krajeski Napisano 6 Kwietnia 2015 Napisano 6 Kwietnia 2015 Witam mam zamiar przesiąść sie na fulla i chcę kupić ww ramę. w związku z tym ma kilak pytań do tego czasu jeździłem na hardtailu Cube LTD w rozmiarze 18" i chciałbym z niego zrobić przekładkę do nowej ramy i martwi mnie czy przedni amor o skoku 120 mm wystrarczy do tej ramy i jak to sie bedzie sprawowało???Zastanawiam się również nad rozmiarem ramy czy wziąć 17" 43cm i 55 górna rura czy 19" 48cm i 57 cm górna rura?Dodam że mam 174cm wzrostu, w Cubie miałem dość wysoko wysunięte siodełko przez to zastanawiam się nad 19"Proszę bardziej doświadczonych kolegów o poradę...
lukaszs Napisano 6 Kwietnia 2015 Napisano 6 Kwietnia 2015 jeżeli chodzi o rozmiar to zdecydowanie 17' Focus to rama full-enduro więc ma zupełnie inne geo. jest dłuższa więc większy rozmiar podsiodłówki będzie skutkował dłuższą górna rurą. A co do amorka, przy 120 mm zmieni znacznie geometrie i będzie nieco pokraczna masz tu 150 mm z tyłu więc co najmniej tyle powinieneś włożyć z przodu. Możesz wsadzić z tyłu tłumik z mniejszym skokiem i z przodu 140 mm amor ale skoro i tak masz zmieniać wideł to chyba nie ma sensu
krajeski Napisano 6 Kwietnia 2015 Autor Napisano 6 Kwietnia 2015 Nie myślałem nad zmiana widelca tylny damper mam 200x55 a górna rura w 19" jest tylko 15mm dłuższa niż w cube co zniwelował bym krótszym mostkiem, nie wiem ale rama w rozmiarze 17" wygląda na strasznie małą i jest teraz bardzo trudno dostępna, dodam że bardziej chce zrobić z tego rower AM niż Enduro.
jasinski21444 Napisano 7 Kwietnia 2015 Napisano 7 Kwietnia 2015 Rama jest pod widelec o skoku 150-160mm więc też takowy musisz założyć , inaczej będziesz walił korbami po ziemi . Do ramy możesz wybierać spośród Foxa , Rockshoxa Monarcha i DTSwissa ale tego ostatniego musisz dotoczyć tulejke redukcyjną na 15mm. Czemu ? Bo dolne oczko mocowane jest na śrube 15mm więc oczko dampera musi mieć najlepiej 15mm lub więcej. Rama dla ciebie 17" , przy 19" możesz mieć tam dosyć ciasno... Jakby co jeżdze na tej ramie więc postaram sie odpowiedzieć na każde pytanie
mat136 Napisano 27 Maja 2015 Napisano 27 Maja 2015 Kolego jasiński a ile masz wzrostu? bo ja się czaję na ramę 17" , mam 170cm wzrostu i martwie się ze będzie za duża. jak uważasz warto się w to pchać?
jasinski21444 Napisano 3 Czerwca 2015 Napisano 3 Czerwca 2015 Mam 193 a jeździłem na ramie 53cm czyli 21 cali . Przy twoim wzroście sugeruję rozmiar ramy 17 cali a już na pewno nic większego .
soltys82 Napisano 18 Września 2015 Napisano 18 Września 2015 podczepiam się pod temat mam 186 cm wzrostu i też jestem tą ramą zainteresowany, 19" będzie ok czy patrzeć za większą?
ssslawecki Napisano 20 Lutego 2016 Napisano 20 Lutego 2016 Rama jest pod widelec o skoku 150-160mm więc też takowy musisz założyć , inaczej będziesz walił korbami po ziemi . Do ramy możesz wybierać spośród Foxa , Rockshoxa Monarcha i DTSwissa ale tego ostatniego musisz dotoczyć tulejke redukcyjną na 15mm. Czemu ? Bo dolne oczko mocowane jest na śrube 15mm więc oczko dampera musi mieć najlepiej 15mm lub więcej. Rama dla ciebie 17" , przy 19" możesz mieć tam dosyć ciasno... Jakby co jeżdze na tej ramie więc postaram sie odpowiedzieć na każde pytanie Cześć Przymierzam się do zakupu tej ramy Focus-a - mogę prosić o opinię ? Jakie tam idą stery ?
gregorywojcik Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 Witam, I ja podczepię się pod temat ponieważ zakupiłem tą ramę około pół roku temu i powoli kompletuję sprzęt. Z tego co znalazłem w necie stery: http://www.force-components.pl/index.php?p795,kod-15104-force-stery-polzintegrowane-tapered-1-1-8-czarne są to stery niestandardowe dolna miska ma 55mm niestety sam wpadłem na to za późno i kupiłem stery ale z miską dolną 56mm... będę dopiero zamawiał te stery force i testował. Byłbym wdzięczny o informację w sprawie amortyzatora jak tam należy włożyć wiem że rama przyjmuje rozmiar 200x57, tylko jakie zawrorwanie, jaka komora? Z tego co patrzyłem na specyfikację rock shock (http://foto.mtb-forum.it/data//950/tune.jpg) powinien być użyty amortyzator i z indexem D. Pisałem też do focus-a o specyfikację ramy ale odpisali mi że nie posiadają i żeby kontaktować się ze sprzedawcą. Jeżeli ktoś ma jakieś informację o tej ramie i sprzęcie który ma w tej ramie niech tutaj napisze bezie to bardzo przydatne.
Mod Team durnykot Napisano 23 Lutego 2016 Mod Team Napisano 23 Lutego 2016 Patrząc na wykres możesz równie dobrze założyć tłumik z indeksem E. Pamiętaj,że oprócz długości ważne też jest przełożenie ramy i jej charakterystyka, której chyba nie znasz. Jasinski miał tłumik DT Swiss 210 i podobno sobie chwalił. Możesz ewentualnie pomyśleć o tłumiku Manitou McLeod- występuje w jednym zaworowaniu, z bardzo szerokim spektru regulacji. W necie sporo człowieków jeździło z DT Swiss m210 w tej ramie.
gregorywojcik Napisano 23 Lutego 2016 Napisano 23 Lutego 2016 No wlasnie przelozenie jest 2.1 ( jak rozumiem przelozenie skok tylnej osi do skoku dampera?), wiec patrzc na wykres mamy indeks D z przelozenia i z tego ze pod wykresem mamy informacje ze dla damperow 200x57 nalezy uzywac indeksow D i E. Niestety nie znam charakterystyki trzeba bedzie popytac jakis zagraniczny sprzedawcow bo u nas ta marka malo popularna... Byc moze zna ktos jakis polskie sklep rowerowy specjaluzujących sie w focusach? Napisze raz jeszcze do focusa moze sie jednak wypowiedza w tej sprawie.... /edit: z tego co widzialem na kilku zagranicznych stronka ludzie jezdzili na fox float rp32 lub monarch rt3 niestety nigdzie nie mq napisanych konkretnych parametrow tych damperow...
gregorywojcik Napisano 5 Marca 2016 Napisano 5 Marca 2016 Przetestowałem te stery force i pasują idealnie stery mam już skręcone. Ja kupiłem ja na allegro: http://allegro.pl/stery-pol-zintegrowane-tapered-force-3kol-reduk-i5620854480.html
ssslawecki Napisano 1 Kwietnia 2016 Napisano 1 Kwietnia 2016 Patrząc na wykres możesz równie dobrze założyć tłumik z indeksem E. Pamiętaj,że oprócz długości ważne też jest przełożenie ramy i jej charakterystyka, której chyba nie znasz. Jasinski miał tłumik DT Swiss 210 i podobno sobie chwalił. Możesz ewentualnie pomyśleć o tłumiku Manitou McLeod- występuje w jednym zaworowaniu, z bardzo szerokim spektru regulacji. W necie sporo człowieków jeździło z DT Swiss m210 w tej ramie. Nabyłem w drodze kupna na wielkiej wyprzedaży damper DT swiss X313 - o ile górne tulejki da się wybrać od producenta, to dolna będzie wymagała dorabiania - po wyłupieniu oryginalnych "tulejek" z dampera średnica "oczka" powyżej 15mm powinna pozwolić na dopasowanie do oryginalnej "rurki" klatki Knuckle Box. Czy macie z takimi przeróbkami jakieś doświadczenia - takie podejście czy inne ? Toczenie całej tulei na mniejszą średnicę w części centralnej pod "oczko" dampera ? Jeszcze zapytałbym jakie amory stosowaliście z przodu - mimo wszystko najbardziej pasowałby mi któryś na tradycyjną oś 9mm. Dziękuję i pozdrawiam S P.S. Czy ktoś widział/ma lepsze źródło danych niż katalog z 2011r ? http://www.focus-bikes.com/fileadmin/Media/Downloads/Catalogs/FocusBikes_Catalog_MTB_2011_en.pdf
SlezaFanatic Napisano 2 Kwietnia 2016 Napisano 2 Kwietnia 2016 Ja miałem dotoczoną tulejkę stalową do dolnego oczka pod wymiar wewnętrzy 15mm . Działało
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.