Skocz do zawartości

[kola] Przelajowe na hamulce tarczowe, do 3000zł


jam

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak w temacie - wiosna za pasem, wiec czas sie rozejrzec nad wymiana stockowych kolek. 

 

Rower to przelajowka c.boardmana z hamulcami tarczowymi, ale uzytkowana bardziej miejsko-turystycznie, niz stricte przelajowo.

 

Dwoch kandydatow na pierwszy rzut:

 

http://www.kinesisbikes.co.uk/products/wheels/crosslight-cxdisc - alu, w miare pozytywne opinie, ~£276

 

http://www.on-one.co.uk/i/q/WPPXCX38DISC/planet-x-cyclocross-disc-and-canti-pro-carbon-38-38-700c-tubular-wheelset - carbon, drozsze, £499

 

Ktory z powyzszych (jaki sens doplacac), albo cos jeszcze godnego rozwazenia w zadanym budzecie? 

 

A moze dac do zlozenia? Ale tu jestem zielony - co i komu, zeby bylo ok. Jakies namiary? Jak to sie ma do powyzszych gotowcow, itd.

 

Warunek konieczny - dostepnosc na terenie milosciwie nam panujacej UE via internety.

 

Dzieki!

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Te ZTR Iron Cross PRO są całkiem sensowne, co prawda moim zdaniem wybór szprych DT Revo przez Stan'sa jest błędem, ale maja swoje metody budowania kół ;)

 

Ja przez jakiś czas zastanawiałem się czy coś ciekawego mogę zaproponować z mojej oferty i nie potrafiłem znaleźć sensownych piast szosowych na tarcze.

Dopiero dzisiaj sobie uświadomiłem że pewnie masz standardowe piasty MTB w przełaju i rozstaw tylnych widełek wynosi 135mm

 

Mi przyszedł do głowy taki pomysł na koła:

Piasty DT 350s Straight Pull 24h (są to piasty w wersji szosowej które należało by odpowiednio przygotować do przełaju)

Obręcze ZTR Alpha 340s 24h

Szprychy DT Competition Race Straight Pull

 

Przednia piasta jest na oś 15mm do niej zastosowałbym adapter z 15mm na 9mm + zacisk DT Thrubolt 9mm

Tylna piasta jest z bębenkiem 11s i mocowaniem osi 142mm, tutaj wstawiłbym standardowy bębenek mtb 10s z końcówkami 10mm Thrubolt + Zacisk DT Thrubolt 10mm

 

Waga kół powinna wyjść 1460gramów i z tymi zaciskami powinny być diabelnie sztywne.

Jeżdząc na szosie z tarczami zauwazyłem że dość łatwo o to żeby tarcze zaczeły dzwonić, usztywniając widelec i tylny trójkąt mocnym zaciskiem nie powinno nic dzwonić w takim rowerze

Napisano

Miałem podobny dylemat kilka miesięcy temu, gdzie szukałem kół do swojej przełajki. Ekspertem nie jestem, ale może coś Ci się przyda poniżej:

 

- Dla pewności zmierz sobie tylną piastę, na 99% masz 135mm ale warto sprawdzić przed zakupem. 

- Ilość szprych. Im więcej tym mniej sexy koło wygląda, ale jest bardziej odporne i wytrzymałe gdy np urwiesz jedną ze szprych

- Wylajtowane obręcze ok... ale zwróć uwagę na ile możesz nabić opony. Już byłem zdecydowany na ZTR Grail, gdy otrzymałem taką informację od producenta:

       Max Pressure/Recommended Tire 23mm/116psi

       Max Pressure/Recommended Tire 28mm/100psi

       Max Pressure/Recommended Tire 32mm/45psi

Jak dla mnie to było KO.

 

- Twoja waga, plus ewentualnie plecak itp. Koła są budowane pod konkretną wagę kolarza

 

Ostatecznie wybrałem gotowe koła Hope Tech XC

http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=91216;page=1;menu=1000,2,140,209;mid=222;pgc=7238:7239::1906:1908

 

Waga 1741g, szerokość 19.5mm, 32 szprychy.

Zrobiłem na nich ok 1500 tyś po górach i asfalcie i mogę polecić. Żadnych problemów, sztywne, głośny bęben (co dla mnie zaleta)

 

Powodzenia

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...