kosok Napisano 4 Kwietnia 2015 Napisano 4 Kwietnia 2015 Witam. W sumie jestem już prawie zdecydowany na zakup roweru Kands Avangarde 2015 ale przed chwilą zauważyłem że wyszedł nowy Northtec Caledon DB. Jest on w sumie droższy o ponad 400 zł ale mam pytanie czy pod względem osprzętu jest wart tej ceny w porównaniu do Avangarde? na pewno na plus jest że ma 27 biegów, a jak z resztą? widelec? manetki? przerzutki? i przede wszystkim hamulce? Pozdrawiam.
Rulez Napisano 4 Kwietnia 2015 Napisano 4 Kwietnia 2015 Northtec ma nowe manetki Alivio, ma lepszą korbę, napęd 27 biegowy daje bardziej miękkie zestopniowanie, Wszystko zależy o tego, czego się oczekuje od roweru, ja bym dopłacił.
kosok Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Napisano 4 Kwietnia 2015 A jak widelec i hamulce? To będzie w sumie mój pierwszy poważniejszy rower stąd te moje pytania bo chciałbym wybrać obtymalny rower i nie przepłacać za niego
Rulez Napisano 4 Kwietnia 2015 Napisano 4 Kwietnia 2015 W pracy amortyzatora czy hamulców praktycznej różnicy nie będzie, trzeba by wydać sporo więcej żeby taką różnicę zauważyć.
kosok Napisano 5 Kwietnia 2015 Autor Napisano 5 Kwietnia 2015 A co do widelca to rozumie że oba mają skok taki sam? W Caledon DB doczytałem że jest 63mm ale w Avangarde nigdzie nie znalazłem skoku w opisach. I jeszcze jedno...blokada widelca jest w obydwu modelach, ale nigdzie w opisie Caledon DB nie znalazłem czy ma też regulacje skoku tak jak Avangarde? napęd 27 biegowy daje bardziej miękkie zestopniowanie czyli rozumie że różnica w przełożeniu 24/27 jest taka, że w obydwu przypadkach rower pojedzie "tak samo szybko" tylko ten z 27 biegami będzie miał łagodniejszy przeskok na wewnętrznych zębatkach?(może nie napisałem tego fachowo, ale mam nadzieje że wiadomo o co chodzi). Czy jeśli rower ma 27 biegów to będzie poprostu szybszy(czyli te ostatnie przełożenie będzie cięższe od tego z 24 biegami?
Shiryu Napisano 5 Kwietnia 2015 Napisano 5 Kwietnia 2015 W Caledon DB doczytałem że jest 63mm ale w Avangarde nigdzie nie znalazłem skoku w opisach. Avangarde na 99% ma 75 mm skoku, ale biorąc pod uwagę, jak pracuje NVX, nie ma to żadnego znaczenia. nigdzie w opisie Caledon DB nie znalazłem czy ma też regulacje skoku tak jak Avangarde Żaden z nich nie ma regulacji skoku. Co najwyżej regulację ugięcia wstępnego (SAG), która i tak nie działa.Jedyna istotna różnica między NEX a NVX to tak naprawdę skok: NEX występuje w wersjach 50/63 mm a NVX w 63/75 mm. czyli rozumie że różnica w przełożeniu 24/27 jest taka, że w obydwu przypadkach rower pojedzie "tak samo szybko" tylko ten z 27 biegami będzie miał łagodniejszy przeskok na wewnętrznych zębatkach?(może nie napisałem tego fachowo, ale mam nadzieje że wiadomo o co chodzi). Jeśli chodzi Ci o to, że różnice między poszczególnymi przełożeniami będą mniejsze przy identycznych przełożeniach skrajnych, to zasadniczo masz rację. Zależy to jeszcze od paru innych rzeczy.
kosok Napisano 5 Kwietnia 2015 Autor Napisano 5 Kwietnia 2015 Dokładnie o to mi chodziło Czyli podsumowując według Was warto jest dopłacić te ponad 400 zł do Caledon DB w porównaniu z Avangarde? Wkoncu 400 zł to nie mało. ..?
Rulez Napisano 5 Kwietnia 2015 Napisano 5 Kwietnia 2015 Przecież napisałem, że to zależy od kupującego, ja np. bym dopłacił.
Shiryu Napisano 5 Kwietnia 2015 Napisano 5 Kwietnia 2015 Tak. Oprócz napędu, nieco lepsze są jeszcze koła i bardziej rekreacyjna geometria. IMHO to przeważa szalę
kosok Napisano 5 Kwietnia 2015 Autor Napisano 5 Kwietnia 2015 Dziękuję Wam za pomoc Jesli ktoś jeszcze chcialby wyrazić swoja opinię to bardzo proszę
Rulez Napisano 5 Kwietnia 2015 Napisano 5 Kwietnia 2015 Ja bym nazwał geometrię Kandsa przegięciem, to nie są normalne wymiary dla crossa. Podczas gdy "normalnie" przy wzroście 182 cm powinienem brać ramę 20/21" , w Northtecu podejdzie mi 19" - może być, a w Kandsie 17" - to chore ...
kosok Napisano 5 Kwietnia 2015 Autor Napisano 5 Kwietnia 2015 Aha rozumie...jestem dopiero przed przymierzaniem się do rowery dlatego każda informacja jest dla mnie cenna
copone Napisano 5 Kwietnia 2015 Napisano 5 Kwietnia 2015 Ja bym nie demonizował ram kandsów. Są długie, co wymusza pochylenie sylwetki ale wcale nie są wyższe, jeżeli chodzi o górną rurę od konkurencji.
kosok Napisano 5 Kwietnia 2015 Autor Napisano 5 Kwietnia 2015 A może jest to spowodowane tym ze kands nie ma regulowanego wspornika kierownicy tak jak Caledon DB? Jak myślicie?
kosok Napisano 14 Kwietnia 2015 Autor Napisano 14 Kwietnia 2015 Dzwoniłem dzisiaj do jednego sklepu zapytać o dostępność Northtec-a i Pan powiedział ze: "poleca mi Meride , ponieważ są to całkiem inne rowery, mają inną geometrię, ramę, są lżejsze i ogólnie dużo lepiej się na nich jezdzi" ale mówił tez ze: "absolutnie nie mówi ze Northtec jest złym rowerem" Mam pytanie czy jest tak naprawdę? Czy rowery "bardziej renomowanych, znanych firm" mają lepszą geometrię, ramę? Do tej pory o tym nie myślałem i skupialem się na osprzecie, a po tym względem np Merida czy Kross wypada slabiej porównując cenę roweru np z Northtec czy Kands. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam.
copone Napisano 14 Kwietnia 2015 Napisano 14 Kwietnia 2015 Różnica w geometrii, na rzecz meridy jest taka, że Pan ma z niej 700 zł zysku a nie 150, jak w przypadku Northeca.
kosok Napisano 14 Kwietnia 2015 Autor Napisano 14 Kwietnia 2015 No właśnie tak podejrzewałem...tak samo jest w przypadku Krossa czy np Unibike?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.