Skocz do zawartości

[sztyca] Z jaką siłą dokręcać jarzmo?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Z jaką siłą dokręcacie sztycę na dwie śruby? 

Mam Ritchey Comp, na jarzmie ani samej sztycy oznaczeń o maksymalnej sile nie ma, natomiast według instrukcji, informacje na ten temat powinny tam się znajdować i jestem w kropce. 

Sklep w którym kupiłem, zaleca 5-6Nm, co mi wydaje się strasznie mało, dokręciłem na 10 Nm i po wczorajszej jeździe siodło się przestawiło, stąd mam rozkminę do ilu mogę dokręcić maksymalnie, żeby nie przesadzić.

 

Pozdro

Napisano

Dostałem wiadomość od Ritchey Logic że max siła to 8Nm. Sęk w tym, że przy 10 siodło mi się wczoraj przestawiło.

Znalazłem w instrukcji info, że w niektórych sztycach maksymalna siła dokręcenie śrub to 16 NM, i tym się sugerując dokręciłem na 15Nm + klej do gwintów, dzisiaj zrobiłem identyczną trasę jak wczoraj i wszystko jest cacy - siodło i jarzmo wydają się ok, wszystko czyste, nie mam pojęcia czemu trzeba tak to dowalić żeby się nie ruszało.

Ciężki nie jestem, żadnego silnego uderzenia w siodło nie było :/ ale mam obawy czy na dłuższą metę tak mocne dokręcenie nie skończy się pęknięta sztycą.

Napisano

Sprawdziłeś jak wygląda karbowanie elementów jarzma i sztycy?

W sumie to może być jakiś trop - rozebrałem to przed chwilą i jedna z karbowanych podkładek miała na sobie sporo syfu i chyba resztki kleju do gwintów(przez co na znacznej części powierzchni bliżej jej było do płaskiej niż karbowanej)...nie wiem jak mogłem tego nie zauważyć, wyczyszczę jutro wszystko dokładnie i odtłuszczę, potem skręcę na te 8Nm i zobaczymy co się będzie działo.

 

Co do "pochodzenia" sztycy to jest współczesna, a więc Tajwan, kupiona nowa w zeszłym roku.

Napisano

No i wyczyściłem i odtłuściłem całość, skręciłem na 8Nm i lipa - 50 km jazdy i siodło się przestawiło.

Karbowanie sztycy/podkładek wydaje się być w porządku - nie widzę żadnych nieprawidłowości.

Skręciłem na 12 Nm, mam nadzieję, że nie skończę z połamaną sztycą, bo nie wiem co poza trochę mocniejszym skręceniem mogę jeszcze zrobić( nie licząc wymiany sztycy ;) )

Napisano

Zajrzałem na stronę RITCHEY'a

http://ritcheylogic.com/manuals/posts-saddles/Ritchey_seatpostEN20121205_web.pdf

i nasuwają mi się nastepujące pomysły:

1. Zmierz średnicę prętów w sidle. Ritchey ma sztyce dostosowaną do okrągłych fi7mm i owalnych 7x9 mm. Moze twoje siodło ma podwymiarowe?

2. Użyj preparatu zwiększajęcego tarcie stosowanego przy elementach z włókien węglowych. Ritchey zaleca oczywiście swój produkt Ritchey Liquid Torque ale oczywiscie jest więcej tego typu specyfików na rynku.

 

Napisano

1. Zmierz średnicę prętów w sidle. Ritchey ma sztyce dostosowaną do okrągłych fi7mm i owalnych 7x9 mm. Moze twoje siodło ma podwymiarowe?

Pręty siodła to 7x7mm, notabene też Ritchey, więc to raczej nie w tym tkwi problem.

 

Co do punktu nr 2, muszę rozeznać temat.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...