Pawlos88 Napisano 10 Kwietnia 2015 Napisano 10 Kwietnia 2015 Witam, Z jaką siłą dokręcacie sztycę na dwie śruby? Mam Ritchey Comp, na jarzmie ani samej sztycy oznaczeń o maksymalnej sile nie ma, natomiast według instrukcji, informacje na ten temat powinny tam się znajdować i jestem w kropce. Sklep w którym kupiłem, zaleca 5-6Nm, co mi wydaje się strasznie mało, dokręciłem na 10 Nm i po wczorajszej jeździe siodło się przestawiło, stąd mam rozkminę do ilu mogę dokręcić maksymalnie, żeby nie przesadzić. Pozdro
rzezniol Napisano 10 Kwietnia 2015 Napisano 10 Kwietnia 2015 Na jarzmie Thomsona widnieje z tego co pamiętam 5 czy 6 Nm. Pozdro
Pawlos88 Napisano 10 Kwietnia 2015 Autor Napisano 10 Kwietnia 2015 Dostałem wiadomość od Ritchey Logic że max siła to 8Nm. Sęk w tym, że przy 10 siodło mi się wczoraj przestawiło. Znalazłem w instrukcji info, że w niektórych sztycach maksymalna siła dokręcenie śrub to 16 NM, i tym się sugerując dokręciłem na 15Nm + klej do gwintów, dzisiaj zrobiłem identyczną trasę jak wczoraj i wszystko jest cacy - siodło i jarzmo wydają się ok, wszystko czyste, nie mam pojęcia czemu trzeba tak to dowalić żeby się nie ruszało. Ciężki nie jestem, żadnego silnego uderzenia w siodło nie było :/ ale mam obawy czy na dłuższą metę tak mocne dokręcenie nie skończy się pęknięta sztycą.
tobo Napisano 10 Kwietnia 2015 Napisano 10 Kwietnia 2015 Sprawdziłeś jak wygląda karbowanie elementów jarzma i sztycy?
rzezniol Napisano 10 Kwietnia 2015 Napisano 10 Kwietnia 2015 Ja bym jeszcze zapytał czy masz Ritchey Comp made by RitcheyLogic czy " Ritchey Comp" made by china garadge ? Bo to też może mieć duże znaczenie Pozdro
Pawlos88 Napisano 10 Kwietnia 2015 Autor Napisano 10 Kwietnia 2015 Sprawdziłeś jak wygląda karbowanie elementów jarzma i sztycy? W sumie to może być jakiś trop - rozebrałem to przed chwilą i jedna z karbowanych podkładek miała na sobie sporo syfu i chyba resztki kleju do gwintów(przez co na znacznej części powierzchni bliżej jej było do płaskiej niż karbowanej)...nie wiem jak mogłem tego nie zauważyć, wyczyszczę jutro wszystko dokładnie i odtłuszczę, potem skręcę na te 8Nm i zobaczymy co się będzie działo. Co do "pochodzenia" sztycy to jest współczesna, a więc Tajwan, kupiona nowa w zeszłym roku.
Pawlos88 Napisano 13 Kwietnia 2015 Autor Napisano 13 Kwietnia 2015 No i wyczyściłem i odtłuściłem całość, skręciłem na 8Nm i lipa - 50 km jazdy i siodło się przestawiło. Karbowanie sztycy/podkładek wydaje się być w porządku - nie widzę żadnych nieprawidłowości. Skręciłem na 12 Nm, mam nadzieję, że nie skończę z połamaną sztycą, bo nie wiem co poza trochę mocniejszym skręceniem mogę jeszcze zrobić( nie licząc wymiany sztycy )
Garlock Napisano 13 Kwietnia 2015 Napisano 13 Kwietnia 2015 Zajrzałem na stronę RITCHEY'a http://ritcheylogic.com/manuals/posts-saddles/Ritchey_seatpostEN20121205_web.pdf i nasuwają mi się nastepujące pomysły: 1. Zmierz średnicę prętów w sidle. Ritchey ma sztyce dostosowaną do okrągłych fi7mm i owalnych 7x9 mm. Moze twoje siodło ma podwymiarowe? 2. Użyj preparatu zwiększajęcego tarcie stosowanego przy elementach z włókien węglowych. Ritchey zaleca oczywiście swój produkt Ritchey Liquid Torque ale oczywiscie jest więcej tego typu specyfików na rynku.
Pawlos88 Napisano 13 Kwietnia 2015 Autor Napisano 13 Kwietnia 2015 1. Zmierz średnicę prętów w sidle. Ritchey ma sztyce dostosowaną do okrągłych fi7mm i owalnych 7x9 mm. Moze twoje siodło ma podwymiarowe? Pręty siodła to 7x7mm, notabene też Ritchey, więc to raczej nie w tym tkwi problem. Co do punktu nr 2, muszę rozeznać temat.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.