Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć :)

 

Ogólny zamysł projektu to uszosowienie mojej hybrydy.

 

Mam Meridę Speeder T1 rocznik 2014.

Jest to szosówka z prostą kierownicą ( czyli fit ;) ).

 

90214241744715100117.jpg

 

Wiadomo, że lepiej kupić sobie typową szosę w której nie trzeba już niczego robić, ale przeróbka wyjdzie taniej.

Niestety nie mam za bardzo pomysłu jak się za to zabrać.

 

Przedstawię to w taki sposób :

 

 

Geometria - wiadomo, inna kierownica, inna pozycja, mostek mam taki ;

 

57732686473362092178.jpg

 

i WYDAJE mi się, że nawet z barankiem byłoby okej.

 

Klamkomanetki - tutaj chyba 0 problemu, do kierownicy szosowej ( baranka ) po prostu zakładamy odpowiednie klamkomanetki 

02200990134981511802.jpg

 

Owijka - żaden problem, nie ma co omawiać

 

Hamulce - problem spory, nie mam zupełnie pojęcia jak się za to zabrać, co zastosować aby hamowanie było efektywne, aby wszystko dobrze działało

 

 

Jakieś pomysły?

Co sądzicie o tej przeróbce?

Jak mówiłem - wiadomo, że lepiej kupić gotową do jazdy typową szosę, ale przeróbkę też biorę pod uwagę.

Napisano

A te tarczówki to masz mechaniczne ( na linkę )? Do rama ani widelec nie mają pivotów do hamulców szosowych, nowy widelec to jeszcze nie duży problem bo można go pozyskać w miarę niskim kosztem, ale nowa rama to już większy wydatek. Do tego przeplatanie kół, bo te obręcze nie są przystosowane do hamulców szosowych. Gdybyś miał tarczówki mechaniczne to można by zrobić coś w coś takiego jak jest w przełajach. Lepiej moim zdaniem kupić używaną szosę niż przerabiać tego fita, bo z nim to dużo zachodu będzie :D

Napisano

Już "załatwiam" sobie bliźniaka, bo Sculturę, ale tego również wypadałoby trochę uszosowić, stąd ten pomysł.

 

Więc widzę, że dochodzi kwestia widelca do tego... :/

 

To są hamulce Vbrake :D

Napisano

Można używać w szosie tarczówek, więc koła mogą być. Podpiąłbym klamkomanetki szosowe do tych hamulców i sprawdził jak zestaw działa. W ostateczności kupisz zaciski do szosowych tarcz.

Napisano

Sebciuu masz hamulce tarczowe mechaniczne - na zdjęciu takie są więc na razie zmianą widelca się nie przejmuj.

Tak jak mówi Tobo trzeba podłączyć klamkomanetki pod te hamulce co masz i sprawdzić jak to działa, a powinno chyba działać, ewentualnie trzeba będzie linkę wymienić bo do szosówek są chyba inne końcówki linek niż do takich klamek jak masz.

Podsumowując: kierownica, owijka, klamkomanetki i linki.

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowane)

Zrobiłem taką przeróbkę u siebie. Niestety, klamkomanetki szosowe nie nadają się do zwykłych tarczówek. Mają uciąg jak cantilevery. U mnie zacisk BB7 nie hamował. Musiałem kupić szosową wersję BB5 road, a i tak nie ma rewelacji. Na tyle miałem v-brake. Zamieniłem je na mini v-brake i jest znośnie, ale już nie tak dobrze, jak przed zmianą. Podsumowując, czeka Cię trochę dodatkowych wydatków.

Edytowane przez artktos
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Ewentualnie rozwiązanie na skróty, czyli klamki obsługujące hamulce mtb i osobno manetki, np. bar endy. Zależy jak często lubisz żonglować biegami :)

 

barendshift-648.jpg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...