Valent Napisano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2015 (edytowane) Witam, mam problem z piszczeniem kompletu Shimano M785 + tarcza Avid HS1. Okładziny metaliczne w technologi ice-tech. Pod koniec poprzedniego sezonu wymieniłem heble właśnie na M785 i wszystko było fajnie i miło. Hamulce działały ładnie, mocno i bezszelestnie. Przebieg od wymiany max 700-800 km, przebieg tarcz ~ 1.5-2 kkm. Po zakończeniu sezonu rower przezimował w ciepłym i nie zakurzonym miejscu. Pierwsza przejażdżka w tym sezonie i zonk. Skuteczność hamowania straszna, piszczą jakby cały czas mokre były. Ogólnie korzystanie z nich wręcz niebezpieczne. Piszczy zarówno przód jak i tył, z tą różnicą, że klamka tylnego hamulca dodatkowo dość mocno wpada. Podpowiecie w czym moze tkwić problem? Edytowane 6 Kwietnia 2015 przez Valent Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2015 No to na początek sprawdź czy nie rozszczelniły ci się zaciski i czy nie masz wycieków ... Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Valent Napisano 6 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2015 Sprawdzałem. Wszystko suche i bez wycieków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2015 Jak wszystko suche bez wycieków to z czego zapada ci się klamka tyłu ? Jeżeli rower stał na kołach to sytuacja przynajmniej dziwna ... Przypomnij sobie czy w okresie "garażowania" nie wykonywałeś innych czynności w tym pomieszczeniu, przy których np rozpylałeś jakieś substancje ... Myłeś rower przed samym ostawieniem ? Jak tak to przypomnij sobie czym ... szampon do włosów to kiepski pomysł ... Nic się samo nie dzieje. Na początek zmywacz do tarcz lub inny bardzo mocny rozpuszczalnik i przetrzyj tarcze i klocki ... klocki dodatkowo przeszlifuj drobnym papierem ściernym rozłożonym na czymś płaskim ... np szyba. Jak jesteś pewien że hamulce są sprawne bez wycieków to zapadający się odpowietrz ... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Valent Napisano 6 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2015 Nie to, że klamka wpada całkowicie. Ma większy ruch roboczy niż przednia ale sprawdzę odpowietrzenie. Rower przez zimowaniem umyty na samochodowej myjce ręcznej. Żadne substancje w pomieszczeniu nie były rozpylane bo to pomieszczenie biurowe . Zacznę od odtłuszczenia i szlifowania klocków... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2015 Jak myłeś na samoobsługowej ciśnieniowej i do tego używałeś programu "mycie zasadnicze" to ta chemia potrafi popsuć skuteczność hamulców tarczowych w rowerze. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2015 (edytowane) 1) odpowietrz hamulce. W rowerze znajomego zdarzało się, że po zimie hamulce łapały trochę powietrza. Najśmieszniejsze jest to, że w sezonie, po odpowietrzeniu na początku sezonu, hamulec działał jak złoto Ale to jakaś Magura była, jeśli kogoś to interesuje. 2) sprawdź naprawdę dokładnie, czy nie ma wycieków. Sam się na tym złapałem... 3) odtłuszczenie całości jest dobrym pomysłem. Niby też uważam na to, ale np. mój dziadek potrafi tłustymi łapami wymacać mi tarcze Nie pytajcie, zonk w terenie miałem. Turbo odtłuszczanie wskazane (nitro zawsze na propsie) 4) po odtłuszczaniu przeszlifuj drobnym papierem ściernym zarówno tarcze, jak i klocki. Potem kilkaset metrów docierania całości i nie ma prawa nie działać. Jeśli jest inaczej, zmień klocki, albo szukaj głęboko gdzieś uwalonej uszczelki. 5) obejrzyj przed tym wszystkim naprawdę dokładnie klocki. I naprawdę dokładnie je umyj -> punkty 3 i 4 Edytowane 6 Kwietnia 2015 przez adii22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Valent Napisano 24 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2015 Wracam do tematu. Tarcze oraz klocki wyśmigane zmywaczem do tarcz samochodowych. Klocki na koniec przeszlifowane papierkiem ściernym... Różnica jest duża ale jednak to wciąż nie to. Heble jakieś takie tępe i podczas hamowania zaraz przed zatrzymaniem dalej piszczą jak zarzynana świnia. Układ bez wycieków, czysty i suchy... a problem z tylną klamką jednak nie istnieje. Po prostu muszę ją cisnąć z dużą siłą ale efekt hamowania jest niewspółmierny do przykładanej siły. Chyba pozostanie wymiana klocków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 Najpierw to bym zabrał je w góry i porządnie przepalił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BajkowiecxD Napisano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 Bo hs1 są ch.... słabe mi też ciągle piszczał tył, aż wymieniłem na g3cs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 HS1 nie są słabe , są dużo lepsze od g3cs. Piszczenie może wynikać z brudnej tarczy i krzywo ustawionego zacisku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2015 Może inaczej ... Oryginalne HS1 są lepsze od oryginalnych G3CS ... Problem w tym że w handlu krąży około mnóstwo wrednie skopiowanych kropka w kropkę chińczyków wyglądających jak HS1, problem ten dotyczy też G3CS. W sytuacji jak porównujesz podrobione HS1 do oryginalnych G3CS to możesz mieć wrażenie ze są gorsze . Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 Można je odróżnić po wykończeniu tarczy, podróby mają ślady obróbki idące w tym samym kierunku. Wszystkie te po 30 zeta na All... to podróby, sprzedawcy nie chcą też wysłać realnej fotki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Valent Napisano 22 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 Najpierw to bym zabrał je w góry i porządnie przepalił. No i wygląda na to, że mocniejsze potraktowanie wyzwoliło u nich uległość Na sucho przestały straszyć ludzi... bo na mokro efekt hamującego pociągu zostaje ale wiadomo "ten typ tak ma" Wszystko działa jak należy i co ważniejsze bez wymiany komponentów... bo już o takowych myślałem. Dzięki wszystkim za podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 24 Maja 2015 Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 Na mokro prawie każde metaliczne klocki mają efekt "pociągu". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.