leniwyzaskroniec Napisano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 Witam, Dzisiaj zerwałem łańcuch w nowym rowerze, nie miałem spinki wiec aby dojechać do domu musiałem skrócić łańcuch o jedno ogniwo. I zauważyłem, że dużo lepiej mi się jeździ, wcześniej miałem wrażenie jakby napęd był przekazywany z opóźnieniem po naciśnięciu pedału, teraz nie wiem czemu czuje się jakby pewniej. I teraz pytanie czy producent seryjnie zastosował dłuższy łańcuch w celu szybszego zużycia napędu, czy może ja się nie znam i ma być jak producent przewidział. Drugie pytanie: podejrzewam, że jazda z krótszym łańcuchem szybciej niszczy napęd, ale jak bardzo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BajkowiecxD Napisano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 Im bardziej wyciągnięty łancuch tym szybciej się zużywa napęd. Po zatym nie sądze żeby przy skróceniu o jedno ogniwo poczuć różnicę. Według mnie to bardziej efekt placebo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leniwyzaskroniec Napisano 9 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 No niby tak, ale wcześniej jak jeździłem to czułem tak jakby w jednym momencie na chwile korba traciła kontakt z kasetą, że pedałowało się tak jakby skokami nie płynnymi ruchami. Że łańcuch był naprężany i rozluźniany co sie przekłada oczywiście na szybsze rozciągnięcie. Ale skoro mówisz że nie powinno być róznicy wiec spoko. Nie wiem nie znam się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 Nie wiem coś za rower kupił, ale absolutnie nie powinno być żadnej różnicy w pedałowaniu przy 1 czy nawet 8 ogniwach mniej. Łańcuch to łańcuch, twardy jak diabli. Przeniesienie napędu musi być stałe - nie ma czegoś takiego, że czasem mocniej czasem lżej napęd na koło się przenosi. Jeśli tak jest, to albo rower jest zużyty albo zepsuty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 Sprawdź czy w dalszym ciągu możesz jechać mając z przodu i z tyłu największe tryby. Jeśli to full, to pamiętaj, że CS rośnie wraz z ugięciem zawieszenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leniwyzaskroniec Napisano 9 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 radziuGD to odrazu sprawdziłem wszystko wskakuje ok, nawet lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
herosa Napisano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 Zobacz jak przerzutka się rozciąga na największych zębatkach z tyłu i z przodu, a jak na najmniejszych. Jeśli możesz jechać na tych przełożeniach, łańcuch nie obciera, a przerzutka sięga, czyli łańcuch jest ok. Tylko uważaj, bo jak masz za krótki łańcuch na największe zębatki, żeby ci wózka przerzutki nie urwało Depniesz i nie będzie. Mi wózek zerwał się 2 razy, gdy łańcuch wpadł pomiędzy szprychy a kasetę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.