mrovka Napisano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 (edytowane) dzien dobry panowie.. w 2014 kupilem Cuba z w/w amorkiem..sprawdzilem po numerach seryjnych I takze jest z roku 2014 I chce wujasnic kilka kwestii -amortyzator ma 3 poziomy regulacji od miekkosci poprzez srednia twardosc do calkowitej blokady I mozliwosc ustawienia powrotu..zauwazylem ze gdy ustawie calkowita blockade to widelec minimalnie sie ugina,minimalnie..kolega mowil ze tak moze sie zdarzac niescislosci pojawiaja sie w momencie gdy widelec jest zablokowanu a ja fizycznie palcem z gory nacisne pokretlo regulacji na prawej goleni..regulacja na goleni zapada sie z 1 mm I w tym momencie widelec mimo ustawinej blokady pracuje jakby nigdy nic - gdy zwolnie ucisk regulacji..podnosi sie o ten 1mm I znow blokada dziala poprawnie ----- czy jest to normalne zachowanie?? pytam bo nie mam sklepu z rowerami gdzie sa zamontowane fox'y by to organoleptycznie sprawdzic na innych produktach nastepne kwestia -jego praca..jest jakby suchy..... gdy mam ustawione srednio miekkie ugiecie zauwazylem ze gdy uginam widelec I trzymam go w tej pozycji to luzujac nacisk pomalutku by wrocil do pierwotnego ksztaltu to ona wraca skokami - musze zaznaczyc ze na najmiekszym ustawieniu nie jest to az tak zauwazalne..w 80 procentach problem znika czy to wina oleju,a raczej jego braku?? bo gdy mam mokre lagi to wtedy amorek pracuje dosc plynnie //suche gabki??// I ostatnia kwestia co moze byc przyczyna ?? po ugieciu rekami widelca I zluzowaniu ucisku amorek wraca do punktu wyjscia..ale gdy ponosze glowke ramy roweru do gory to rekami fizycznie moge w dol pochac widelec jeszcze o jakis centymetr - tak jakby nie mial sily wyprostowac sie do samego konca..czy to normalne??? podobnie zachowuje sie Rock Shock Domian w zupelnie innym moim rowerze,mam na mysli ten brak sily..byl rozbierany rzekomo w serwisie I dalej bylo to samo mialem kiedys bombera z4 w otwartej kapieli....bez ustawien,z komorami powietrznymi w obu lagach - niesamowita kultura pracy bez zadnych w/w problemow az do tego stopnia ze mam ochote go oswiezyc w serwisie nie patrzac zbytnio na wydatki pewnie bym nie napisal tego tematu ale poczytalem na forum problem z brakiem oleju w liskach..I wole sie doinformowac tak samo dzisiaj znalazlem info ze 'brak tej sily' by sie calkowicie wyproscic moze byc przyczyna zabrudzen..ok,ale w rocznym amorku?? no chyba ze brud jest spowodowany brakiem oleju.. pocieszeniem jest to ze czeka go w czerwcu pierwszy serwis I jestem pelen nadzieji ze wszystko sie wyjasni tylko...czy mozna z tym czekac do czerwca?? reasumujac jego sucha prace odnotowalem juz w pierwszych tygodniach po zakupie,pomyslalem ze musi sie dotrzec..a ze to raczej jazda po prostej to pomyslalem ze moze sie dlugo docierac... sprawe ucisku regulacji I tego ze moge go 'sztucznie' wyproscic do pozycji maxymalnej odkrylem to nie dawno I nie wiem czy to bylo od nowosci Edytowane 8 Kwietnia 2015 przez mrovka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 9 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 Czy Autor wie,co to jest Interpunkcja i jak ją stosować? Czy Autor wie, czym są Znaki Diakrytyczne i jak je stosować? Czy Autor wie,że zdanie zaczyna się od Dużej Litery? Czytanie tego posta to wyzwanie.... Wracając do tematu, amorek wymaga serwisu i nie ma co czekać do czerwca. Podobne objawy miał mój fox ( też nowy- się okazało,że było zbyt mało oleju). Do poczytania: http://www.forumrowerowe.org/topic/153499-przestroga-nowy-widelec-a-kwestia-smarowania/page-3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jazda_w_2_stylach Napisano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 Na innym forum czytałem, że fabrycznie niektóre modele Fox'ów mają za mało oleju, a smaru jest tyle, jakby ktoś strzelił tam z małej strzykawki od niechcenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 - minimalne uginanie się na blokadzie jest normalne - pokrętło od modelu ctd (wnioskuję po 3 poziomach miękkości) nie powinno się uginać, a tym bardziej po jego naciśnięciu blokada nie powinna ulegać zwolnieniu - sporo amorów nie chodzi idealnie płynnie przy sztucznym uginaniu ponieważ nie ma odpowiedniego obciążenia, oczywiście problem ten może się pogłębiać z różnych powodów np. nowe uszczelki (muszą się dotrzeć), mała ilość oleju w dolnych lagach, brak smaru na uszczelkach, suche gąbeczki smarujące... - to że amor rozprostowuje się jeszcze po podniesieniu koła może być zarówno zjawiskiem normalnym jak i nie... może być to wynikiem syfu który jest w środku, małej ilości oleju, braku serwisu, ale równie dobrze może być to normalne np. w przypadku kiedy jesteś lekki i w komorze pozytywnej masz niskie ciśnienie to komora nie ma takiej siły żeby ugiąć dostatecznie sprężyne negatywną i amor pozostaje lekko schowany, po podniesieniu koła ciężar ciągnie dolne lagi w dół przez co jest większy nacisk na sprężyne negatywną i amor wysuwa się. Poza tym większość amorów z tego samego powodu nieco się wyciągnie przy podniesieniu przodu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrovka Napisano 9 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 Dzieki panowie za udzielone odpowiedzi..chcialbym zeby byly inne Jutro dzien wolny,wiec chyba mam zaplanowana wycieczke do sklepu Kocie..niestety,ale caly gotowy post poprostu mi sie skasowal I w emocjach pisalem to co powyzej Z drugiej strony rozumie ze papier na dyslekcje nie rozladuje sytuacji I tak juz duzo sie poprawilem bo 'nie zjadam' literek I pisze literki takie jaki trzeba heheh ps.link od durnegokota poszedl do ulubionych I bede sie go uczyl na pamiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 12 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 Ty się nie ucz na pamięć ja młotek tylko staraj się zrozumieć o co kaman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrovka Napisano 12 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 spoko panowie,az tak odpoorny na wiedze I dobre rady nie jestem:) W ostatni piatek bylem z rowerem w serwisie.Panowie powiedzieli ze amorek beda odsylac... -zla wiadomosc jest taka ze bede czekal dwa tygodnie na amorka,a dobra wiadomosc jest taka ze z duzym prawdopodobienstwem amor zostanie wymieniony na nowy. Co ciekawe,nawet nie chcialo im sie go otworzyc I tak sobie gdybam...ot zwykle lenistwo.czy moze poprostu juz mieli podobny przypadek ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 Sprzedawca nie jest serwisantem. Sprzedawca ma obowiązek przyjąć jedynie reklamacje i przesłać dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zyniu111 Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 Ja mam taki sam amor w swoim rowerze i też bo zablokowaniu manetką i wciśnięciu pokrętła blokada zwalnia. Jest to zjawisko normalne i tak powinno być. Potwierdził to też serwis Cult-Bikes. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrovka Napisano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 (edytowane) to mamy dwie rozne opinie serwisow...w uk powiedzieli ze to nie jest normalne I ze chca odeslac amorek -ja sam osobiscie sie nie znam,wiec nie wiem co o tym myslec. Powiedz mi jeszcze..przepuszacza ci troche blokada?? bo mi przepuszczala od samego poczatku,ale minimalnie...z tym ze po czasie dostrzegam jakby byla odrobine slabsza.lub poprostu ot zwykle falszywe odczucie Edytowane 13 Kwietnia 2015 przez mrovka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zyniu111 Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 A stwierdził to autoryzowany serwis FOXa czy sklep gdzie kupiłeś rower? Bo jak serwis FOXa to chybaby nie odsyłali tylko wymienili, a z serwisami w sklepach jest różnie. Co do blokady ona nigdy nie blokuje całkowicie amora i będzie się trochę uginał. Info ze strony autoryzowanego serwisu FOXa: " Uwaga: Jedynie w amortyzatorach tylnych wykonanych w technologii Dish ustawienie Climb jest jednoznaczne z pełną blokadą amortyzatora. W pozostałych przypadkach amortyzatory przednie oraz tylne pozostają w dużej części aktywne" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrovka Napisano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 (edytowane) stwierdzil to sklep w ktorym kupilem rower..hmmm,to cos czuje ze fox stwierdzi iz wszystko jest ok. -no chyba ze mu jeszcze ewentualnie wymienia plyny Jezdzilem kiedys na bomberze,mam domaina,mialem kontakt z reba u kumpla...czy praca sprawnego foxa bardzo sie rozni od tych wymienionych? Edytowane 13 Kwietnia 2015 przez mrovka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zyniu111 Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 Ja miałem Rebe Dual Air i moim zdaniem Fox jest bardziej "tępy", ale to moje odczucie. Warto sprawdzić też na stronie FOXa czy amor nie ma tłumika do wymiany bo te z początku produkcji miały wadę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrovka Napisano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 gdzies znalazlem o tym informacje...moge sie myli ale to chyba chodzilo o modele starsze. Moj to jest rocznik 2014,sprawdzajac po numerach na stronie producenta ale I tak wierze ze mimo jego specyficznej pracy to po wizycie w serwisie bedzie lepiej //hehhe zeby sie nie okazalo ze z nim wszystko ok,a tylko ja jestem przewrazliwiony:D// Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Melman1980 Napisano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 Moim zdaniem to są różnice między wersjami Evolution, performance i factory. Aktualnie posiadam FOX 32 29 FLOAT FIT i przy pokrętle na climb amortyzator blokuje sie praktycznie jak skała. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oesz Napisano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2015 niescislosci pojawiaja sie w momencie gdy widelec jest zablokowanu a ja fizycznie palcem z gory nacisne pokretlo regulacji na prawej goleni..regulacja na goleni zapada sie z 1 mm I w tym momencie widelec mimo ustawinej blokady pracuje jakby nigdy nic - gdy zwolnie ucisk regulacji..podnosi sie o ten 1mm I znow blokada dziala poprawnie Mam Foxa kupionego z nowym rowerem z 2013 r i mam taki sam objaw. Więc jak Fox nic z tym nie zrobił przez rok to moze byc taka charakterystyka tłumika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 (edytowane) W moim 34 evo AD 2014 jest identycznie, "blokada" znika po nacisnieciu pokrętła Edytowane 27 Kwietnia 2015 przez radziuGD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Melman1980 Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 Panowie, a macie wersję evolution? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oesz Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 Tak, ja posiadam taką wersję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Melman1980 Napisano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2015 tak się skłąda, że mam PERFORMANCE FIT i ta przypadłość nie wystepuje ale byc moze dlatego ze to FIT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrovka Napisano 12 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2015 (edytowane) witam po dlugiej przerwie I odrazu pisze panowie ze mam rozkminke W serwisie mi powiedzieli ze mam im przyniesc widelec bo beda go wysylac do serwisu..uciszyli mnie tym strasznie Ale..2 tygodniach przynosze widelec,a oni mi mowia ze jednak wstrzymia sie z wysylka bo w sumie amorek ma 5 miesiacy I nie ma sensu go teraz wysylac,zwlaszcza ze wskazany serwis ma byc dopiero po roku uzytkowania Mam wrazenie iz nie ma tam wystarczajacej ilosci oleju,a do tego doszlo jakies mini stukanie przy uginaniu sie podczas jazdy. I teraz nie wiem co mam zrobic -dostosowac sie do serwisu I na nic nie zwracac uwagi? //Boje sie ze go zajade,zajade slizgi,a pozniej mi powiedza ze zly stan techniczny widelca to jest moja wina// -sciagnac widelec I poczekac te klika miesiecy? //mam opcje zalozenia sztywnego widelca// -czy poprostu olac sklep,gwarancje I samemu zrobic serwis?? bo po tym co uslyszalem w sklepie to chyba dwie ostatnie opcje najbardziej mi pasuja..pozatym jezeli serwis bedzie mial podobne podejscie co sklep,to chyba wlasnoreczny serwis bedzie jak najbardziej na miejscu I podejrzewam ze wyjdzie o wiele lepiej Edytowane 12 Maja 2015 przez mrovka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zyniu111 Napisano 13 Maja 2015 Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 Tylko że po roku to jest serwis amorka po to żeby była dalej gwarancja. A Ty chcesz oddać amora bo według ciebie jest coś z nim nie tak. Dwie odrębne rzeczy moim zdaniem. Jak masz paragon to omiń sklep wogóle tylko wyślij amor do CultBike z paragonem i opisem i oni go sprawdzą. A jesli będziesz chciał serwis tez Ci zrobią. A zawsze samemu tez możesz serwisować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrovka Napisano 13 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 jak dwie odrebne rzeczy?? to mam jezdzic na zle pracujacym amortyzatorze az do pierwszego serwisu?? wybacz,ale to nie ma dla mnie sensu...wiadomo ze jak cos nie dziala tak jak powinno,a ma gwarancje to chyba normalne ze czlowiek reaguje no I ostatnie zdanie tez nie do konca chyba zrozumialem tzn jak to jest??? samemu tez moge powymieniac plyny I uszczelki zatrzymujac tym samym gwarancje /oczywiscie ze po roku zrobie mu serwis?? bylem przekonany ze w momencie jakiejkolwiek ingerencji w widelec to gwarancja juz nie ma prawa bytu pytam bo nie wiem niestety,do CultBike nie wysle bo rzecz dzieje sie w innym kraju:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 13 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 to mam jezdzic na zle pracujacym amortyzatorze az do pierwszego serwisu?? Nie. Wydaje mi się,że Panowie w serwisie trochę się pogubili,lub też nie chcą brać na klatę ewentualnych problemów. Jedyny problem wystąpi wtedy,gdy nie dotrzymasz interwałów serwisowych ( czyli brak serwisu u autoryzowanego serwisanta) i wyślesz amorek na naprawę gwarancyjną. amemu tez moge powymieniac plyny I uszczelki zatrzymujac tym samym gwarancje /oczywiscie ze po roku zrobie mu serwis?? Nie ma takiej możliwości. W Foxie ingerencja w amorek oznacza zerwanie umowy gwarancyjnej. niestety,do CultBike nie wysle bo rzecz dzieje sie w innym kraju:) Może to i dobrze,bo o CB to ja ma prywatnie kiepskie zdanie. Wg mnie powinieneś wysłać amorek do Serwisu (Autoryzowanego) dołączając oczywiście papier potwierdzający zakup. Nie ma co kombinować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zyniu111 Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Sam napisałeś że w sklepie powiedzieli, że nie będą wysyłać bo po roku jest serwis potrzebny obowiązkowy. Więc jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Oddajesz amor na gwarancje i muszą wysłać lub sam wysyłasz do autoryzowanego serwisu z kopią zakupu. Sam serwis możesz robić po zakończeniu gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.