Sebciuu Napisano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2015 Cześć Ogólny zamysł projektu to uszosowienie mojej hybrydy. Mam Meridę Speeder T1 rocznik 2014. Jest to szosówka z prostą kierownicą ( czyli fit ). Wiadomo, że lepiej kupić sobie typową szosę w której nie trzeba już niczego robić, ale przeróbka wyjdzie taniej. Niestety nie mam za bardzo pomysłu jak się za to zabrać. Przedstawię to w taki sposób : Geometria - wiadomo, inna kierownica, inna pozycja, mostek mam taki ; i WYDAJE mi się, że nawet z barankiem byłoby okej. Klamkomanetki - tutaj chyba 0 problemu, do kierownicy szosowej ( baranka ) po prostu zakładamy odpowiednie klamkomanetki Owijka - żaden problem, nie ma co omawiać Hamulce - problem spory, nie mam zupełnie pojęcia jak się za to zabrać, co zastosować aby hamowanie było efektywne, aby wszystko dobrze działało Jakieś pomysły? Co sądzicie o tej przeróbce? Jak mówiłem - wiadomo, że lepiej kupić gotową do jazdy typową szosę, ale przeróbkę też biorę pod uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegasus Napisano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2015 A te tarczówki to masz mechaniczne ( na linkę )? Do rama ani widelec nie mają pivotów do hamulców szosowych, nowy widelec to jeszcze nie duży problem bo można go pozyskać w miarę niskim kosztem, ale nowa rama to już większy wydatek. Do tego przeplatanie kół, bo te obręcze nie są przystosowane do hamulców szosowych. Gdybyś miał tarczówki mechaniczne to można by zrobić coś w coś takiego jak jest w przełajach. Lepiej moim zdaniem kupić używaną szosę niż przerabiać tego fita, bo z nim to dużo zachodu będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebciuu Napisano 6 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2015 Już "załatwiam" sobie bliźniaka, bo Sculturę, ale tego również wypadałoby trochę uszosowić, stąd ten pomysł. Więc widzę, że dochodzi kwestia widelca do tego... :/ To są hamulce Vbrake Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zadra1965 Napisano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2015 (edytowane) Może po prostu zamontuj lemondkę , a zamiast prostej kierownicy'' bycze rogi'' Edytowane 6 Kwietnia 2015 przez zadra1965 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2015 Można używać w szosie tarczówek, więc koła mogą być. Podpiąłbym klamkomanetki szosowe do tych hamulców i sprawdził jak zestaw działa. W ostateczności kupisz zaciski do szosowych tarcz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KartofeL Napisano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2015 Sebciuu masz hamulce tarczowe mechaniczne - na zdjęciu takie są więc na razie zmianą widelca się nie przejmuj. Tak jak mówi Tobo trzeba podłączyć klamkomanetki pod te hamulce co masz i sprawdzić jak to działa, a powinno chyba działać, ewentualnie trzeba będzie linkę wymienić bo do szosówek są chyba inne końcówki linek niż do takich klamek jak masz. Podsumowując: kierownica, owijka, klamkomanetki i linki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vitesse Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 ja bym go na cx przerobil, zwlaszcza ze bedziesz mial nowa szose Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artktos Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 (edytowane) Zrobiłem taką przeróbkę u siebie. Niestety, klamkomanetki szosowe nie nadają się do zwykłych tarczówek. Mają uciąg jak cantilevery. U mnie zacisk BB7 nie hamował. Musiałem kupić szosową wersję BB5 road, a i tak nie ma rewelacji. Na tyle miałem v-brake. Zamieniłem je na mini v-brake i jest znośnie, ale już nie tak dobrze, jak przed zmianą. Podsumowując, czeka Cię trochę dodatkowych wydatków. Edytowane 16 Czerwca 2015 przez artktos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolg Napisano 17 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2015 Ewentualnie rozwiązanie na skróty, czyli klamki obsługujące hamulce mtb i osobno manetki, np. bar endy. Zależy jak często lubisz żonglować biegami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.