Skocz do zawartości

[rower] Modyfikacje do Kross Black 2


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Zacznę od tego, że mój rower to Kross Black Edition 2, czyli po prostu Level A2 z czarną ramą. Póki co, mam wszystko seryjne. Czyli:

 

  • widelec: SF13-XCM-V3-P - HLO SR SUNTOUR
  • ilość biegów: 27
  • przerzutka przód: FD-M370 Altus Shimano
  • przerzutka tył: RD-M430 Alivio Shimano
  • hamulec przód: V-brake 836AL TEKTRO
  • hamulec tył: V-brake 836AL TEKTRO
  • dźwignie hamulca: ML570 TEKTRO
  • manetki: Acera SL-M370 Shimano
  • korby: FC-M371 Acera Shimano 44/32/22x170
  • suport: BB10-XCT SR SUNTOUR
  • łańcuch: CN-HG53 Shimano
  • kaseta/wolnobieg: CS-HG300-9, Shimano
  • piasta przód: JY751DSE JoyTech
  • piasta tył: FH802DSE JoyTech
  • opony: 54-559; V85 Ocelot RUBENA
  • obręcze: 559x19 Al.OBV2 Kross
  • kierownica: MTB-110PP steel HL Corp
  • wspornik kierownicy: AS-601 al..Kalloy
  • wspornik siodła: SP-242 al..Kalloy
  • stery: VP-A41AC VP
  • siodło: Seta M1
  • chwyty: DIAMOND DD25B Herrmans
  • pedały: FP-917 Femin

I tutaj mam pytanie dotyczące tego co modyfikować. Uznałem, że najmniej zadowolony jestem z hamulców. Są po prostu słabe. Chciałbym również zmienić łańcuch i... co jeszcze? Co uważacie, że warto byłoby zmienić dla większego komfortu jazdy?

Hamulec: Shimano BR-M445

kaseta: Shimano Alivio CS-HG51 11-32T 
łańcuch: Shimano Alivio CN-HG50
korba: Shimano Alivio FC-M410/ kwadrat/ czarna z osłoną 42 x 32 x 22T 

To wyżej to to, co znalazłem jako zamienniki. Fajna cena i chyba jest dobrej marki. Jednak... będzie pasować do roweru? Bardzo proszę o pomoc!

Pozdrawiam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do hamulców to nie zmieniaj całych tylko klocki - myślę, że to powinno wystarczyć przy odpowiedniej regulacji.

 

Co jest złego w napędzie, że chcesz go wymieniać? Zmiana korby na kwadrat na korbę na kwadrat nie ma za bardzo sensu jeśli stara się nie zużyła...

 

Pierwsze co bym wymienił w Twoim rowerze to amortyzator, ale może być słaby wybór pod V-ki - chyba już tylko używane :icon_confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napędu używaj do końca, aż się zużyje. Tak jak napisał poprzednik, jeżeli nic z tych części nie jest na wymarciu, to największy komfort przyniesie zmiana amortyzatora. W zależności od ceny i tego ile możesz wydać oraz tego, czy chcesz nowy czy używany to będą np. Epicon, Recon, Reba itp. Poczytaj na ten temat.

 

Poza tym, gdzie i jak jeździsz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem seryjnego Giant Boulder i zacząłem od wymiany amortyzatora na Epicona i jazda na rowerze poprawiła sie o 1000%, do tego dokupiłem deore596 z najtańszą tarczą i bylem bardzo zadowolony. Także inwestuj przede wszystkim w amora. Osobiście nie wymieniałem calego kola tylko kupiłem piaste novatec na maszynowych łożyskach i przeplotlem koło łącznie wyszlo około 800zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety prawie na pewno wiązałoby się to z wymianą hamluca (minimum przedniego) na tarczowy, a to ciągnie za sobą wymianę koła :whistling:  

 

No tak. Zapomniałem o tym wspomnieć, ale za ok. 200zł może mieć całkiem przyzwoite koło pod tarcze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto też dodać, że jak już się z przodu ma tarcze to lepiej jest i mieć z tyłu, bo niby tylny jest pomocniczy, ale miło jak hamuje w miarę równo z przodem. Czyli komplet kół :yucky:

 

Zmiana amortyzatora z atrapy na taki prawdziwy to jest niewątpliwie kosmiczny skok jakościowy i zawsze warto. Powiedziałbym nawet że atrapę typu XCM, XCT, inne tanie RST czy Zoomy warto zmienić na sztywny widelec :teehee:

 

Ja jednak przemyślałbym poszukiwania jakiegoś starszego widelca pod V-brake, bo zawsze to taniej. Rock Shox Tora lub nawet starsze Reby mają piwoty a pracują bardzo przyjemnie... Może nawet Raidon by się znalazł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim to dziękuję za zainteresowanie!

 

Rozumiem, że w takim razie to co czytałem o amortyzatorach to racja. Trochę szkoda, no ale cóż! :) Budżet jaki mam to około 600zł.

 

@Edit;

Pojawiło się pytanie co do tego gdzie jeżdżę. Najczęściej jest to asfaltowa droga i lasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

600zł i chęć na wymianę podzespołów, z których każdy pociąga za sobą wymianę kilku następnych... IMHO zbieraj na nowy rower a w tym tylko doraźne naprawy. Albo rzeczy typu nowy napęd czy manetki.

Wymienisz uginacz na amortyzator - nowy nie będzie miał piwotów (chyba że leżak magazynowy/używka, a i ze sterówką 1 1/8" jakby mniejszy wybór), nie ma piwotów to lecą tarcze, zaciski i klamki do nich, koło pod v-ki to trzeba kupić nowe lub kupić piastę i przepleść stare, jak nowe koło to może nie jakaś ciężka kupa - a to kosztuje, jak tarcze z przodu to może i z tyłu - kolejne koło lub piasta i przeplot, tarcza, zaciski, a jak nie ma mocowania do zacisku w ramie to albo kupa albo kombinacje z "adapterami", itp. itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy rower nie jest zaraz taki konieczny, bo akurat ramy Krossów Level A2 mają całkiem rozwojową geometrię i można na nich zbudować całkiem niezły rower. To nie jest Hexagon...

Za 600 zł nówkę amortyzator lżejszy od Tory raczej ciężko będzie znaleźć, a już na pewno nie pod V-ki. A kupić coś słabego i słabe przednie koło, żeby tylko było tez jest średni sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w sumie wniosek ten sam ;) Niby rozwojowy, tylko w obecnym stanie szybko zostanie sama rama, a za 600zł nie zrobi się takiej przebudowy z sensem. Chyba, że autor tematu wróci do swojego pierwotnego pomysłu apgrejdu hamulców i skupi się tylko na tym. Nawet ze swoich gratów mogę poratować widelcem i piastą pod tarcze, niestety tej klasy co już posiadane w tym Krossie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...