redfrog Napisano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 Witam, wobec tego, że w innym temacie nikt mi nie odpowiedział, postanowiłem założyć nowy wątek.Zastanawiam się nad 29erem w przdziale 2100 - 2900 zł. Będę bardzo wzdięczny za pomoc w wyborze, gdyż nazwy sprzętu niewiele mi mówią.Wśród rowerów, które niżej podałem są też po dwa rowery tych samych marek (czy różnica w cenie odwierciedla różnicę w jakości, inaczej mówiąc - czy warto dopłacać?).Rower użytkuję głównie na leśnych ścieżkach. Zależy mi na solidności osprzętu. Bardzo proszę o pomoc i wskazanie najlepszych spośród tych rowerów oraz ich wad i zalet.Na niżej podane marki będę miał 10 % zniżki od ceny detalicznej, dlatego te wybrałem, ale będę wdzięczny za wskazanie też innych interesujących propozycji w tej kategorii.Moja charakterystyka: 185 cm/ noga 90 cm / 80 kgZastanawiam się nad:1. Northtec CAYON 2 AL http://nrowery.pl/2015/mtb-29/cayon-al 2. Northtec CAYON 2 DR http://nrowery.pl/2015/mtb-29/cayon-dr 3. Author Spirit 29SPIRIT 29 Author | Górskie - sztywne, Rowery | Velo4. Unibike MISSION 29UNIBIKE 2015 - NAJLEPSZE ROWERY BYDGOSZCZ - MISSION 29er5. Unibike EVO29UNIBIKE 2015 - NAJLEPSZE ROWERY BYDGOSZCZ - EVO 296. Merida BIG.NINE 100BIG.NINE 100 - Rowery Merida - rowery, części, osprzęt, akcesoria rowerowe - producent i dystrybutor rowerów7. Merida BIG.NINE 40-DBIG.NINE 40-D - Rowery Merida - rowery, części, osprzęt, akcesoria rowerowe - producent i dystrybutor rowerów 8. Kross LEVEL B4 Level B4 | Kross - Rower górski, rowery trekkingowe, rowery miejskie 9. Kross LEVEL B3 Level B3 | Kross - Rower górski, rowery trekkingowe, rowery miejskie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 Żaden z niżej podanych rowerów nie ma nawet amortyzatora i mimo zniżki się nie opłaci.... Wyprzedaże się powoli kończą i może być ciężko z rozmiarem, ale: http://allegro.pl/romet-29er-r-line-2-0-i5181798989.html I radzę szybko pytać o rozmiar 19', bo na innych aukcjach to już tylko 17 i 22... Amortyzator Raidon, a te atrapy w powyższych to jest kolosalna różnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redfrog Napisano 8 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 (edytowane) Dzięki za pomoc Master, zastanawiałbym się poważnie nad zaproponowanym przez Ciebie rowerem, ale jego białość mnie zraża. Nie chcę białego lub różowego roweru. Druga sprawa jest taka, że jeżdżę malo ekstremalnie, głównie leśne ścieżki, piach, korzenie drzew, błoto, żadnych skoków z Giewontu itp., a więc amorek nie nie jest tutaj najistotniejszy. Bardziej zależy mi na "gładkości jazdy", komforcie i solidności osprzętu. Poza tym sam amortyzator mogę sobie za jakiśczas wymienić. Jestem otwarty na inne propozycje, ale będę wdzięczny za wskazanie również, które z tych zaproponowanych przeze mnie są warte uwagi. Edytowane 8 Kwietnia 2015 przez redfrog Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daniu Napisano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 Moim zdaniem przy takim budżecie warto dołożyć do http://m.canyon.com/pl/details.html?bike_id=3601 Osprzęt Deore, powietrzny amor. Na minus, że jedynie opcja wysyłki, więc nie przymierzysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 więc amorek nie nie jest tutaj najistotniejszy. Nie prawda. Producenci chcą żeby ludzie tak myśleli, ale z badziewnym "amoryzatorem" jeździ się gorzej niż z dobrym sztywnym widelcem. Nic tak nie upłynnia jazdy właśnie jak dobra amortyzacja i żadna Deorka lub nawet wyżej z tyłu tego nie zrobi. Dobrze wyregulowana Acera zmienia biegi aż miło nawet przy zjeżdżaniu z "Giewontu" no może łańcuch trochę bardziej telepie Nie wiem skąd pomysł, ze amortyzator jest po to żeby było miękko - to jest po to, że by przednie koło trzymało się drogi. Wystające korzenie to idealny przykład niby małej przeszkody, na której słabe amortyzatory pokazują jak mało są warte. Rower to jest rama>widelec>koła, a dopiero potem cała reszta pierdółek. Niestety producenci świecą głównie tylną przerzutką. Ten Cayon to jest dobra opcja, ale Raidon w Romecie jest lepszy niż XC30. Aczkolwiek też białego bym nie chciał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zadra1965 Napisano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 Na forum w dziale sprzedam jest oferowany Agang 7.29 , ja taki posiadam i przy moich 185 jest Ok.Osprzęt za taką cenę jest lepszy od konkurencji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redfrog Napisano 9 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 (edytowane) Zadra1965, dzięki za propozycję ale interesują mnie tylko nowe rowery. Poza tym tylko tych marek, które oferowane są w sklepie blisko mnie (w razie reklamacji lub korzystania z gwarancji nie muszę niczego odsyłać). Master, w pełni się z Tobą zgadzam i zdaję sobie sprawę do czego służy amortyzator Niemniej akurat ten element mocno podraża całą konstrukcję. Czy do kwoty 3000 zł można kupić rower z dobrym amorkiem wśród marek, które wymieniłem (+Romet)? Amortyzator będę mógł sobie z czasem dokupić. Zakładając, że poprzestanę na wyborze między Author, Unibike i Northec, to czy warto dopłacać do modelu DR zamiast AL (Northec) lub do modelu Evo zamiast Mission (Unibike)? Zależy mi na "lekkości jazdy" tzn. jak najmniejszych oporach toczenia powodowanych przez osprzęt oraz na solidności. PS: dodam, że do tej pory jeżdżę Authorem Basic, który naprawdę dużo przeszedł i osprzęt trzyma się solidnie, pomimo, że był to rower raczej z dolnej półki. Edytowane 9 Kwietnia 2015 przez redfrog Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 Stacjonarnie ciężko o rower z dobrym amortyzatorem poniżej 3000 zł niestety... Evo ma lepszy "amortyzator" niż Mission podobnie jak Cayon DR niż AL. Suntour XCR już jakoś pracuje i ma tłumienie w przeciwieństwie do XCT, który jest tylko dwiema sprężynami... Evo29 vs Cayon DR wygrywa Cayon, bo jest tańszy, a ma lepsza korbę. Reszta osprzętu zupełnie porównywalna... Jednak Evo ma taperowaną główkę ramy co jest zaletą w perspektywie wymiany amortyzatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redfrog Napisano 9 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 Dzięki za pomoc Seraph! O co chodzi z tą taperowaną główką? Rozumiem że to nie jest żargon fryzjerski mam rozumieć ze będę miał jakoś problem z wymianą amortyzatora w Northecu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 Taperowana, czyli stożkowa tzn, że ma mniejszą średnicę na górze niż na dole. Większość obecnie produkowanych amortyzatorów (z wyższej półko to wszystkie np Epicon) ma taką rurę sterową i gdybyś chciał zmieniać to lepiej mieć dostosowaną ramę "na zaś". W stożkową główkę ramy wsadzisz amorek z prostą rurą, a odwrotnie niemalże nie ma opcji, więc zdecydowanie lepsza jest tapered pod rozbudowę. Na koniec dodam, że Evo29 wcale nie ma jakiejś znacznie gorszej korby niż Cayon - ma bardzo dobrą, ale tańszą i trochę cięższą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redfrog Napisano 10 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 Ok Seraph, ale czy do tej głowicy z Northeca mogę podpiąć przyzwoity amortyzator? Nie hi-endowy, ale taki ze średniej półki. Co do korby, jaką jest między nimi praktyczna różnica? Lżej się pedałuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 (edytowane) Przyzwoity możesz oczywiście, ale możesz być ograniczony lekko w wyborze do średnich modeli po prostu. A gdzie tam lżej Jakby się dało tak zrobić to po co robić taką co się pedałuje ciężej? Energii nie wyczarujesz - pedałuje się tak samo. Korba w Cayonie jest tylko lżejsza i ma sztywniejszą oś suportu, ale ma też mniej żywotne łożyska jak to nowsze odchudzone rzeczy. Biegi zmieniają się tak samo i zęby zużywają się tak samo. Można by też rozpatrzyć opony, bo Evo29 ma kompletnie terenowe, które na asfalcie znikną w oczach, a Cayon trochę bardziej uniwersalne - oba raczej w niezbyt ciężki teren. Edytowane 10 Kwietnia 2015 przez seraph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redfrog Napisano 11 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2015 Dzięki Seraph, bardzo mi pomogłeś. Wiem już ze powinienem wziąć Northeca dr odpowiada moim potrzebom. Teraz kwestia rozmiaru. Nigdy nie jeździłem na 29erze. Mam 185cm i 80kg, noga 90cm.19 czy 21 cali? Ps:druga noga jest krótsza o 1 cm;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2015 (edytowane) Długie nogi masz. Ja jestem Twojego wzrostu i mam ramę 19'. Przy krótszej lekko nodze mojej sztycy jeszcze trochę (>5 cm) brakuje do maksymalnego wysunięcia... 21' dla mnie na pewno byłaby za duża. Nie masz w okolicy jakiegoś rowerowego sklepu? Pewnie jakiegoś 29era mają "na pokaz" to sobie usiądziesz i jakieś pojęcie złapiesz. Edytowane 11 Kwietnia 2015 przez seraph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redfrog Napisano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 (edytowane) W sklepie obok mnie stoi Unibike Fusion 29 w rozmiarze 21". Przymierzę się ale jeżeli będzie pasował, to nie znaczy, że i Northec będzie pasował. Może być różnica w geometrii ramy. Unibike niestety na swojej stronie nie podaje geometrii ramy :/ Będę musiał brać w ciemno. Teraz jeżdżę Authorem Basic 21", ale to rower na 26" oponach i przy tym samym rozmiarze jest troszkę mniejszy. PS: po dokładniejszym zmierzeniu wyszło mi, że moja noga to ok 86 cm, wtedy za mocno naciągnąłem Edytowane 13 Kwietnia 2015 przez redfrog Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 Znalazłem geometrię Unibike'a i jeśli jest aktualna, to wychodzi na to, że Northtec'i są jakby rozmiar mniejsze - 21' Cayon ma wymiary jak 19' Unibike... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redfrog Napisano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 Siedziałem na Northecu 19" i unibike 19" i odczułem różnicę. Northec ma inną geometrię i sprawia wrażenie mniejszego. Wybrałem 21" Dzięki Sareph za zainteresowanie. Bardzo mi pomogłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 A Cieszę się bardzo Wąskich ścieżek i gumowych drzew życzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 trochę te ramy z northeca kwadratowe są ale żeby przy wzroście 185 kupić rower z podsiodłówką 533mm to trzeba mieć fantazję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redfrog Napisano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 (edytowane) Erzurum, wg każdego kalkulatora jaki znalazłem (na stronie northeca, krossa, rometa itd) dla mojego wzrostu podawana jest jako właściwa rama 21" W czym więc problem? Zresztą jakie ma znaczenie podsiodłówka skoro i na 19" i na 21" muszę jeszcze wysunąć rurkę do góry aby mieć właściwą pozycję siodełka? Realna różnica jest tylko przy odległości siodełka od kierownicy, ta natomiast jest identyczna w Northecu 21" i Unibike 19". Możesz mi wyjaśnić Twój tok myślenia? PS: do tej pory jeździłem na MTB 26" z ramą 21", nie była problemem wysokość ramy. Edytowane 13 Kwietnia 2015 przez redfrog Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 wysoko rure pod jajami będziesz miał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redfrog Napisano 14 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Erzurum, zostanie jeszcze z 10 cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redfrog Napisano 2 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2015 (edytowane) Trzy dni temu otrzymałem mój rowerek - Northtec CAYON DR prosto z fabryki i postanowiłem się podzielić moimi wrażeniami, może komuś się przyda (do profesjonalistów nie należę ale kilka rowerów już "zajeździłem") Pierwsze wrażenie jest bardzo dobre. Rowerek ma kolor grafitowo - zielony (chociaż ten zielony jest bardziej żółty). Prezentuje się fajnie i lekko. Rama również (ma trochę trójkątny przekrój między siodełkiem a kierownicą). Trafił do mnie prosto z fabryki, musiałem nawet ponad dwa tygodnie na niego zaczekać. Specyfikacja zgadza się z tym co producent podawał na stronie, z jednym wyjątkiem - opony. W ofercie na stronie jest wyraźnie napisane, że powinny być Shwalbe Smart Sam, a są Shwalbe Rapid Rob (montowane w modelach z rocznika 2014). Rozbieżność jest też na stronie producenta - w opisie i specyfikacji na stronie są Smart Samy, a na zdjęciu - Rapid Roby. Jest to na moją niekorzyść, gdyż po pierwsze Rapid Roby są bardziej terenowe, a po drugie są o połowę tańsze. Zastanawiam się nad zażądaniem wymiany opon. Na szczęście to jedyny "zgrzyt". Rower ma rozmiar 21" i uważam, że idealnie pasuje do moich gabarytów (185 cm/ noga 86cm). Siedząc na Unibike o tym samym rozmiarze miałem wrażenie, że Unibike jest większy i faktycznie - Northtec ma troszeczkę krótszą ramę pomiędzy siodełkiem a kierownicą. Dla mnie akurat to zaleta. Pochwalić muszę geometrię ramy. Do tej pory jeżdziłem na MTB 26" (ostatnio Author BASIC, wcześniej KROSS Hexagon V2), obawiałem się słabszej zwrotności nowego roweru. Moje zaskoczenie było duże, gdy okazało się, że Northtec pomimo większych gabarytów (przy tym samym rozmiarze co Author, Northtec ma troszkę dłuższą ramę), nowy rowerek okazał się zaskakująco zwrotny. Porównywalnie do Authora, który dobrze wypadał w tej kategorii, i zauważalnie lepiej od KROSSA. Pomimo wielkości tego roweru jest on naprawdę lekki, a to w połączeniu ze świetną zwrotnością daje poczucie pewności prowadzenia. Z przesiadką na 29" łączy się też lepszy komfort jazdy. Bez specjalnego przygotowania (bo sezon dopiero rozpocząłem), udało mi się pobić o 4km/h mój rekord szybkości ustanowiony na Authorze Pomaga przy tym przełącznik blokady skoku amorka zlokalizowany na kierownicy - fajny gadżet. Dodam jeszcze, że po przejechaniu takiej samej trasy jaką zwykle jeżdziłem poprzednim rowerem, na CAYONIE czułem się mniej zmęczony. Rower jak najbardziej polecam, jest świetnie wyposażony jak za tę cenę (ostatecznie po zniżce o zapłaciłem za niego ok. 2450 zamiast 2800) i daje się dobrze "wyczuć":) Pozdrawiam i dziękuję za pomoc forumowiczom Edytowane 2 Maja 2015 przez redfrog Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daniu Napisano 2 Maja 2015 Udostępnij Napisano 2 Maja 2015 Gratuluje wyboru Życzę abyś długo nim się cieszył C: Co do opon, to było już wałkowane na forum. Na dole strony producenta masz 'Powyższa oferta ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 kodeksu cywilnego oraz innych właściwych przepisów prawnych. Ceny oraz specyfikacje mogą ulec zmianie bez podania przyczyny.' Raczej nic z tym fantem nie można zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redfrog Napisano 2 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2015 Daniu, jako radca prawny mający już zawodowo kilka podobnych przypadków mogę jednoznacznie powiedzieć, że można w takim przypadku skutecznie żądać wymiany Niezgodność towaru z umową. Oczywiście producent może czynić wskazane przez Ciebie zastrzeżenia i co więcej - są one skuteczne, ale z jednym wyjątkiem - od momentu zamówienia towaru muszą Ci dostarczyć w specyfikacji jaka obowiązywała w dniu zakupu. Inaczej można byłoby wysłać komuś rower np. o połowę tańszy, w innym kolorze i powołać się na okoliczność zmiany specyfikacji pomiędzy momentem zamówienia a dostarczenia. Podsumowując - moment zamówienia jest wiążący. Oczywiście w moim przypadku jest to wada nieistotna (pod koniec 2014 weszły przepisy rozróżniające wady istotne i nieistotne, implikujące inne rodzaje roszczeń wobec sprzedawcy) i nie zamierzam o to kopii kruszyć, ale zażądam zmiany opon. Jeżeli nie zadośćuczynią moim roszczeniom to po prostu stracą klienta na przyszłość Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi