lucass1984 Napisano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 Jako, że jestem nowy na forum postanowiłem wrzucić mój dopiero co ukończony projekt. Rower składany przez zimę od podstaw z następującymi założeniami: - Rama i komponenty z aluminium, na nowy lekki carbon mnie nie stać a używanych trochę się obawiam. - Jeżdżę głównie po Mazowszu i Podlasiu więc zdecydowałem się na napęd 1x10. Oczywiście ja kto zwykle bywa w trakcie zbierania podzespołów, po części z powodów finansowych plany się zmieniały. Początkowo koła miały się składać z białych Novateców 711/712 i białych ZTR Crestów ale ostatecznie została wersja budżetowa czyli to co w opisie poniżej. W miarę nowych funduszy w planach są dalsze modyfikacje :-) Większość części jest standardowych, modyfikacje przeszło jedynie kilka elementów: Przerzutka tylna - wymienione wszystkie śruby na niebieskie alu Probolt, dodatkowo wózek wymieniony na odchudzony z mojej poprzedniej przerzutki XT773 (różnica 10g na samym wózku). W najbliższych planach jest wymiana kółeczek na aluminiowe Mortop co powinno obniżyć wagę do 200g Manetka - wymieniona śruba na alu Probolt, obejma odrobinę zeszlifowana i przymocowana na 1 śrubę alu zamiast 2 stal śrub do manetki, usunięty telewizorek Hamulce - wszystkie śrubki wymienione na alu Probolt Sztyca - przycięta do 30cm, śruby wymienione na Ti, odchudzone elementy mocujące pręty Korba - śruby alu Probolt, blat 36T Vincere odchudzony Mostek - wymienione śruby na alu Probolt Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - 4g Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Elixir 5 - 248g Brake (Rear): (Hamulec tylny) Avid Elixir 5 - 262g Cables: (Pancerze i linki) Unex - 30g Cassette: (Kaseta) Shimano XT 10s 11-32- 283g Chain: (Lancuch) Shimano SLX 10s - 260g Crankset: (Korby) Truvativ 1,1 - 699g Bottom Bracket: (Suport) Truvativ GXP - 99g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - brak Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-T780 - 205g Disk front: (Tarcza przód) XON 160mm - 89g Disk rear: (Tarcza tył) XON 160mm - 89g Fork: (Widelec) Manitou Mars - 1370g (z gwiazdką) Frame: (Rama) Boplight Marathon Team 19" - 1396g Grips: (Gripy) Boplight pianki - 14g Handlebar: (Kierownica) Boplight Team 580x31,8 - 167g Headset: (Stery) Token - 75g Pedals: (Pedaly) AEST - 170g Seat: (Siodlo) Sportourer Dragon Gel Flow - 265g Seatpost: (Sztyca) Boplight Team 27,2x300mm - 219g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Boplight - 19g Shifters: (Manetki) Shimano Deore M590 - 115g Skewers: (Zaciski kol) Boplight Ti - 46g Stem: (Mostek) Boplight Race 110mm 31,8 - 107g Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Furious Fred TLR 2,0 - 329g Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Furious Fred TLR 2,0 - 330g Top Cap: (Top cap) Boplight - 5g Tubes: (Detki) Tubeless mleczko + zawory 120g Wheel Front: (Kolo przednie) -Hub: (Piasta) Token 491 - 155g -Rim: (Obrecz) Sunrims Equalizer21 26" 32otw - 385g -Spokes: (Szprychy) CN Spoke 2.0-1.8-2.0 16szt - 185g -Nipples: (Nyple) CN Spoke Alu blue - 10g Wheel Rear: (Kolo tylne) -Hub: (Piasta) Token 491 - 268g -Rim: (Obrecz) Sunrims Equalizer21 26" 32otw - 385g -Spokes: (Szprychy) CN Spoke 2.0-1.8-2.0 16szt - 182g -Nipples: (Nyple) CN Spoke Alu blue - 10g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 (edytowane) dowaliłeś z tą wagą Coś lekko wyszło, a części wcale nie są tak skrajne wychudzone. Chociaż nie ma co ukrywać że kapcie 330 gramowe swoje dają. Podziwiam, ze startujesz na zawodach i korzystasz z zestawu FF+mleczko. Co do wyglądu... o gustach sie nie dyskutuje. Trochę dla mnie za dużo białego jeżeli chodzi o rurki, ale to też może kwestia zdjęć. Jakimi Ty średnimi latasz na ogół te zawody, że masz napęd 1x10 który kończy się z tyłu na 32T ? Edytowane 7 Kwietnia 2015 przez lesieque Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 bo z przodu zamiast młynka jest duży młyn 42t mniej więcej chciałbym go zobaczyć na wadze powieszonego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass1984 Napisano 7 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 Właśnie ze względu na FF mleczko to dobry pomysł bo w razie przebicia mleczko załata dziurę a o to w tych oponach nie trudno. Same opony choć cienkie to mają gęsty oplot i wcale nie tak łatwo ją uszkodzić. Co do biegów do obecnie jest z przodu 36T ale w szafie w razie potrzeby leży tarcza 42T. W trudny teren się nie zapuszczam, gdybym jeździł po extremalnych trasach to na pewno zdecydowałbym się na 2x10. W sumie gdybym się zdecydował na używaną ramę carbonową (zamiast nowego Boplighta) i planowane koła zszedłbym do 8kg. Na razie rower jest w fazie testów więc wszystko przede mną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 Rower bardzo ładny Swoją drogą... Czemu mostek nie jest na minus? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszs Napisano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 wagę liczysz dla 16 szt szprych z przodu i 16 z tyłu? a co z resztą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 (edytowane) Nie uczyli cie na matematyce ? Reszta w pamięci A tak na serio z tego co pamiętam 64 szprychy Sapim 2,0/1,8/2.0 przy 260 mm ważą coś 360 g wiec specyfikacja raczej pokazuje komplet. Pozdro Edytowane 7 Kwietnia 2015 przez rzezniol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 ten rockring trochę trąci skansenem i niepotrzebnie masy dodaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass1984 Napisano 8 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 Rockring jest tymczasowy dla sprawdzenia czy łańcuch nie będzie spadał, docelowo zniknie bo faktycznie waży 100g (nie został uwzględniony w wyliczeniach wagi). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszs Napisano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 Aaa ,faktycznie w podstawówce tak uczyli:-) Też mi się wydaje że waga jest mniej więcej ok ale skoro idziemy w szczegóły to . . . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass1984 Napisano 8 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 Fakt moja pomyłka bo oczywiście chodzi o wagę za 32 szprychy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 8 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 FF na potrzeby projektu czy jeździsz na co dzień? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass1984 Napisano 8 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 Jeźdzę na codzień na FF już od kilku lat. Fakt że w sezonie łapię 3-4 dziury (ulubione kolce akacji) i że trzeba uważać na luźnym piasku (szczególnie kiedy jest warstwa luźnego piasku na twardej nawierzchni) bo można wpaść w poślizg 2 kołami ale poza tym nie narzekam. Uzywam ich już na trzecim rowerze i nigdy żadnej nie zniszczyłem. Choć przyznam, że jeździłem też na Racing Ralph i czasami zastanawiam się czy nie kupić drugiego kompletu właśnie RR do trudniejszego terenu. Różnica w wadze, przyspieszeniu i jeździe po utwardzonym terenie jest na tyle duża, że w moim przypadku warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miller Napisano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2015 bo można wpaść w poślizg 2 kołami ale poza tym nie narzekam ja już z tego wyrosłem i życzę tego samego, nawet na treningi odpada bo mocno ogranicza wybór tras, dla mnie nadaje się tylko na szybkie suche płaskie maratony nic mniej nic więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.