madziu Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 Cześć, Mam pytanie, które niektórzy pewnie wyśmieją . Czy hamulce Shimano Deore da się "zamienić stronami"? Tak, żeby przód mieć na prawej ręce a tył na lewej.Z różnych przyczyn zdecydowanie tak wolę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 Bez problemu , wystarczy "podłączyć" odwrotnie pod klamki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 Czyli chcesz mieć po angielsku Da się. Klamki zostają na swoich miejscach bo nie są symetryczne i lewa nie przypasuje na prawą stronę i na odwrót. ale musisz odłączyć przewody z tych klamek i zamienić miejscami, zalać, odpowietrzyć i cieszyć się z brytyjskiej jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madziu Napisano 10 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 (edytowane) Dzięki! Nie wiem, czy to po angielsku, ale motocykl + turystyczny rower holenderski spowodowały, że jak mam "normalnie" to cały czas musze się zastanawiać który jest który i nie umiem się przestawić. Edytowane 10 Kwietnia 2015 przez madziu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 Są też Deore M575, które można zamienić miejscami bez przekładania przewodów - klamki są obustronne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madziu Napisano 10 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 Na razie nie wiem dokładnie, jakie mam, bo rower dopiero zamówiony a w specyfikacji nie ma dokładnego symbolu. W każdym razie super, że tak czy siak się da. Zakładając, że trzeba przełożyć przewody - czy zalanie i odpowietrzenie hamulców zrobić samemu, czy zostawić serwisowi? Uznajmy, że nigdy tego nie robiłem, ale posiadam zdolności techniczno - manualne . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 (edytowane) W sumie nawet jak klamki da się przełożyć to przewody trzeba zamienić miejscami bo od zadku braknie a na przodku będzie za długi. Same zdolności nie wystarczą bo trzeba mieć zestaw do odpowietrzania. Ale nie jestem pewien czy przy shiemano nie wystarczy strzykawka z olejem i wężyk - musi się wypowiedzieć ktoś kto to robił bo mi zawsze takie rzeczy znajomy na serwisie robi Edytowane 10 Kwietnia 2015 przez Kaczorak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 Ale nie jestem pewien czy przy shiemano nie wystarczy strzykawka z olejem i wężyk Wystarczy , nie robiłem ale widziałem na filmach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2015 (edytowane) Tutaj masz filmik jak odpowietrzyć cały układ Shimano: a tutaj jak skrócić przewód hamulcowy, ale w sumie jest w nim pokazane wszystko czego potrzebujesz do zamienienia przewodów. Obejrzyj oba filmy i sam zdecyduj czy się tego podejmiesz, czy zlecić to serwisowi Edytowane 11 Kwietnia 2015 przez SovaLTD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
B_art Napisano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2015 (edytowane) Zamienialem moto na "normalne", nizej link do poradnika. Udalo sie bez zadnego problemu. Jezeli bedziesz uwazny, zero odpowietrzania. http://www.pinkbike.com/u/RichardCunningham/blog/Tech-Tuesday-Switch-Hoses-Without-Bleeding-Your-Brakes.html Edytowane 11 Kwietnia 2015 przez B_art Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MILO2070 Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 hej. jestem nowym uzytkownikiem. wiec jeszcze nie znam dokladnych zasad tego forum, jesli pisze nie w tym rozdziale prosze nie blokowac tylko udzielic rady Moje pytanie jest nastepujace. Mam nowego scotta scale 670 z hamulcami hydraulicznymi shimano. jesli nacisne hamulec tarcza stoi w miejscu a kolo wzgledem niej sie rusza i sa to dosc spore wartosci, bylem w serwisie i facet powiedzial ze jest to normalne. mimo to mam obay czy mozecie mi powiedziec na pytanie czy tak powinno byc czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madziu Napisano 14 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 jesli nacisne hamulec tarcza stoi w miejscu a kolo wzgledem niej sie rusza i sa to dosc spore wartosci, bylem w serwisie i facet powiedzial ze jest to normalne. Nie to nie jest normalne - tarcza ma być nieruchoma po naciśnięciu hamulca tak samo jak koło bo przecież musi jakoś zatrzymać koło co jest logiczne. Spróbuj dokręcić tarczę bo może śruby są poluzowane. W nowym rowerze warto dla pewności posprawdzać wszystkie śruby czy połączenia bo mogą być fabrycznie niepoodciągane - kumpel tak miał w NS Metropolis 2 ponad połowa śrub była luźno przykręcona (może żeby nie przekręcić - nie wiem). facet powiedzial ze jest to normalne To się nie zna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MILO2070 Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Dzięki za odpowiedz. Pojade tam jeszcze ra, bo nie posiadam takiego klucza... :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 (edytowane) jesli nacisne hamulec tarcza stoi w miejscu a kolo wzgledem niej sie rusza i sa to dosc spore wartosci jaki to system? CL czy 6 śrub? ...w sumie tak czy owak obstawiam że jest niedokręcone Edytowane 14 Kwietnia 2015 przez Leniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Moje pytanie jest nastepujace. Mam nowego scotta scale 670 z hamulcami hydraulicznymi shimano. jesli nacisne hamulec tarcza stoi w miejscu a kolo wzgledem niej sie rusza i sa to dosc spore wartosci, bylem w serwisie i facet powiedzial ze jest to normalne. mimo to mam obay czy mozecie mi powiedziec na pytanie czy tak powinno byc czy nie?Może się tak dziać, i jest to normalne. Wszystko dlatego, że klocek hamulcowy w zacisku ma minimalny luz. Na tarczy tego nie widać ale oponie jest to całkiem dobrze widoczne. Dla pewności posprawdzał bym tylko wszystkie śruby czy są dokręcone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 Samo koło pracuje też na szprychach i oponie, wiec nawet jesli mocno zaciśnie się klamkę, tak że klocki nie będą sie ruszać, będzie widoczny drobny obrót koła. Im bardziej dociagniete szprychy tym efekt mniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MILO2070 Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 to nie jest tarcza na srubach tylko z takim czpieniem wkladana w piaste. w sumie to luz jest okolo 10 mm na całym obwodzie 27,5 calowego kola Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 Trzeba sprawdzić czy pierścień jest mocno dokręcony. Bywa niekiedy dokręcony "po chińsku". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alkir Napisano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 (edytowane) Przeczytałem wyszukane kilka tematów i dalej nie wiem - jest możliwe przełożenie przewodów (zamiana stron, bez ruszania zacisków) w klamkach shimano deore tak aby uniknąć rozlania i odpowietrzania hamulców czy nie? No i czy płyn jest żrący dla części na które ewentualnie skapnie? W motocyklu dość skutecznie "obrał" z farby pompę hamulcową... pzdr Staszek Edytowane 6 Sierpnia 2015 przez Alkir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Millerek Napisano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 Pewnie że możesz zamieć strony zacisków. Zrobisz odpowietrzenie układów i będzie ok. Płyn w rowerze to olej mineralny który nie robi szkód jak płyn hamulcowy DOT w samochodzie/motocyklu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alkir Napisano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 Dziękuję za błyskawiczną pomoc, trochę szkoda że nie uniknie się odpowietrzania. Miałem nadzieję że nie będzie ciśnienia (tzn. bez naciskania dźwigni a tylko szybkie odkręcenie i wkręcenie) i w związku z tym nic nie wycieknie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alkir Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 Przełożone, niestety nie obyło się bez serwisu rowerowego, bo trzeba skrócić tylny przewód hamulcowy - inaczej się układa. Cała operacja w serwisie trwała mniej niż 20 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Millerek Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 No tak, widocznie przewód u ciebie idzie tylko z jednej strony ramy i może być troszkę za długi ; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.