cinek1987cinek Napisano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2015 Witam. Z racji tego iż rozważam zakup pedałów "Time" mam szybkie pytanko do użytkowników. Obecnie mam "Siemano" M520. Wiele czytałem na temat Time - wiele dobrego ludziska pisali o wpływie na kolana... Pytanie... jak ten luz wpływa na jazdę po lasach, górach etc...? zjazdy, skakanie ? Nie za bardo śliska się stopa po pedałach ? Mam także dylemat odnośnie modelów... brać XC [np. 6] czy XS ? I dlaczego ? Wagowo chciałbym jak najmniej, ale nie jest to mega priorytet w tym momencie. XC6-> http://www.bikestacja.pl/pl/pedaly-time-atac-xc-6-20411.html XS-> http://www.bikestacja.pl/pl/pedaly-time-atac-xs-350g-1972.html Z góry dzięki za rady. Pozdrawiam Marcin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2015 To zależy od preferencji, model XS daje większe podparcie buta (do jazdy typu lasy góry jest to lepsze rozwiązanie) w takich pedałach zatrzaski mniej wycierają but , używam XS i są to najtrwalsze pedały z wielu które miałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1987cinek Napisano 11 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2015 Yhm, a jak się one mają do Shimano? Czuć różnicę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 11 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2015 Więcej luzu, nieco mniej intuicyjne wpięcie, jak dla mnie najlepsze pedały jakie dotychczas testowałem, a kilka sie przytrafiło. XS to stara seria ROC. Mam takie 3 sezon, dobijaja pewnie do jakis 15tys kilometrów. Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2015 Trzy lata temu przesiadłem się z Shimanowskich 540 na Time Attack Alium. Do był strzał w dziesiątkę. Kolana rzadko kiedy bolą, wpięcie jest pewniejsze i nie zdarzyło mi się przypadkowe wypięcie. Od tego sezonu mam Atac XS, ale przejechałem jakiś kilometr, więc się nie wypowiem. Jedyny minus według mnie, to średnia/ niska trwałość bloków. Trwalsze były Shimano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1987cinek Napisano 11 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2015 Ok. Dzięki za odp. Czyli generalnie nastawiać się na XS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reocur Napisano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2015 Bry Podepnę się pod temat, wreszcie dojrzałem do kupna zatrzasków, proszę o rade czy taki zestaw będzie ok w crossie? ,jeżdżę głównie po asfalcie (85-90%), ale wakacje czy weekendy planuje również spędzać w siodle ( Mazury, Jura, czy inne ciekawe miejsca)buty SH-MT44 279pln - wygrały systemem wiązania za pomocą zaciąganego sznurkaPedaly MTB LOOK S-TRACK 209pln - maja więcej pozytywnych opinii niz CB Eggbeater (imho najładniejsze pedały) i podobna wagę , poza tym widziałem je w sklepie i też nieźle wyglądająjednak wpadly mi w oko (duuzo pozytywnych opinii) jeszcze zatrzaski Time'aPedaly TIME ATAC XC 6 285pln - ciekawy wygląd, chociaż "nie pod kolor" ale jeśli oferują lepsza jakość/trwałość przy podobnej masie to może to lepszy wybór? - chodzi unikniecie sytuacji gdzie "chytry płaci dwa razy"... zatrzaskowi wymiatacze pomóżcie podjąć decyzje , wszelka konstruktywna krytyka mile widziana. Jeśli chodzi o buty to wychodząc z założenia że częściej się zmienia buty (choćby pory roku, pogoda) niż pedały to docelowo i tak zapewne kupię coś sztywniejszego z klamrami ale "na już" potrzebuję bardziej cywilnego obuwia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2015 Butów turystycznych nie zestawia się z pedałami bez podparcia (Look) bardzo szybko wyrobią się podeszwy. Atac XC ma przynajmniej jakąś minimalną platformę, ale i tak lepsze były by Atac XS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reocur Napisano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2015 Butów turystycznych nie zestawia się z pedałami bez podparcia (Look) bardzo szybko wyrobią się podeszwy -dzięki za protipa!a gdyby do S-Track'ów dołożyć platformę cage ? chociaż gdy dodam to do ceny pedałów to wyjdzie tyle co za Time Atac XC6, a w efekcie będę mieć jakaś pokraczna konstrukcje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1987cinek Napisano 11 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2015 wyjdzie tyle co za Time Atac XC6, Już sobie odpowiedziałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2015 Rób jak chcesz, ja porzuciłem Looki na rzecz Time . Żadna platforma nie zastąpi jakości sprzęgnięcia i trwałości. Lub : http://allegro.pl/pedaly-mtb-time-atac-mx2-i5232367652.html http://allegro.pl/pedaly-time-mx6-mtb-biale-bloki-bikestacja-i5251091464.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 12 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 a gdyby do S-Track'ów dołożyć platformę cage ? Lepiej kup lub samemu zrób takie cuś: Crank Brothers Shoe Shield Jeden z nielicznych, prawdziwie działajacych patentów od Kranka. Jakoże sam używam tylko pedałów Time, w 3 różnych postaciach wszystkie swoje buty mam "zatarczowane" tymi blaszkami. Proste i skuteczne, a podeszwa buta nie dostaje wpierdziuleńko. Co do trwałości bloków Time... Niewątpliwie bedzie nizsza niż szymańskich, gdyż sa one z mosiądzu a szymańskie ze stali ale ja ciagle jeżdżę na tych samych blokach od 3 sezonów i problemów nie zauważyłem... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reocur Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 Lepiej kup lub samemu zrób takie cuś: Crank Brothers Shoe Shield jeśli te blaszki są kompatybilne z zatrzaskami Time'a czy Look'a to daje ciekawy sposób na wydłużenie czasu życia buta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
B_art Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 Blaszki montuje sie miedzy podeszwa a blokiem, wiec problemow z kompatybilnoscia nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 12 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 Przykładowe zdjecie "tarczy" z blokami Time. Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1987cinek Napisano 12 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 Ta podkładka to w sumie fajne jak ktoś ma karbonową podeszwę bo u mnie się jakoś nie ściera z blokami Shimano. Btw. Na wypłatę kupuję Atac XS. Zobaczymy jak się na tym będzie jeździć. Cenowo tanio nie jest, no alee... będzie trzeba sprzedać M520 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 13 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 Karbonowa czy plasticzana, jeden pies. Kranki zżerają co im pod klatki podejdzie Do Time'ów założyłem pro-forma ale widzę, że lekkie ślady zostają na "tarczach". Zdecydowanie mniejsze niż po Krankach ale zawsze... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojto4me Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Tylko pierwsze i drugie modele TIME'a ATAC to prawdziwe TIME'y - to obecne to popierdółki jakieś Co do blaszek pod bloki, to w przypadku timów zbędny balast. Jak już się zrobią znaczne wyżłobienia to najwyższy czas popatrzeć trzeźwo na swoje buty i kupić nowe, bo bez dwóch zdań, będą już zużyte. Co do luzu - 100lat temu wszystko już było na ten temat napisane na preclu... Time'ów miałem ze trzy razy więcej niż na zdjęciu niżej. Tylko aliumy i XS-y udało mi się zużyć technicznie. W przypadku XS-ów po skrajnie krótkim przebiegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1987cinek Napisano 14 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 to obecne to popierdółki jakieś Time'ów miałem ze trzy razy więcej niż na zdjęciu niżej. Tylko aliumy i XS-y udało mi się zużyć technicznie. W przypadku XS-ów po skrajnie krótkim przebiegu. Znaczy się nie polecasz? Czy jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojto4me Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Stare atac'i można kupić za około 100zł + 60zł nowe bloki. A są dwa razy lepsze niż dwa razy droższe nowe Time'y... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1987cinek Napisano 14 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Np. Alium ? Pyli się je jeszcze brać jako używane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 Aliumy są spoko , zrobilem na nich 12k i z czystej zachcianki zmieniłem na mx2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 Tu masz Atace Roc , tańsze niż XS z równie dobrym podparciem, trwałe : http://www.porebarowery.pl/main/product/5543,ATAC-XC-2-ROC-ATAC,page:1 http://www.porebarowery.pl/main/product/5542,ATAC-XC-4-ROC-ATAC-S,page:1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1987cinek Napisano 15 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 Tu masz Atace Roc , tańsze niż XS z równie dobrym podparciem, trwałe Te XC2 od XC4 różnią się tylko tą regulacją sprężyny ? Aliumy są spoko No właśnie, myślałem nad kupnem używek i obczajenia jak to będzie na Time'ach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 Model wskazany przez Ruleza posiadam osobiście od ponad 2 lat i są tak katowane ostro że sh*tmano musiałbym kupić do tej pory ok 4 par 520,za żadne skarby świata nie zamienię ich na inne,mają dużą powierzchnię podparcia buta i wg. mnie plusem ich jest jeden stały naciąg sprężyny,nigdy nie miałem sytuacji aby same się wypięły z buta a przy jednej z gleb wywaliło mnie z butów które były nadal wpięte w pedały ,do serwisowania są banalnie proste i podawałem nawet link do strony jak się do tego zabrać,jednym zdaniem pisząc"są mega pancerne" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.