Skocz do zawartości

[Koła] 28" Do Ukrainy - Co szukać?


NorweskiZomowiec

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Posiadam rower dobrze znany Ukraina. Chcę z niej zrobić taki a'la rower miejski/szosowy 

coś jak tutaj

Więc potrzebuje nowych koł oraz opon, ponieważ stare koła już latają we wszystkie strony.

 

Mój budżet nie jest za wysoki, wiec używane części mogą być. Co polecanie?

 

Proszę o pomoc!

Napisano

 

 

Mój budżet nie jest za wysoki, wiec używane części mogą być. Co polecanie?

 

 

 

Polecamy najpierw zajrzeć do starych piast. 

Napisano

Piasty są okej. Spychy są bardzo luźne. Regulacja wydaje mi się, że nieopłacalna, bo zaraz popękają (bardzo zardzewiałe). Obręcze są raczej proste, ale mam pewne obawy do nich (opona nie chcę się dobrze ułożyć).

W sumie mam jeszcze parę kół w domu do Ukrainy, ale nie wiem, czy sprawne. 

Albo dać do serwisu rowerowego, gdzie założą nowe spychy, albo kupić nowe koła. Raczej to kwestia finansowa. We wtorek zobaczę tę inne koła, czy są w ok (ale i tak mają na sobie rdzę), to wtedy kupie same opony.

Napisano

Jak się bawić w przeplatanie, to już chyba razem z całą obęczą... Oryginalne stalowe będą mało sztywne. 

 

Spróbuj podciagnać oryginalne szprychy ile się da i próbuj sam, skoro budżet. Jak nie wyjdzie, to niestety całe kółka pozostają najtańszym wyjściem.

Napisano

Jak "lata" to zazwyczaj jednak łożyska, sprawdź te piasty na zdjętym kole i zajrzyj najlepiej do środka, bo nie wiem czy to zrobiłeś :) .

Napisano

Znalazłem przednie koło z starej koralki i tyle koło. Nie wiem, czy markowe XB3 i czy wejdzie bębenek ze starej, bo pusty , ale okej

 

Jutro coś będę robić. Jak patrze na tyle koło Ukrainy, to totalne luźne są szprycy. 

Napisze co i jak. 

Napisano

OK udało się. Założyłem przednie inne koło. Jest dość zjechane (bo ktoś X lat temu jezdził tylko na 3 kulkach w łożysku  :icon_confused: ), ale nie ma luzów, a koło nawet jest proste i dość mocne spychy.

Na tylnym, to trochę więcej zabawy, bo musiałem bawić się w bębenku, nie mając nawet wd40, tylko sam a'la smar i towot. Założyłem do kupy i JAKOS jest. Trocha ociera, ale zapewne dlatego, ze piasek (wd40 naprawi). Czekam na dostawę nowych opon, wd, BRUNOX i bezbarwny. 

 

Jeszcze poszukam większej kierownicy.. coś z rometa, aby nie było trzeba się opierać za bardzo.

Napisano

O ile miski są całe, to reszta jest przekładalna bez problemu :) .

 

Z tyłem faktycznie jest gorzej, rozbieszesz torpedo i okaże się, że wszystko w środku popękane. Trzeba mieć zapas puzzli do składania... 

Napisano

Mocowaniami koła się nie przejmuj, łańcuch jest napinany w ten sposób. 

Natomiast torpedo niestety jest niezbędne - i do tego nie wiem, czy części od innych rowerów do tej piasty pasują. W sumie można zapleść kółko na nowei piaście. A jak się bawić, to może wsadzić tam coś z planetarką? Pomysl w perspektywie nad tym tematem :) .

Napisano

Bębenek w tej piaście był sprawny. Nawet mam 2 koło, z oryginalnym bębenkiem XB3 Ukrainy. Złożony jest. Trochę ociera. ale zapewne po przejechaniu 1km wszystko się rozrusza 

czekam na łańcuch i opony - i jaki taki jest juz rower

potem dam zdjęcie 

Napisano

Ok. Dziś nieprzyszły opony. Więc wyczyściłem wszystkie elementy torpedo. Tyle smaru i brudu nie widziałem.Teraz chodzi jak ta lala. Tylko nie wiem, czy dobrze robię. Bo obręcze mają rdzę. Usunąłem smary, rdzę. i położyłem brunoxem... więc teraz bym chciał położyć czarny kolor.. np. podkład w spreju czarny i na koniec lakierem bezbarwnym 

dobrze to robię?

mt9kia.jpg

Napisano

Taaa, wyobrażam sobie. Dobrze jeszcze, że elementy hamulca były w całości.

 

Na malowaniu to ja się nie znam :P . Te obręcze nie były chromowane? Do chromu cokolwiek słabo łapie. Chyba, że już cały zszedł.

Napisano

 

 

Usunąłem smary, rdzę. i położyłem brunoxem... więc teraz bym chciał położyć czarny kolor.. np. podkład w spreju czarny i na koniec lakierem bezbarwnym dobrze to robię?

Żle robisz i grzeszysz. Brunox to srodek do czyszczenia i konserwacji, zawiera trochę oleju. A do malowania masz miec idealnie odtłuszczone. Czyli szmata w garść i jedziesz benzyną, nitro itp.

Prawidłowo (jesli nie chcesz oczyszczać do gołego metalu) powinieneś usunąć rdzę, luźną farbę, farbę która dobrze trzyma zmatowić. Odtłuścić. Położyć na metal podkład. Może być zwykły albo  jakiś antykorozyjny (cynnkowy, cortanin itp.) I potem warstwa koloru i ew bezbarwny. Farby muszą być dobrane do siebie, inaczej mogą się zwazyć. Najbezpieczniej używac farb jednego producenta.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...