Skocz do zawartości

[8595g] Boplight Marathon Team 19"


lucass1984

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że jestem nowy na forum postanowiłem wrzucić mój dopiero co ukończony projekt. Rower składany przez zimę od podstaw z następującymi założeniami: 
- Rama i komponenty z aluminium, na nowy lekki carbon mnie nie stać a używanych trochę się obawiam. 
- Jeżdżę głównie po Mazowszu i Podlasiu więc zdecydowałem się na napęd 1x10. Oczywiście ja kto zwykle bywa w trakcie zbierania podzespołów, po części z powodów finansowych plany się zmieniały. Początkowo koła miały się składać z białych Novateców 711/712 i białych ZTR Crestów ale ostatecznie została wersja budżetowa czyli to co w opisie poniżej. W miarę nowych funduszy w planach są dalsze modyfikacje :-) 


Większość części jest standardowych, modyfikacje przeszło jedynie kilka elementów: 

Przerzutka tylna - wymienione wszystkie śruby na niebieskie alu Probolt, dodatkowo wózek wymieniony na odchudzony z mojej poprzedniej przerzutki XT773 (różnica 10g na samym wózku). W najbliższych planach jest wymiana kółeczek na aluminiowe Mortop co powinno obniżyć wagę do 200g 
Manetka - wymieniona śruba na alu Probolt, obejma odrobinę zeszlifowana i przymocowana na 1 śrubę alu zamiast 2 stal śrub do manetki, usunięty telewizorek 
Hamulce - wszystkie śrubki wymienione na alu Probolt 
Sztyca - przycięta do 30cm, śruby wymienione na Ti, odchudzone elementy mocujące pręty 
Korba - śruby alu Probolt, blat 36T Vincere odchudzony 
Mostek - wymienione śruby na alu Probolt 

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - 4g 
Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Elixir 5 - 248g 
Brake (Rear): (Hamulec tylny) Avid Elixir 5 - 262g 
Cables: (Pancerze i linki) Unex - 30g 
Cassette: (Kaseta) Shimano XT 10s 11-32- 283g 
Chain: (Lancuch) Shimano SLX 10s - 260g 
Crankset: (Korby) Truvativ 1,1 - 699g 
Bottom Bracket: (Suport) Truvativ GXP - 99g 
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - brak 
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-T780 - 205g 
Disk front: (Tarcza przód) XON 160mm - 89g 
Disk rear: (Tarcza tył) XON 160mm - 89g 
Fork: (Widelec) Manitou Mars - 1370g (z gwiazdką) 
Frame: (Rama) Boplight Marathon Team 19" - 1396g 
Grips: (Gripy) Boplight pianki - 14g 
Handlebar: (Kierownica) Boplight Team 580x31,8 - 167g 
Headset: (Stery) Token - 75g 
Pedals: (Pedaly) AEST - 170g 
Seat: (Siodlo) Sportourer Dragon Gel Flow - 265g 
Seatpost: (Sztyca) Boplight Team 27,2x300mm - 219g 
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Boplight - 19g 
Shifters: (Manetki) Shimano Deore M590 - 115g 
Skewers: (Zaciski kol) Boplight Ti - 46g 
Stem: (Mostek) Boplight Race 110mm 31,8 - 107g 
Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Furious Fred TLR 2,0 - 329g 
Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Furious Fred TLR 2,0 - 330g 
Top Cap: (Top cap) Boplight - 5g 
Tubes: (Detki) Tubeless mleczko + zawory 120g 
Wheel Front: (Kolo przednie) 
-Hub: (Piasta) Token 491 - 155g 
-Rim: (Obrecz) Sunrims Equalizer21 26" 32otw - 385g 
-Spokes: (Szprychy) CN Spoke 2.0-1.8-2.0 16szt - 185g 
-Nipples: (Nyple) CN Spoke Alu blue - 10g 
Wheel Rear: (Kolo tylne) 
-Hub: (Piasta) Token 491 - 268g 
-Rim: (Obrecz) Sunrims Equalizer21 26" 32otw - 385g 
-Spokes: (Szprychy) CN Spoke 2.0-1.8-2.0 16szt - 182g 
-Nipples: (Nyple) CN Spoke Alu blue - 10g 

post-184713-0-13801700-1428428572_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dowaliłeś z tą wagą :D Coś lekko wyszło, a części wcale nie są tak skrajne wychudzone. Chociaż nie ma co ukrywać że kapcie 330 gramowe swoje dają. Podziwiam, ze startujesz na zawodach i korzystasz z zestawu FF+mleczko. Co do wyglądu... o gustach sie nie dyskutuje. Trochę dla mnie za dużo białego jeżeli chodzi o rurki, ale to też może kwestia zdjęć.

Jakimi Ty średnimi latasz na ogół te zawody, że masz napęd 1x10 który kończy się z tyłu na 32T ?

Edytowane przez lesieque
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ze względu na FF mleczko to dobry pomysł bo w razie przebicia mleczko załata dziurę a o to w tych oponach nie trudno. Same opony choć cienkie to mają gęsty oplot i wcale nie tak łatwo ją uszkodzić. 

Co do biegów do obecnie jest z przodu 36T ale w szafie w razie potrzeby leży tarcza 42T. W trudny teren się nie zapuszczam, gdybym jeździł po extremalnych trasach to na pewno zdecydowałbym się na 2x10. W sumie gdybym się zdecydował na używaną ramę carbonową (zamiast nowego Boplighta) i planowane koła zszedłbym do 8kg. Na razie rower jest w fazie testów więc wszystko przede mną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeźdzę na codzień na FF już od kilku lat. Fakt że w sezonie łapię 3-4 dziury (ulubione kolce akacji) i że trzeba uważać na luźnym piasku (szczególnie kiedy jest warstwa luźnego piasku na twardej nawierzchni) bo można wpaść w poślizg 2 kołami ale poza tym nie narzekam. Uzywam ich już na trzecim rowerze i nigdy żadnej nie zniszczyłem. Choć przyznam, że jeździłem też na Racing Ralph i czasami zastanawiam się czy nie kupić drugiego kompletu właśnie RR do trudniejszego terenu.

Różnica w wadze, przyspieszeniu i jeździe po utwardzonym terenie jest na tyle duża, że w moim przypadku warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...