Skocz do zawartości

[Sakwa na kierownice] sakwa na kierownice Profex przeróbka


Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem taką sakwę na kierownice wiem ze towary z marketów to raczej niska jakość , ale niestety budżet. Po montażu na kierownicy wydała mi się za wiotka nawet żeby wozić w niej same klucze od mieszkania. Po oględzinach okazało się że wisi ona na wydawało by się mocnym uchwycie, zawieszona na jakieś cienikiej i wiotkej wkładce z czegoś podobnego do matriału na teczki z dokumentów. Czeba było temu zaradzić. Z sklejki 6 mm wyciąłem odpowiednia wkładkę tylna i dolną , boki i przód pozostawiłem z tego tworzywa. Sądzicie ze sklejka 6 mm nie będzie za gruba i ciężka, teraz ładnie trzyma kształt.

I jeszcze jedno pytanko warto zrobić tylne sakwy samemu, czy kupić. Wykona by była z plandeki samochodowej czyli całkowicie nie przemakalna i niezniszczalna.

Edytowane przez salonjarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć jakąś fotkę poglądowo.

tak to wygada już po przeróbkach w śierodku jakieś 1 kg i stoi prosto

Tak zgadzam się że są fajne tylko koszt a tu spore kawałki plandeki mam za darmo i doświadczenie z klejem ich. Więc zastanawiam się czy nie były by lepsze zważywszy na ich wytrzymałość nie było to dobre rozwiązanie. Ile ważą orginalne crosso ,ciekawe czy uda mi się zmiescic w wadze

post-184097-0-06572100-1428268618_thumb.png

Edytowane przez salonjarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to wygada już po przeróbkach w śierodku jakieś 1 kg i stoi prosto

 

 

Ja do identycznej modernizacji użyłem aluminiowej blachy. Zapewne wkładka jest lżejsza a na pewno trwalsza. :-D

 

Co do sakw to potwierdzam, że system nośny jest bardzo ważny. Ortlieb ma genialny system nośny ale też i nie mało kosztuje. Jednak jakbyś zrobił sakwy na wzór Ortlieba to miałbys sakwy za pół ceny ;-) :-D

Edytowane przez robertrobert1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie pragnę przeprosić za błąd z 1 postu sklejka ma grubość nie 6mm a 4mm to dość istotna różnica wagowa ,owszem blacha alu może była bardziej wytrzymała ale chwilowo nie mam na składzie, sadze ze to co osiągnąłem zadowala mnie. Co do stelaża sakw cały czas kombinuje jak je wzmocnić gdybym mógł zobaczyć jak jest to rozwiązane było by mi znacznie łatwiej może ktoś mógłby wrzucić jakaś fotkę,a najlepiej kilka .

 

Właśnie o czyś takim myślałem (http://bikeinn.pl/pl/sakwy-torby-i-worki/2336-torba-fotograficzna-ortlieb-aqua-zoom.html )dzięki za podpowiedź wzoru może miałby ktoś fotki tych zabezpieczenia z tyłu i zawieszenia byłbym zobowiązany. Obiecuje rzetelną relacje z budowy.

 

Może ktoś spytać poco wywarza otwarte drzwi i tak nie przebije renomowanej firmy, zgadza się ale dla mnie będzie to porostu satysfakcja ze zrobiłem je samemu a oto chyba chodzi  

Edytowane przez salonjarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.forumrowerowe.org/topic/77245-sakwy-crosso-dry-big/

 

 

sakwy niestety zostawiłem 600km od domu :), i dopiero będą za 2 tygodnie wiec niestety nie poratuje fotkami

 

można kupić samo to kółko z zaczepem jak nie znajdziesz czegoś w zastępstwie

Edytowane przez Baikal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie robienie sakw tylnych nie ma sensu.

Na allegro kupisz całkiem przyzwoite sakwy zbliżone do crosso za 120zł. Wprawdzie tylko 54l ale i tak całkiem są fajne (tak na macanie ;) ).

Wiec czas + materiał + szlak mnie trafii..... Dla mnie lepiej dać komuś zarobić.

Mają kilka różnic między innymi rzep który jak się doładuje sakwę tak że nie da sie zrolować może to być cenne. Jak się sprawdza będę wiedział jak klątwa jazdy autem ze mnie spadnie. 

Te z allegro mają mniejszy rozstaw haków (17cm) co dla mnie było zaletą bo ja je kupiłem z przeznaczeniem na przedni bagażnik. (małe crosso były za małe duże nie siadają na nim) 

Crosso dodatkowo mają "wymienną i regulowaną" gumę od dolnego haka. Te z allegro "wstawioną na sztywno"  jednym słowem trzeba by użyć narzędzia żeby wymienić.

 

 

Nie wiem jak z trwałością bo kupiłem  i leżą :(

Pewnie za miesiąc dwa jak pojeżdżą może zaliczą jakiś lot po asfalcie to będę mógł więcej napisać.

 

Jeśli jednak masz chcesz zrobić sam i mieć frajdę.

 

System nośny to chaki stalowe przynitowane do płyty plastikowej. (nie wiem dokładnie co to w kjażdym razie wygina się ale wraca do pierwotnego stanu. )

Sklejka sie połamie jak doładujesz sakwę.

Crosso ma "zaślepki" na nitach

Sakwy z allegro mają cały system schowany za dodatkową cienką tkaniną

 

Zdjęcia na szybko ale powinny dać Ci pogląd.  Czerwona crosso   czarna to ta z allegro.

 

crosso tył

sakwy od krzysztof366 z allegro

crosso2

crosso

sakwy od krzysztof366 z allegro

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

przepraszam za opuznie w projekcie miałem wypadek akumulator cięzarówki wybuchł mi w twarz mało nie straciłem wzroku naszczeście skonczyło sie na srachu . Matrjał juz lerzy na bazie wykopany z przepastnego strychu szefa prostuje się na słoneczku. Jak tylko obrobie sie z zawodowymi sprawami to zabiorę się za sawy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...