Skocz do zawartości

[amortyzator fox] jaki to jest model- seriws


yendrek84

Rekomendowane odpowiedzi

chce zrobic serwis w dwóch amortyzatorach fox.

Problem mam taki, ze nigdzie nie moge znaleźć dokladnej nazwy modeli, aby odczytac ile oleju do nich wlać.

Jednen biały to napwno f- serie Rl 80 mm.

a czarny pisze serial II kupiłem go w tym tygodniu ale potrzebny serwis niby 90 skoku

może ktos jest w stanie mi podesłać lin do danych serwisowych.

W linku jest kilka zdjęć amortyzatorów, może jest jakis specjalista który który powie co i jak.

 

http://tufotki.pl/3a25z

dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech te zdjęcia to :yucky: ... Na żadnym nie widać pokręteł ani widelca w normalnej pozycji z przodu i widocznymi naklejkami. Ale da się z pewną pewnością stwierdzić, że oba to Fox 32 F-series; biały prawdopodobnie nowszy (są też jego wersje z kartridżem FIT, popatrz czy nie ma gdzieś takiej naklejki). Jeden to pewno 32 F90 RL a drugi 32 F80 RL. Biały nowszy, prawdopodobnie 2009, czarny 2008/7.
http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/Forks/F-Series/F100RL_F80RL.htm

Edytowane przez djzatorze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc, na razie nie mam czasu ale pózniej sprawdzę i dam znać czy sie udało. A co sądzicie o uszczelkach enduro mogą być

Wiec jest tak biały to

 

The serial number you entered is for a ModelYear 2009 fork

2009 32 F 80 RL Remote

 

A czarny

The serial number you entered is for a ModelYear 2008 fork

2008 32 F 90 RL

Teraz tylko ile oleju co i jak i seria

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

ja miałem do czynienia z uszczelkami Enduro tylko przy widelcach Marzocchi i za każdym razem kurzówki były twardsze i ciaśniej spasowane od oryginałów. Zawsze występowało zjawisko podobne jak w uszczelkach Evil Genius w Manitou - początkowy opór przy pierwszym wgięciu, z tym że uszczelki w "mańkach" nie szkodzą anodzie bo mają miękką gumę, natomiast kilka razy miała miejsce taka historyjka:
Józek - jakaś amba w trakcie sezonu zjadła mi anodę na pierwszych 2 - 3 cm skoku...

Moja odpowiedź zawsze była: "a nie mówiłem?" :devil:

Serwisuję marcoki dla ludu z okolicy i nie tylko i zawsze odradzam gumy endury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten filmik juz oglądałem dzięki, najważniejszy browar ;) co do regulacji to od dołu tylko nakrętki czarne na dwóch goleniach, górna pokrętła to od strony lewej niebieskie - wetyl od powietrza, prawa- bloka skoku w jednym na manetkę w drugim ręczna, oraz regulacja powrotu i to by było na tyle, wiec otwarta kąpiel olejowa ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

nie, no większej herezji nie widziałem...

co ma znaczyć:

 

jeżeli w tabeli jest zielony 10wt to można zalać jego sporo tańszy zamiennik

???

Znasz definicję zamiennika?! Wiesz czym się różni od oryginału?

 

 

nie jest to może 100% to samo, ale ma bardzo podobne parametry jak zielony

a temat o olejach i zamiennikach czytałeś? Może pokażesz mi w którym miejscu na świecie firma Fox ma swoje laboratoria w których produkowany jest cudowny oryginalny olej Foxa?

Zanim znajdzie się jeszcze jeden co to będzie chciał zabłysnąć, to reszcie czytelników polecam do przeczytania to:

http://www.forumrowerowe.org/topic/103016-amortyzacja-olej-do-amortyzatorow-faq-lepkosc-zamienniki-etc/?p=1618807
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale i rak zaleje 10w fox orginal, z tego co kiedyś wyczytałem to fox zalecał 7,5 a teraz 10w chyba nawet w tym filmiku Dominik cos wspominał.

Rozumiem ze ten niebieski float fluid to sie smaruje te uszczelki co wchodzą do środka, bo na rożnych stronach rożnie o tym piszą, ze moczyć je w oleju itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, no większej herezji nie widziałem...

co ma znaczyć:

 

???

Znasz definicję zamiennika?! Wiesz czym się różni od oryginału?

 

jakoś w w wątku o oleum nie krytykowałeś jak pisze "zamienniki olejów FOX"

 

nie wgłębiam się jaki jest oryginał, kto go robi bo mnie to grzeje, tyle że na dzień dzisiejszy żałuję że go kupiłem skoro można zalać coś w miarę co się nadaje i nie będzie większej różnicy w działaniu

jestem tego zdania że lepiej zrobić samemu serwis co np 3kkm i mieć pewność że będzie amorek na lata

a lać ori to trochę drogo wychodzi

 

 

niebieski jest do komory i na gąbki pod uszczelkami

niektórzy smarują olejem, i tak po jakimś czasie się wymiesza etc

Edytowane przez abstinent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalej dokładnie taki jak w tabeli dla twojego modelu amortyzatora i nie kombinuj! :) ja zająłem kiedyś 10w motorexa do swojego foxa i bardzo mulasto pracował przy kompresji.

Fox fluid dajesz na gąbki pod uszczelki kurzowe tzn porządnie nasączone oraz 3-5ml do komory powietrznej . Jeśli nie masz fluida to przeczytaj wątek serwis rs reba od a do z, tam jest o zamienniku gęstego oleju, kupilem i jestem super zadowolony.

Edytowane przez jahoo84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc podsumowując jak znam już modele amortyzatorów i wyczytajac z tabeli np do 80 skoku wlewamy olej 150 i 20ml oleju 10w czy oryginał czy zamiennik to myślę, ze kazdy sam wybiera, ja pierwszy raz kupie oryginał bo mam do niego łatwiejszy dostęp.

Oraz potrzebny fluid 5ml generalnie jest sprzedawany w malych tubkach. Nasacza sie nim uszcelki jak dobrze zrozumiale.

Pewnie łatwiej było by odac amor do serwisu ale aktualnie jestem w holandii i koszty tego serwisu tufaj nie sa tanie dlatego spróbuję to zrobic sam.

Uszczelki i olej sprowadze ze stanow na ebay widzialm olej itpw miare przystepnych cenach.

Jeszcze mam pytanie dla pewnosci, gdzies wyczytalem ze kardrige z golenia zalewa sie olejem, rozumiem ze tym co do srodka, oraz jedni pisza ze zalewa sie go do pelana, jakies porady co do tego.

Dzieki za pozostale odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

gdzies wyczytalem ze kardrige z golenia zalewa sie olejem, rozumiem ze tym co do srodka, oraz jedni pisza ze zalewa sie go do pelana, jakies porady co do tego.

Do tłumika wlewasz tylko tyle,ile zaleca fox ( czyli 150 ml bodajże) . Warunkiem jest,abyś przed wlaniem nowego oleju dokładnie opróżnił tłumik. Po wlaniu i skręceniu kilkukrotnie ugnij amorek,aby odpowietrzyć tłumik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...