Tednick Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 Witam . Jestem nowy na forum , chciałbym tutaj się dowiedzieć jakie koszty naprawy mnie czekają , oraz czy warto robić ten rower, zaraz dorzucę zdj , ale krótko to opiszę . Rower zakupiłem w zeszłym roku , okazało się że jest jednak kiepsko , wyglądał optycznie bardzo dobrze , jak nówka , ale okazało się że cały napęd jest do wymiany, ten od którego kupiłem , nie znał się na rowerach , sam kupił w internecie , nie widział że blat ma już praktycznie brak ząbków i podczas jazdy doszło do wypadku , aparat wkręcił mu się w szprychy . Przez to rower jest jeszcze w gorszym stanie technicznym. Co ja zrobiłem : -Wymieniłem kasetę -Wymieniłem blat , łańcuch, kupiłem aparat, udało mi się dorwać , dodam że osprzęt w tym rowerze to Shimanorx100 Co jest do zrobienia : - Założenie linki od biegów , wyregulowanie - Wymiana tylniego koła bo lekko bije , a nie opłaci się chyba prostować - Nie wiem czy prawa klamkomanetka nie jest uszkodzona , co może wiązać się z kosztami dodatkowymi , - i sprawa najgorsza , tylni widelec przy aparacie po tym wypadku jest lekko zgięty i koło jest krzywo osadzone , i to wszystko w ogóle się nie zgrywa . Proszę o jakieś porady itd , czy warto to naprawiać , bo rower wizualnie prezentuje się doskonale , lakier perfect, hamulce tak samo , oponki nowe , sezon się praktycznie zaczyna a ja ostałem się bez roweru, stary romet, umarł Dodaje kilka fotek : http://zapodaj.net/00614d56a0af9.jpg.html http://zapodaj.net/19240f050f324.jpg.html http://zapodaj.net/fc8f41561456d.jpg.html http://zapodaj.net/6d7bd68c3b755.jpg.html http://zapodaj.net/c5cae4208583f.jpg.html Jutro dodam więcej zdjęć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 Gwoli ścisłosci: 1. Ten "aparat" to się nazywa przerzutka (w tym przypadku konkretnie tylna, bo masz jeszcze przednią) 2. Nie masz kasety tylko wolnobieg MF-TZ 20 Co do remontu to: - Założenie linki od biegów , wyregulowanie: koszt linek nierdzewnych + pancerzy + końcówek to ok 20 zł. Jak zalożysz linki ocynkowane to może się nawet w 10 zł zmieścisz. Z narzędzi przydałyby sie cążki do cięcia pancerzy i linek. Ale jak masz dobre cążki elektromonterskie to mozesz spróbować powalczyć. Albo zamówić pancerze docięte na wymiar. - Wymiana tylniego koła bo lekko bije , a nie opłaci się chyba prostować: jak lekko bije to jak najbardziej opłaca się wycentrować. Klucz do szprych kosztuje kilka złotych. Chyba że jest pogięte jak chińskie 28. - Nie wiem czy prawa klamkomanetka nie jest uszkodzona , co może wiązać się z kosztami dodatkowym: jak jest uszkodzona to masz kłopot. Praktycznie chyba będziesz musiał szukac innej. Rozebranie i zlozenie klamkomanetki szosowej nie jest takie proste i brak jest części zamiennych. Ale o tym czy jest uszkodzona przekonasz sie dopiero jak wszystko zlożysz i wyregulujesz. Bo w takim stanie jak na zdjęciu niewiele sprawdzisz. - i sprawa najgorsza , tylni widelec przy aparacie po tym wypadku jest lekko zgięty i koło jest krzywo osadzone , i to wszystko w ogóle się nie zgrywa: to jest chyba stalowa rama i jeśli nic nie popękało to hak przerzutki zwykle da się wyprostować. Ja bym remontował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.