Perzon Napisano 4 Kwietnia 2015 Napisano 4 Kwietnia 2015 Witam, szukam relatywnie tanich i dobrych opon do mojego ninera, po wstępnej selekcji pozostały mi te 3 modele do wyboru. Jeżdzę różnie, w tygodniu 80% asfalt ale w weekendy ciężko mnie wygonić z lasu. Wiem że większość z tych opon pojawiła się na forum ale opisy są od siebie meeega rozbieżne.. Szukam opon do 150 - 160 zł max za komplet, więc będą to podstawowe wersje drutowe.1. Schwalble Rapid Rob - opinie zbiera niby dobre, ale część ludzi narzeka na słabą przyczepność oraz że szybko się ścierają na asfalcie. Ktoś miał z nimi doświadczenie, najlepiej na asfalcie i może potwierdzić / zdementować te opinie. 2. Race King - podobnie jak wyżej, ta opona przekonujem nie najbardziej swoim wyglądem, ma drobny, niski bieżnik i powinna być szybka na asfalcie, ale również pojawiaja się narzekania na żywotność, że rozwalają się boki, że wypadają kloczki no i to co mnie martwi najbardizej - że każda para ma jakiś defekt, bije i ciężko ją ułożyć równo 3. Maxxis Ikon - ta na forum zbiera ładne opinie, widziałem też testy ale bardziej terenowe :/ część mówi że małe opory toczenia i dobra na asfalt, część że się sciera i ma duuuuże opory, czasem nawet podają 5 km/h różnicy względem innych opon.Aktualnie mam Rubeny Ocelot które znikają w oczach, rower ma za sobą jeden sezon a środka opony już prawie nie ma.. Domyślam się że każda opona będzie odczuwalnie lepsza i szybsza od tej którą posiadam, zgadza się ?Którą z wyżej wymienionych opon w najzwyklejszej, drutowej wersji polecacie do moich wymagań ? ma się wolno wycierać i być szybka na twardych nawierzchniach. A może ktoś ma inną propozycję ? Będę wdzięczny za każdą odpowiedź
kateemiak Napisano 4 Kwietnia 2015 Napisano 4 Kwietnia 2015 race kingi po asfalcie latają fajnie pompować 3atm bieżnik nie do zdarcia chociaż jak piszesz boki mało odporne na korzenie krawężniki itp
seraph Napisano 4 Kwietnia 2015 Napisano 4 Kwietnia 2015 Chcesz pancerne i szybkie opony to Vittoria (dawniej Geax) Saguaro. Jeśli Race King lub Rapid Rob to tylko na tył. Na przód Rocket Ron lub X-King... Musisz się niestety liczyć z tym, ze przy takich asfaltowych przebiegach tylna opona zawsze wytrzyma połowę dystansu przedniej. Możesz tez pomyśleć nad Schwalbe Smart Sam lub Vittoria Mezcal na oba koła o ile ten teren weekendowy to nie jakaś mordownia.
Perzon Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Napisano 4 Kwietnia 2015 weekendy to las, ale nie jakieś korzenie czy kamienie, ubity las dziś miałem okazje polatać na Conti Moutain King i są tragiczne na asfalcie hmmm czyli wychodzi na to że najszybsze będą te Race Kingi ? A jak sprawa z ich wykonaniem, tzn dużo osób pisze że mają bicie i ciężko ułożyć te oponki
NAGINATOR Napisano 4 Kwietnia 2015 Napisano 4 Kwietnia 2015 weekendy to las, ale nie jakieś korzenie czy kamienie, ubity las dziś miałem okazje polatać na Conti Moutain King i są tragiczne na asfalcie hmmm czyli wychodzi na to że najszybsze będą te Race Kingi ? A jak sprawa z ich wykonaniem, tzn dużo osób pisze że mają bicie i ciężko ułożyć te oponki Ja kupiłem zwykłe drutówki RK 2.2 i są równe bez bicia tylko trzeba bardzo mocno napompowac z nawilżoną obręczą żeby się dobrze ułożyły
Perzon Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Napisano 4 Kwietnia 2015 @@NAGINATOR,Jakie miałeś wcześniejsze opony ? jak odczucia z jazdy po asfalcie ?
NAGINATOR Napisano 4 Kwietnia 2015 Napisano 4 Kwietnia 2015 Wcześniej jakieś CST. Teraz na RK jest naprawdę dobrze. Po asfalcie jadą super jak się ok 3 atm załaduje. Niskie opory toczenia i ciche w porównaniu do Rapid Rob
Perzon Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Napisano 4 Kwietnia 2015 a jaka to wersja tych RK ? Gdzieś czytałem że są made in china oraz made in germany
seraph Napisano 4 Kwietnia 2015 Napisano 4 Kwietnia 2015 Po asfalcie jadą super jak się ok 3 atm załaduje No dobrze, a jak mamy dojazdu do lasu te 10 km i nie chcemy spuszczać powietrza w bramie do lasu, a potem pompować żeby wrócić to co zrobimy? Ciągniemy flaka po asfalcie czy jeździmy na nabitych po lesie co ani przyjemne ani bezpieczne nie będzie? Ja tam do Conti przekonany nie jestem. Na niskim ciśnieniu pękają (może to te chińskie) i nawet ostatnio był o tym temat... To już ja mam w Rocket Ronach ciśnienie przód/tył 1,5/1,8 bara i szybko się toczą i jednocześnie nieźle pracują. Co do układania opony to rzeczywiście najlepiej namydlić ranty opony i napompować do 4 albo i 5 bar - opona wskoczy to upuścić ciśnienia oczywiście.
NAGINATOR Napisano 4 Kwietnia 2015 Napisano 4 Kwietnia 2015 ####No dobrze, a jak mamy dojazdu do lasu te 10 km i nie chcemy spuszczać powietrza w bramie do lasu, a potem pompować żeby wrócić to co zrobimy? Ciągniemy flaka po asfalcie czy jeździmy na nabitych po lesie co ani przyjemne ani bezpieczne nie będzie?#### pisałem o samym asfalcie te 3. Ja smigam głównie las i ubite drogi więc 3 atm nigdy nie walę tylko coś w okolicy 2.5/2.6 i jest elegancko. Na tych CST zrobiłem ponad 10000 km i z przodu bieżnik 50% a z tyłu to już slick się zrobił. Na RK to wynik nie do osiągnięcia a jaka to wersja tych RK ? Gdzieś czytałem że są made in china oraz made in germany Nawet tego nie sprawdzałem
Mr. Dry Napisano 4 Kwietnia 2015 Napisano 4 Kwietnia 2015 Jak sporo asfltu to może coś węższego? Znajomy kupił teraz Schwalbe CX Comp. Sam jeździłem na CX Pro ale to już wąsko bo 700X30, za to dużo wytrzymały.
topol Napisano 4 Kwietnia 2015 Napisano 4 Kwietnia 2015 A ile autor tematu waży? Dlaczego pytam? Bo to wg moich doświadczeń ma znaczenie. Bieżnika ,klocki są istotne,mieszanki gum też. Lecz czesto zapominamy o aspekcie takim jak waga kolarza. Dlatego tak wiele różnych opinii. Można bowiem obejść pewne kanony które usredniaja wagę przeciętnego kolarza i pujsc na pewne ustępstwa. Ja proponuje zapoznać się z maxxis cross max. Opona wg mnie idealna dla tęgiego 90+,kolarza. Na asfalt idealna w terenie pod tyloma kg spokojnie trzyma. Minus, ale to pewnie w 80% opon-mokro zwolnij w lesie.
Perzon Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Napisano 4 Kwietnia 2015 kolarz jest size + dlateo wąskie opony lub przesiadka na szosę / crossa odpada rower ma też średni amor więc większy balon miał by na celu dodatkowe podniesienie komfortu
GhOsTwrc Napisano 5 Kwietnia 2015 Napisano 5 Kwietnia 2015 Moim zdaniem najlepszym wyborem będzie Race king 2.2 protection. Lekko ok 620 g i grupę ścianki boczne dające komfort i odporność na uszkodzenia. Ew saguaro. ikon stawia opory i zdarzają mu się uslizgi
modrzew Napisano 6 Kwietnia 2015 Napisano 6 Kwietnia 2015 kolarz jest size + dlateo wąskie opony lub przesiadka na szosę / crossa odpadaA niby dlaczego?rower ma też średni amor więc większy balon miał by na celu dodatkowe podniesienie komfortuAmortyzator nie służy do podniesienia komfortu tylko dla polepszenia trakcji (przyleganie koła do podłoża). Stąd docinki co po niektórych jak dla kogoś amortyzacja to uginanie się i odskakiwanie widelca niczym w rurze pogo. Ewentualny mniejszy czy większy komfort to tylko pochodna jego użycia i wcale nie musi być pluszowo. Ten większy balon to jeszcze musi lubić niskie ciśnienia i pomoże to głównie w dalszym polepszeniu przyczepności i wybieraniu małych nierówności i oczywiście kłóci się to z zastosowaniem głównie asfaltowym. Nie od rzeczy jest też szersza obręcz żeby szersza guma dobrze się układała i dobrze pracowała na zakrętach.
porcelanowy Napisano 6 Kwietnia 2015 Napisano 6 Kwietnia 2015 Powitoł Nienawidzę takich rad jak zara zasadzę, ale... nie kupujesz opon raz na miesiąc więc IMO warto dopłacić do np. crossmarków 29/2,1: http://www.bikeatelier.pl/kola-i-komponenty/opony-26-27-5-i-29/opona-maxxis-crossmark-29 Zwijane, spoooro lżejsze niż np. podstawowe drutowe RaceKingi w twoim rozmiarze, powinny się sprawdzić przy twoim sposobie używania, tak samo mięsiste. RaceKingi też z racji bieżnika powinny być OK (przy założeniu: asfalt 2,5-3 bara i więcej zależni od twojej kilogramowagi las okolice 2). U mnie się sprawdzały Było też niestety i bicie, i padające powoli boki. Zmieniłem na razie na inne, bo zmieniłem też tereny w których jeżdżę na bardziej błotniste, a w nich RK nie wyrabia.
maciej83 Napisano 6 Kwietnia 2015 Napisano 6 Kwietnia 2015 Miałem Race Kingi 2.2 teraz mam Smart Samy i nie zauważyłem specjalnie różnicy na asfalcie. Wydaje mi się że są dość podobne tylko Race kingi rozpruły mi się po 700 km
Perzon Napisano 6 Kwietnia 2015 Autor Napisano 6 Kwietnia 2015 A niby dlaczego? Amortyzator nie służy do podniesienia komfortu tylko dla polepszenia trakcji (przyleganie koła do podłoża). Stąd docinki co po niektórych jak dla kogoś amortyzacja to uginanie się i odskakiwanie widelca niczym w rurze pogo. Ewentualny mniejszy czy większy komfort to tylko pochodna jego użycia i wcale nie musi być pluszowo. Ten większy balon to jeszcze musi lubić niskie ciśnienia i pomoże to głównie w dalszym polepszeniu przyczepności i wybieraniu małych nierówności i oczywiście kłóci się to z zastosowaniem głównie asfaltowym. Nie od rzeczy jest też szersza obręcz żeby szersza guma dobrze się układała i dobrze pracowała na zakrętach. Miałem już szosę, faktycznie była szybsza ale nie pasowały mi twarde przełożenia i zbyc częste zmiany dętek. Tak, wiadomo amor i komfort to dwa rozbierznie tematy chociaż pokrewne, ale wg mnie gruby balon poprawia odczucia z jazdy (tak jak zauważyłeś z niższym cisnieniem) stąd też na takie opony poluje Boję się tych pękających boków bo jednak baardzo dużo takich opinii jest na forum i chyba wybiorę Ikony ale liczę na jeszcze kilka porad / opinii
modrzew Napisano 6 Kwietnia 2015 Napisano 6 Kwietnia 2015 http://www.forumrowerowe.org/topic/173682-opona-geax-aka-pluma-26x18/
Perzon Napisano 6 Kwietnia 2015 Autor Napisano 6 Kwietnia 2015 -pluma-26x18/ wszystko super ale jedna sztuka kosztuje niemal tyle ile chcę przeznaczyć na cały zestaw
Swider23 Napisano 6 Kwietnia 2015 Napisano 6 Kwietnia 2015 Bierz IKONY, będziesz zadowolony, ale się zrymowało
michal777 Napisano 7 Kwietnia 2015 Napisano 7 Kwietnia 2015 Na tyl Thunder Burt wersja Race Guard. Troche ponad budzet ale przebic tego nie idzie. Dymalem na nich nawet w gorach! Na przod moze byc Ikon, wiekszosc oporow toczenia generuje opona z tylu.
Perzon Napisano 7 Kwietnia 2015 Autor Napisano 7 Kwietnia 2015 po przejrzeniu opinii w necie większość wad dotyczy : Ikon : większe opory, głośna na asfalcie RR : Mizerne ścianki, średnia jakość (ciężkie dopasowanie i bicie) Zdecydowałem się jednak na Ikony, mam nadzieje że wybór okaże się trafiony. Wolę mieć gumę wolniejszą i głośniejszą ale bardziej wytrzymałą - tak wnioskuje na podstawie wypowiedzi w necie. Generalnie każda opona będzie lepsza od obecnego Ocelota który miejscami jest już slickiem, z racji że cena była okazyjna (70 zł za nową oponę) zaryzykowałem, jak będzie średnio to używkę sprzedam i spróbuję continentali Dzięki wszystkim za pomoc i proszę o nie zamykanie tematu, za kilka dni dam relację
rambolbambol Napisano 7 Kwietnia 2015 Napisano 7 Kwietnia 2015 Maxxis Ikon (i to w droższych wersjach) ma o połowę większe opory toczenia niż Racing Ralph mimo bieżnika, który wydaje się być szybki. Dowód: http://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews Obecnie posiadam Racing Ralph 29x2.35 EVO na przedzie i mogę potwierdzić, że oponka toczy się rewelacyjnie. Nie jest to poziom Marathon Dureme, ale jak na razie to najszybsza opona terenowa, jaką miałem. Niedługo na tyle zawita kolejny RaRa, ale w wersji Performance. Co do dopasowania do obręczy i bicia to dementuję. Opona układa się świetnie, mimo wagi piórkowej. Ścianki są cienkie, ale sprawiają o niebo lepsze wrażenie niż Race King Sport.
Perzon Napisano 7 Kwietnia 2015 Autor Napisano 7 Kwietnia 2015 @@rambolbambol, Wkradł mi się błąd, zamiast RR miało być RK - pod uwagę brałem Race King i to o nich własnie czytałem że mają problemy z biciem itp. Ralphy brałem pod uwagę, ale czytałem że Race Kingi są od nich "szybsze" (z wszystkich modeli brałem pod uwagę zwykłe, drutowe wersje) a ikony dodatkowo lżejsze.Kasę już przelałem więc zostaje mi jedynie czekać na oponki i ewentualnie wyciągać z tego tematu wnioski jeśli oponki mi nie podpasują
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.