marco1973 Napisano 6 Kwietnia 2015 Napisano 6 Kwietnia 2015 w tym tygodniu będę zmieniał kierę,a więc czeka mnie montaż owijki, mój pierwszy raz. naoglądałem się sporo filmików, naczytałem się sporo ale chciałbym się poradzić, ewentualnie upewnić. 1. kierunek montażu; można od mostka albo od końców kierownicy montaż od mostka sprawia, że nie trzeba w tym miejscu wykańczać taśmą, chociaż i tak uważam ze niezależnie od tego dobrze to taśmą wykończyć bo to jest jednak wrażliwe miejsce i podatne na uszkodzenie z czasem. niemniej jednak moim zdaniem lepiej jest zacząć nawijanie owijki od końców kiery, a to dlatego że przykrywamy kolejnym nawojem brzeg owijki, wtedy nie ma możliwości żeby go zsuwać niejako przesuwając ręce w kierunku klamek - od mostka owijka idzie jakby z poślizgiem, tak jak rybie łuski a przy montażu od mostka owijka idzie odwrotnie. ja właśnie na swojej kierze zauważyłem, że owijka jest nawinięta od mostka i jak przesuwam dłonie w kierunku klamek to brzegi jakby się lekko odwijają, stąd uważam że sposób od końców kiery do mostka będzie dużo lepszy. 2. owijkę na kierę, niezależnie od tego czy zaczynamy od mostka czy od końców, nawijamy w takim kierunku, aby praca dłoni ją zacieśniała a nie luzowała, czyli lewa strona kiery w kierunku odwrotnym do wskazówek zegara, prawa w kierunku wskazówek zegara (patrząc od miejsca rozpoczęcia nawijania, czyli od mostka bądź od końca kiery) 3. niezależnie od kierunku montażu zakończenie korkiem następuje w ten sam sposób - zostawiamy jakieś 4-5mm owijki więcej i wciskamy ją do środka korkiem, najlepiej jak koniec owijki wyjdzie nam na dole do tego (estetyka) przy okazji zapytam co sądzicie o tej owijce? http://www.cyklomania.pl/fizik-owijka-superlight-logo-pomaranczowa,id4474.html
turysta Napisano 6 Kwietnia 2015 Napisano 6 Kwietnia 2015 Dziwne ale właśnie oglądam swoją zawiniętą fabrycznie i mam wszystko odwrotnie 1. rozpoczęcie nawijania od końca kierownicy 2. prawa przeciwnie z ruchem wskazówek zegara, lewa zgodnie (patrząc od początku nawijania tj. koniec kiery) 3. zgadzam sie z 3 punktem
tobo Napisano 6 Kwietnia 2015 Napisano 6 Kwietnia 2015 Ja zawsze nawijam od końców kierownicy i zawsze po prawej stronie w lewo, po lewej w prawo. Nie zauważyłem żebym musiał poprawiać po sobie (5 lat serwisowania cudzych rowerów plus własny). Korki są różne, tak jak i średnica ścianek kierownicy. W niektórych przypadkach wciśnięcie owijki nie jest możliwe. Z obserwacji wynika że Ci którzy nie mają doświadczenia i sami owijki zakładają lepiej robią to od końców kierownicy niż od mostka.
marco1973 Napisano 6 Kwietnia 2015 Autor Napisano 6 Kwietnia 2015 nadgarstki na górnym chwycie (poziomym) pracują obrotowo do dołu co rzeczywiście wskazywałoby, że prawa strona powinna być nawijana w kierunku odwrotnym do wskazówek zegara a lewa zgodnie ze wskazówkami...
NIEDZWIADEK Napisano 9 Kwietnia 2015 Napisano 9 Kwietnia 2015 Polecam zaczac od srodka kierownicy do zewnatrz , mniej zabawy z pocowaniem owijki zeby sie nie odwinela. A i jak stoisz z rura gorna miedzy nogami to owijaj do gory do siebie. Z reszta na you tube masz mase filmow na ten temat
marco1973 Napisano 9 Kwietnia 2015 Autor Napisano 9 Kwietnia 2015 nie uważam aby nawijanie od mostka było właściwe, bo na chwycie do klamek, na którym najczęściej spoczywają ręce, przesuwając ręce od tyłu do przodu kierownicy pracujemy na owijce do przodu pod włos (o rybich łuskach wyżej pisałem)...
1415chris Napisano 18 Sierpnia 2016 Napisano 18 Sierpnia 2016 Tylko jak tu zaczac, zeby tak skonczyc.....?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.