Skocz do zawartości

[Remont] Kolarka Viliger Criterium


Tednick

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Jestem nowy na forum , chciałbym tutaj się dowiedzieć jakie koszty naprawy mnie czekają , oraz czy warto robić ten rower,  zaraz dorzucę zdj , ale krótko to opiszę .

Rower zakupiłem w zeszłym roku , okazało się że jest jednak kiepsko , wyglądał optycznie bardzo dobrze , jak nówka , ale okazało się że cały napęd jest do wymiany, ten od którego kupiłem , nie znał się na rowerach , sam kupił w internecie , nie widział że blat ma już praktycznie brak ząbków i podczas jazdy doszło do wypadku , aparat wkręcił mu się w szprychy . Przez to rower jest jeszcze w gorszym stanie technicznym. 

Co ja zrobiłem :

-Wymieniłem kasetę

-Wymieniłem blat , łańcuch, kupiłem aparat, udało mi się dorwać , dodam że osprzęt w tym rowerze to Shimanorx100

 

Co jest do zrobienia : 

- Założenie linki od biegów , wyregulowanie 

- Wymiana tylniego koła bo lekko bije , a nie opłaci się chyba prostować

- Nie wiem czy prawa klamkomanetka nie jest uszkodzona , co może wiązać się z kosztami dodatkowymi , 

- i sprawa najgorsza , tylni widelec przy aparacie po tym wypadku jest lekko zgięty i koło jest krzywo osadzone , i to wszystko w ogóle się nie zgrywa . 

Proszę o jakieś porady itd , czy warto to naprawiać , bo rower wizualnie prezentuje się doskonale , lakier perfect, hamulce tak samo , oponki nowe , sezon się praktycznie zaczyna a ja ostałem się bez roweru, stary romet, umarł :D

Dodaje kilka fotek :

http://zapodaj.net/00614d56a0af9.jpg.html

http://zapodaj.net/19240f050f324.jpg.html

http://zapodaj.net/fc8f41561456d.jpg.html

http://zapodaj.net/6d7bd68c3b755.jpg.html

http://zapodaj.net/c5cae4208583f.jpg.html

Jutro dodam więcej zdjęć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwoli ścisłosci:

1. Ten "aparat" to się nazywa przerzutka (w tym przypadku konkretnie tylna, bo masz jeszcze przednią)

2. Nie masz kasety tylko wolnobieg MF-TZ 20

 

Co do remontu to:

- Założenie linki od biegów , wyregulowanie: koszt linek nierdzewnych + pancerzy + końcówek to ok 20 zł. Jak zalożysz linki ocynkowane to może się nawet w 10 zł zmieścisz. Z narzędzi przydałyby sie cążki do cięcia pancerzy i linek. Ale jak masz dobre cążki elektromonterskie to mozesz spróbować powalczyć. Albo zamówić pancerze docięte na wymiar.

- Wymiana tylniego koła bo lekko bije , a nie opłaci się chyba prostować: jak lekko bije to jak najbardziej opłaca się wycentrować. Klucz do szprych kosztuje kilka złotych. Chyba że jest pogięte jak chińskie 28.

- Nie wiem czy prawa klamkomanetka nie jest uszkodzona , co może wiązać się z kosztami dodatkowym: jak jest uszkodzona to masz kłopot. Praktycznie chyba będziesz musiał szukac innej. Rozebranie i zlozenie klamkomanetki szosowej nie jest takie proste i brak jest części zamiennych. Ale o tym czy jest uszkodzona przekonasz sie dopiero jak wszystko zlożysz i wyregulujesz. Bo w takim stanie jak na zdjęciu niewiele sprawdzisz.

- i sprawa najgorsza , tylni widelec przy aparacie po tym wypadku jest lekko zgięty i koło jest krzywo osadzone , i to wszystko w ogóle się nie zgrywa: to jest chyba stalowa rama i jeśli nic nie popękało to hak przerzutki zwykle da się wyprostować.

Ja bym remontował

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...