Dork Napisano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 Witam wszystkich! Zacznę od tego, że mój rower to Kross Black Edition 2, czyli po prostu Level A2 z czarną ramą. Póki co, mam wszystko seryjne. Czyli: widelec: SF13-XCM-V3-P - HLO SR SUNTOUR ilość biegów: 27 przerzutka przód: FD-M370 Altus Shimano przerzutka tył: RD-M430 Alivio Shimano hamulec przód: V-brake 836AL TEKTRO hamulec tył: V-brake 836AL TEKTRO dźwignie hamulca: ML570 TEKTRO manetki: Acera SL-M370 Shimano korby: FC-M371 Acera Shimano 44/32/22x170 suport: BB10-XCT SR SUNTOUR łańcuch: CN-HG53 Shimano kaseta/wolnobieg: CS-HG300-9, Shimano piasta przód: JY751DSE JoyTech piasta tył: FH802DSE JoyTech opony: 54-559; V85 Ocelot RUBENA obręcze: 559x19 Al.OBV2 Kross kierownica: MTB-110PP steel HL Corp wspornik kierownicy: AS-601 al..Kalloy wspornik siodła: SP-242 al..Kalloy stery: VP-A41AC VP siodło: Seta M1 chwyty: DIAMOND DD25B Herrmans pedały: FP-917 Femin I tutaj mam pytanie dotyczące tego co modyfikować. Uznałem, że najmniej zadowolony jestem z hamulców. Są po prostu słabe. Chciałbym również zmienić łańcuch i... co jeszcze? Co uważacie, że warto byłoby zmienić dla większego komfortu jazdy? Hamulec: Shimano BR-M445 kaseta: Shimano Alivio CS-HG51 11-32T łańcuch: Shimano Alivio CN-HG50korba: Shimano Alivio FC-M410/ kwadrat/ czarna z osłoną 42 x 32 x 22T To wyżej to to, co znalazłem jako zamienniki. Fajna cena i chyba jest dobrej marki. Jednak... będzie pasować do roweru? Bardzo proszę o pomoc! Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 Co do hamulców to nie zmieniaj całych tylko klocki - myślę, że to powinno wystarczyć przy odpowiedniej regulacji. Co jest złego w napędzie, że chcesz go wymieniać? Zmiana korby na kwadrat na korbę na kwadrat nie ma za bardzo sensu jeśli stara się nie zużyła... Pierwsze co bym wymienił w Twoim rowerze to amortyzator, ale może być słaby wybór pod V-ki - chyba już tylko używane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moorzyn Napisano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 Napędu używaj do końca, aż się zużyje. Tak jak napisał poprzednik, jeżeli nic z tych części nie jest na wymarciu, to największy komfort przyniesie zmiana amortyzatora. W zależności od ceny i tego ile możesz wydać oraz tego, czy chcesz nowy czy używany to będą np. Epicon, Recon, Reba itp. Poczytaj na ten temat. Poza tym, gdzie i jak jeździsz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 Epicon, Recon, Reba itp Niestety prawie na pewno wiązałoby się to z wymianą hamluca (minimum przedniego) na tarczowy, a to ciągnie za sobą wymianę koła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uwekolarz Napisano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 Miałem seryjnego Giant Boulder i zacząłem od wymiany amortyzatora na Epicona i jazda na rowerze poprawiła sie o 1000%, do tego dokupiłem deore596 z najtańszą tarczą i bylem bardzo zadowolony. Także inwestuj przede wszystkim w amora. Osobiście nie wymieniałem calego kola tylko kupiłem piaste novatec na maszynowych łożyskach i przeplotlem koło łącznie wyszlo około 800zl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moorzyn Napisano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 Niestety prawie na pewno wiązałoby się to z wymianą hamluca (minimum przedniego) na tarczowy, a to ciągnie za sobą wymianę koła No tak. Zapomniałem o tym wspomnieć, ale za ok. 200zł może mieć całkiem przyzwoite koło pod tarcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 Warto też dodać, że jak już się z przodu ma tarcze to lepiej jest i mieć z tyłu, bo niby tylny jest pomocniczy, ale miło jak hamuje w miarę równo z przodem. Czyli komplet kół Zmiana amortyzatora z atrapy na taki prawdziwy to jest niewątpliwie kosmiczny skok jakościowy i zawsze warto. Powiedziałbym nawet że atrapę typu XCM, XCT, inne tanie RST czy Zoomy warto zmienić na sztywny widelec Ja jednak przemyślałbym poszukiwania jakiegoś starszego widelca pod V-brake, bo zawsze to taniej. Rock Shox Tora lub nawet starsze Reby mają piwoty a pracują bardzo przyjemnie... Może nawet Raidon by się znalazł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moorzyn Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 No ale od biedy sama tarcza na przód może być Warto też trochę zwrócić uwagę na wagę. Tora to trochę czołg. Ale my tu gadu gadu, wymieniamy pół roweru a nie wiemy ile autor może wydać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 Zamiana łańcucha HG53 na HG50 (ta sama klasa, ale szerszy bo od kasety 8 ) to chora idea ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dork Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 Przede wszystkim to dziękuję za zainteresowanie! Rozumiem, że w takim razie to co czytałem o amortyzatorach to racja. Trochę szkoda, no ale cóż! Budżet jaki mam to około 600zł. @Edit; Pojawiło się pytanie co do tego gdzie jeżdżę. Najczęściej jest to asfaltowa droga i lasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moorzyn Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 Jeżeli asfalty i lasy, zakładam, że raczej dukty, ubite drogi/ścieżki, bez szaleństw to zastanów się nad zmianą opon na slicki/semi-slicki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dork Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 Czyli tak... Najlepiej byłoby wymienić - opony - hamulce na tarczowe - amortyzator. No dobra, a jakie marki? Coś godnego polecenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 600zł i chęć na wymianę podzespołów, z których każdy pociąga za sobą wymianę kilku następnych... IMHO zbieraj na nowy rower a w tym tylko doraźne naprawy. Albo rzeczy typu nowy napęd czy manetki. Wymienisz uginacz na amortyzator - nowy nie będzie miał piwotów (chyba że leżak magazynowy/używka, a i ze sterówką 1 1/8" jakby mniejszy wybór), nie ma piwotów to lecą tarcze, zaciski i klamki do nich, koło pod v-ki to trzeba kupić nowe lub kupić piastę i przepleść stare, jak nowe koło to może nie jakaś ciężka kupa - a to kosztuje, jak tarcze z przodu to może i z tyłu - kolejne koło lub piasta i przeplot, tarcza, zaciski, a jak nie ma mocowania do zacisku w ramie to albo kupa albo kombinacje z "adapterami", itp. itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 Nowy rower nie jest zaraz taki konieczny, bo akurat ramy Krossów Level A2 mają całkiem rozwojową geometrię i można na nich zbudować całkiem niezły rower. To nie jest Hexagon... Za 600 zł nówkę amortyzator lżejszy od Tory raczej ciężko będzie znaleźć, a już na pewno nie pod V-ki. A kupić coś słabego i słabe przednie koło, żeby tylko było tez jest średni sens. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 Czyli w sumie wniosek ten sam Niby rozwojowy, tylko w obecnym stanie szybko zostanie sama rama, a za 600zł nie zrobi się takiej przebudowy z sensem. Chyba, że autor tematu wróci do swojego pierwotnego pomysłu apgrejdu hamulców i skupi się tylko na tym. Nawet ze swoich gratów mogę poratować widelcem i piastą pod tarcze, niestety tej klasy co już posiadane w tym Krossie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jur Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5232184847 sam kupiłem w zeszłym roku powietrznego skareba za ponad dwa razy więcej. Teraz bym się mocno zastanowil nad tym. Blokady skoku i tak właściwie nie używam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.