kamikadze2014 Napisano 6 Kwietnia 2015 Napisano 6 Kwietnia 2015 witam! Jak w temacie- mam szansę na zakup tejże ramy z damperem w całkiem znośnej cenie. Pytanie tylko czy jest sens w to inwestować. Jak wygląda przykładowa sprawa z tylnym trójkątem, wahaczem, tulejkami itd? rower to juz praktycznie retro i nie wiem gdzie ewentualnie szukać pozniej takowych części. Czy ktoś miał z nią (w ogóle ze starszą serią jekyll) do czynienia? Jakieś propozycje albo przemyślenia? tak mniej więcej to wygląda: Pozdrawiam
Sol Napisano 6 Kwietnia 2015 Napisano 6 Kwietnia 2015 Do nowocześnie rozumianego enduro - nie. Ze względów kolekcjonerskich jak najbardziej, jeżeli lubisz bawić się w takie rzeczy.
kamikadze2014 Napisano 6 Kwietnia 2015 Autor Napisano 6 Kwietnia 2015 Rozwiniesz czemu tak? Inne standardy mocowań/ ogólne 'zajechanie' czasem czy brak wspomnianych wcześniej zamienników?
Sol Napisano 6 Kwietnia 2015 Napisano 6 Kwietnia 2015 Standardem w enduro jest teraz ok. 160 mm skoku i niska wypłaszczona geometria, z dużym rozstawem osi. Oczywiście jeżeli mówimy o tym samym enduro, czyli jazdą na szlakach w stylu Enduro Trophy czy Tajemny w Rychlebach. Na oko widzę, że skok i geo tego Cannona sytuuje go gdzieś w okolicach XC/maratonu. Do tego powinien się spokojnie nadać, ale zostaje kwestia małego koła, które pomału odchodzi w niebyt i serwisu. Nie wiem na ile nietypowy to sprzęt, ale nie liczyłbym na to, że jak coś dupnie w zawieszeniu, to załatwisz to od ręki. Generalnie fajny sprzęt, ale do enduro zdecydowanie bardziej nadaje się obecna odmiana Jekylla.
adriansocho Napisano 6 Kwietnia 2015 Napisano 6 Kwietnia 2015 Ze względu na specyficzny widelec i też niezbyt duży skok ramy (strzelam że ok. 80-90 mm) raczej można by to podciągnąć do kategorii "all mountain" czy "trail", bo Enduro to teraz prawie dawny freeride. Zamiast tulejek itp. martwiłbym się o możliwość dokupienia takiego dampera. Zestaw fajnie się prezentuje, ale po jakimś czasie, patrząc na rowery kolegów mające 150 i więcej mm skoku postanowisz zmienić tę ramę na coś innego. Dlatego ja myślę - jeśli cena jest bardzo niska, a nie możesz spać myśląc o tej ramie, to kupuj, traktując jako tymczasową. Tylko dobrze sprawdź stan dampera, bo takie tłoczki z mocowaniem bocznym to są dostępne tylko z odzysku.
blackiwan Napisano 6 Kwietnia 2015 Napisano 6 Kwietnia 2015 Kiedyś miałem takiego Cannona na serwisie. Niestety padł damper i nawet w Cultbikes nie mają do tego części- nie dało się tego naprawić. Rower właściwie stał się bezużyteczny...
kamikadze2014 Napisano 6 Kwietnia 2015 Autor Napisano 6 Kwietnia 2015 Moze nie do konca sie okreslilem ale rzeczywiscie do terazniejszego enduro sluzyc on nie bedzie. Potrzebuje po prostu fulla do parku, lasu generalnie na ostrzejsze xc. Pierwsza sprawa to cena- na te chwile nie jestem w stanie znalezc nic ponizej 500 zl co daloby rade komfortowo przejechac po asfalcie a na 'wertepach' i lekkich ubojach przyjmowac wszystko w amortyzatory. Mam teraz sztywniaka i co do czego boli z tylu brak amortyzacji. Cenowo znalazlem tego jekylla i kona kikapu ale obydwie ramy razem z damperami i ponizej 500 zl takze jest dobrze co do systemu mocowania dampera w jekyllu nie wiedzialem i niestety jest juz to duzy minus.
kamikadze2014 Napisano 6 Kwietnia 2015 Autor Napisano 6 Kwietnia 2015 Co jakis czas przegladam oferty z roznych portali i panuja tam skrajnosci- albo sprzedajacy nie wie co sprzedaje albo nie wie co sprzedaje i ceni grubo ponad wartosc ponizej 500 to bezcen?
kamikadze2014 Napisano 7 Kwietnia 2015 Autor Napisano 7 Kwietnia 2015 Dobra, Panowie, nie wiem czy to zmieni coś w temacie ale teraz wcześniej wspomniana kikapu: Jakieś sugestie? Miał ktoś z tym do czynienia? Powtarzam ze meritum w tym wyborze to cena- poniżej 500 zł za ramę + damper Pozdro
Wooyek Napisano 7 Kwietnia 2015 Napisano 7 Kwietnia 2015 Cannondale dużo bardziej lanserski i ładniejszy, ale: - straszą potencjalne problemy z serwisem dampera - dopóki nic się nie rozsypie na kawałki, to znajdziesz serwis, który utrzyma go przy życiu, ale ryzyko zawsze jest. - główka ramy to 1,5", więc jak kupisz gołą ramę lub ramę ze sterami do Headshoka, to dolicz min. 100 na stery redukcyjne. Kona w porównaniu do Jekylla jest zwykła, prosta i pospolita, ale w przypadku ramy za 500 zł traktowałbym to wyłącznie jako zaletę. Stery, tulejki, damper - wszystko do bólu standardowe. Jedynie musisz mieć na uwadze, że jak kupisz z seryjnym damperem sprężynowym, to masz spore ryzyko, że twardość sprężyny nie będzie Ci pasować. A dostępność sprężyn do starych Foxów jest coraz gorsza (tylko cierpliwe czekanie na Allegro). Jeśli obie są w podobnym stanie, osobiście wybrałbym Konę, chyba że masz żyłkę kolekcjonerską i lubisz klasykę. To trochę jak wybór między starym Mercedesem a Oplem - ten drugi zawsze będzie łatwiejszy w eksploatacji. PS. Obie te ramy nie są już dużo warte, ale te ceny <500 zł są aż przesadnie niskie, biorąc pod uwagę, że sam damper w dobrym stanie to wydatek >300 zł. Na Twoim miejscu uważnie sprawdziłbym źródło i na wszelki wypadek podpisał umowę kupna. Przeczytaj też poradnik, żeby być świadomym niespodzianek finansowych po zakupie: http://www.1enduro.pl/rower-uzywany-czesc-5-serwis-po-zakupie/ (głównie serwis dampera, ale też nowe tulejki i ew. łożyska). W najczarniejszym scenariuszu koszt doprowadzenia ramy do stanu używalności dobije do ceny zakupu, ale z drugiej strony, będziesz wtedy miał kompleksowo ogarniętego fulla za ~1000 zł, więc nadal spoko PS2. Aha, no i oczywiście te ramy nie są ramami enduro w aktualnym rozumieniu, ale do takiej jazdy jak piszesz nadadzą się bardzo dobrze.
tobo Napisano 7 Kwietnia 2015 Napisano 7 Kwietnia 2015 Jakieś sugestie? Miał ktoś z tym do czynienia? Powtarzam ze meritum w tym wyborze to cena- poniżej 500 zł za ramę + damper Jeśli rama fs jest nawet wiekowa ale markowa, w dobrym stanie wizualnym i technicznym to moim zdaniem cena poniżej 500 zł może sugerować że sprzedawca coś ukrywa.
adriansocho Napisano 7 Kwietnia 2015 Napisano 7 Kwietnia 2015 Ta Kona tak "na oko" ma geometrię bardziej XC, ostre kąty i długi tył oznaczają, że ciut gorzej sobie będzie radzić przy skakaniu i zjazdach, a lepiej na podjazdach. Pamiętając o tym myślę, że na pierwszy ogień można brać. Kona ma niestandardową sztycę 30,0 mm i dlatego dobrze byłoby zapytać sprzedającego, czy mógłby dorzucić wraz z ramą (albo kupić ode mnie, została mi po ramie marki Carrera będącej klonem Kony). I jeszcze jedna uwaga co do Kony - ten rower na zdjęciu ma damper ze sprężyną, KONIECZNIE trzeba zadbać o to, żeby dobrać sprężynę stosownie do masy ciała (wraz z plecakiem i ubraniem!), inaczej zawieszenie będzie działać nie tak jak trzeba.
kamikadze2014 Napisano 7 Kwietnia 2015 Autor Napisano 7 Kwietnia 2015 bardzo dziękuję za tak obszerne podejscie do tematu i każdą odpowiedź. Mniej więcej powoli dochodzę do jakiegos wyboru w tej kwestii. Na pewno na prowadzenie wychodzi Kona która ma wspomniane wcześniej wszechobecne standardy ( a biorąc pod uwagę to, że większość części przerzucę z mojego xc to wydatki schodzą w dół i cała zabawa w wymianę ramy robi się łatwiejsza). Kona ma na pokłądzie FOX Float'a (ponoć przeserwisowany w cult bikes) także zabawy ze sprężyną nie będzie. Absolutnie nie podchodzę do tematu w sposób kolekcjonerski- design/ geometria i przeznaczenie tych ram bardzo mi odpowiada mimo tego, że są to już retro-bike'i. No i zdecydowanym plusem przy konie będzie możliwosc podjechania i obejrzenia osobiscie co w przypadku jekylla odbywałoby się na odległość. Co powiecie nt serwisu takiej kony? uszczelki i szmelc zawieszeniowy nie będzie problemem? Tak jak poprawiłem wczesniej posta- typowe enduro to nie będzie ale agresywniejszy- markowy full do xc
marcin_ostrów Napisano 7 Kwietnia 2015 Napisano 7 Kwietnia 2015 Kupując Konę zwróciłbym uwagę na stan, tym bardziej że masz możliwość odbioru osobistego. Jak to jest ta rama : http://olx.pl/oferta/rama-kona-kikapu-21-CID767-ID9pQuz.html#10b605c19b%C2%A0 to bardzo dokładnie bym obejrzał te "odpryski " , tym bardziej że dziwne jest że gostek robi serwis za 370 , dodaje sztycę i pp , i goni ramę za 450 pln z dodatkowym połamanym wahaczem. M
Gość HydraulicznyCyborg Napisano 7 Kwietnia 2015 Napisano 7 Kwietnia 2015 Kupując Konę zwróciłbym uwagę na stan, tym bardziej że masz możliwość odbioru osobistego. Jak to jest ta rama : http://olx.pl/oferta/rama-kona-kikapu-21-CID767-ID9pQuz.html#10b605c19b%C2%A0 to bardzo dokładnie bym obejrzał te "odpryski " , tym bardziej że dziwne jest że gostek robi serwis za 370 , dodaje sztycę i pp , i goni ramę za 450 pln z dodatkowym połamanym wahaczem. M Nie brałbym tego bo gość napisał że nie przyjmuje reklamacji ani zwrotu -to jest wysoce podejrzane! In addition 4zjecia są prawie identyczne. Ta rama jest w cenie poniżej kosztów jakie w nią włożył.Pzdr
kamikadze2014 Napisano 12 Kwietnia 2015 Autor Napisano 12 Kwietnia 2015 witam raz jeszcze! Dziękuję wszystkim za udział w temacie i każdą sugestie. Rzeczywiście te ramy to trochę 'kot w worku'. Pozwoliłem sobie poczekać i poszukać czegoś co będzie większym pewnikiem. Ostatecznie kupiłem poprzez allegro ramę Rockridera 6.3 Zupełnie inna liga ale przyznam, że 'chorowałem' na nią i sam design + geometria jak dla mnie bardzo na plus. Kolejna wyprawa to zakup odpowiedniego dampera. Dzięki raz jeszcze- temat do zamknięcia
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.