Skocz do zawartości

[opony] smart samy 2.1 do crossa - ma to sens?


maciek8791

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Kilka dni temu kupiłem rower kands maestro.

W założeniu rower ma służyć jakieś 60% szosa, 40% lekki teren.

Zdążyłem już zamówić sobie smart samy 2.1 do tego roweru.

Co o tym sądzicie? Może ktoś ma podobne opony i może napisać jak to jeździ po asfalcie w ogóle?

Zastanawiam się nad zwrotem tych opon i wymianą na mniejsze oponki np. 1,6

 

pozdrawiam - Maciek

Napisano

 

 

Co o tym sądzicie? Może ktoś ma podobne opony i może napisać jak to jeździ po asfalcie w ogóle?

Krótko mówiąc zawaliłeś sprawę. Mam co prawda Rubena charybdis 2.25 ale po asfalcie jazda jest bardzo ciężka to 1. 2 huczą jak tramwaj :D 3. Szybko zejdą na asfalcie. 2.1 to raczej teren nie asfalt.

Napisano

A  wejdą do ramy i widelca?

tak tutaj nie ma problemu...

 

 

 

Krótko mówiąc zawaliłeś sprawę. Mam co prawda Rubena charybdis 2.25 ale po asfalcie jazda jest bardzo ciężka to 1. 2 huczą jak tramwaj 3. Szybko zejdą na asfalcie. 2.1 to raczej teren nie asfalt

 

Problem jest taki że poprzednio miałem rowery hm marketowe. Ciężkie, beznadziejne. Ten kands dla mnie jest śliczny, jak zobaczyłem tego typu rowery na takich dużych oponach to strasznie mi się spodobał wygląd, uznałem też że lepiej dużo będzie w terenie... W sumie teraz zwroty można robić spokojnie. Czytałem jeszcze że Cyclocross Speed zbiera super opinie może na te wymienię...

Gość forestowy
Napisano

Raczej większość opinii o SS mówi że to wytrzymałe kapcie na asfalcie.

IMHO obstawiam że 2.1 Ci nie wyjdzie lub wejdzie na styk. 

1.75 to chyba bezpieczniejszy wybór i lepiej sprawdziły by się na asfalcie

 

 

Napisano

Opony 2.1 na asfalt.. ;) W przełaju mam 33c (1.2 ?) i spokojnie tym można jeździć w lekkim terenie (w lekkim terenie to zbytnio nie czuje różnicy z powodu braku opon 2.1 mtb, bardziej się trzeba napracować z uwagi na sztywny widelec) i na asfalcie.

Napisano

wszytko zależy w jaki teren się wjedzie z tego asfaltu. ja wolałem mieć szersze bo teren był wymagający...

a uniwersalne bardziej Smart Samy to można sobie w rozmiarze mniejszym założyć i to już będzie naprawdę ok i na asfalt i w lekki teren. przed 2.1 miałem 28x1.6 i to na asfalcie szło niewiele gorzej od szosowych a i po lesie można tym było też pojeździć sobie do woli, oprócz miejsc gdzie był piach większy.  2.1 już po piachu całkiem nieźle szły a i w błotku sobie nawet radziły i na ostrych podjazdach też.

 

PS. i ja mówię co wiem, a nie co mi się wydaje albo co przeczytałem...

Napisano

Mam nadzieję, że podzielisz się opinią na temat tych opon w crossie. Stoję przed podobnym dylematem. Tych oponek mam szukać jak roumiem w 29er? Czy dla crossa to będą jakieś inne? Pochwalisz się gdzie i za ile kupiłeś? Moze być na pw żeby nie było kryptoreklamy.

Gość forestowy
Napisano
z tego co pamietem to do 1.6 sa w rozmiarze 28', szersze już w 29'.

 

28 i 29 to ta sama obręcz. Nie ma znaczenia

Napisano

 

 

Mam nadzieję, że podzielisz się opinią na temat tych opon w crossie. Stoję przed podobnym dylematem. Tych oponek mam szukać jak roumiem w 29er? Czy dla crossa to będą jakieś inne? Pochwalisz się gdzie i za ile kupiłeś? Moze być na pw żeby nie było kryptoreklamy

 

Witam,

 

Tak to są opony w wersji 29'

Czytałem na forum że spokojnie wchodzą takie opony do kandsa maestro.

Zrobię tak. Spróbuję je wsadzić, zrobie foty, przejadę się i dam znać...

 

pozdrawiam - Maciek

Napisano

wszystko zależy od ramy i amorka. ja swojego treka przerobiłem na MTB i weszły mi Smart Samy 29x2.1 a potem Racing Ralph/Rocket Ron 29x2.2 (mozna zobaczyć fotke w moim rowerze). ale kolega ma crossa w którym nic szerszego niz 1.6 nie wejdzie...

Napisano

na Racing Ralph/Rocket Ron 29x2.2 jazda po asfalcie przyjemna już zbytnio nie jest. w porównaniu do Smart Sam różnica ogromna, na minus oczywiście...

Napisano

 

 

Cross z reguły nie akceptuje opon mtb o typowym dla nich rozmiarze. 
Wszystko (czyt. geometria ramy) wskazuje na to, że Maestro miał być 29erem z v-kami, tylko się komuś koncepcja zmieniła  :woot: Stąd choćby nie ma problem z oponami rzędu 2-2,2" (ktoś na forum ostatnio pisał nawet o 2,4").
Napisano

Ja w lazaro integral mam Smart Sam'y 29x1.75. Ostatnio testowałem je troszkę w lesie i naprawdę dały rade. Na asfalcie nie zauważyłem różnicy względem standardowych cst jeśli chodzi o opory toczenia, za to ss są głośniejsze i mają lepszą przyczepność.

Napisano

 

 

Problem jest taki że poprzednio miałem rowery hm marketowe. Ciężkie, beznadziejne. Ten kands dla mnie jest śliczny, jak zobaczyłem tego typu rowery na takich dużych oponach to strasznie mi się spodobał wygląd, uznałem też że lepiej dużo będzie w terenie.

Myślisz że czemu wziąłem ramblera? Popatrz na te opony . Tak mi się spodobały że szkoda słów i wygląd mi się podobał i w ogóle. Lecz po asfalcie nawet na wysokim ciśnieniu jęczą strasznie , schodzą szybko i duże mają opory toczenia. Tak że na asfalt nie najlepsze takie duże chociaż 2.1 a 2.25 i tak spora będzie różnica.

Napisano

Wszystko (czyt. geometria ramy) wskazuje na to, że Maestro miał być 29erem z v-kami, tylko się komuś koncepcja zmieniła  :woot: Stąd choćby nie ma problem z oponami rzędu 2-2,2" (ktoś na forum ostatnio pisał nawet o 2,4").

Rozumiem zakładanie wąskich opon do 29era, pomyłka użytkowa, a w przypadku najnerowego krossa? To samo?

Napisano

Cena, panie, cena :woot: Gdzie znajdziesz 29era na takim osprzęcie (nawet jeśli z v-kami)? A tak masz porządne "prawie jak": groźnie "terenowo" wygląda, "pełne Alivio" i amor z "dużym" skokiem :D

 

Ja tam tylko napisałem, że się da, bez wnikania w sens takich poczynań ;)

Napisano

juz bardziej nietypowego 29era (przerobionego z treka Kross Navigo 2) niz ja mam to chyba nie ma, a nie narzekam i towarzystwo na takich brykach objeżdżam na zawodach... ;-)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...