Skocz do zawartości

[rower] MTB zmiana na Crossa/Terkking


siwy645

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam i proszę o rady, opisze swoją historie rowerową aby określić swoje zapotrzebowanie.

 

3 lata temu podjąłem decyzje o zakupie roweru aby zrzucić parę kg (udało się zejść z 90 kg na 80 kg) niestety wybór roweru nie okazał się do końca właściwy poprzez brak wiedzy i ostatnie spotkanie z rowerem za czasów młodzieńczych.

 

Giant Rincon 17"

Spinner Eagle 160mm

mostek truvativ 3d forged 110mm

kierownica prosta paco apex carbon 600mm

Avid SD7

1x9 korba truvativ fire przerzutka tył SLX

chińskie koła

opony typowo terenowe już nie pamiętam modelu dokładnie chyba nevegal

 

szybko zmieniłem opony na kenda khan 1.75

potem założyłem z przodu 3 tarcze z przerzutką acera i zmiana manetek na deore 3x9 i na koniec chińskie koło tył na coś porządniejszego z nierdzewnymi szprychami (zaplatane w serwisie gianta). 3 lata jeździłem tym rowerem w warunkach 50% las 30% szuter 20% asfalt.

 

Teraz się przeprowadziłem i jeżdżę rowerem do pracy (15 km) do tego w przyszłym roku chciałbym zakupić fotelik i wozić również dziecko w weekendy na wycieczki. Więc warunki zmieniły się na 50% asfalt 30% szuter 20% las.

 

Rower MTB to nie dla mnie najbardziej skłaniam się ku rowerowi crossowemu bo lubię w weekend udać się do lasu i mocniej przycisnąć :) Zdaję sobie sprawę że rower do wszystkiego to rower tak naprawdę do niczego, ale raczej na żadne zawody się nie będę nim wybierał. Jeździłem ostatnio na lazaro integral V 19" i wydawał mi się bardzo wysoki i długi tak jakby ta rama była za duża na mnie, znowu na kross evado 19" z krótkim mostkiem rower wydawał mi się bardzo agresywny, mały i pozycja była dosyć dziwna (już bardziej podobało mi się lazaro).

 

Mój wzrost 172 cm waga 78 kg z tendencją spadkową do około 72 kg. Budżet to 1000-1500 zł + mtb do rozebrania sprzedania w całości podmienienia części itd.

 

z nowych wpadł mi w oko:

http://allegro.pl/avangarde-28-szybszy-od-maestro-kands-hydraulika-i5201092205.html

 

Ale nie wykluczam zakupu używanego.

 

Proszę o podpowiedzi.

Napisano

Teraz się przeprowadziłem i jeżdżę rowerem do pracy (15 km) do tego w przyszłym roku chciałbym zakupić fotelik i wozić również dziecko w weekendy na wycieczki. Więc warunki zmieniły się na 50% asfalt 30% szuter 20% las.

Rower MTB to nie dla mnie najbardziej skłaniam się ku rowerowi crossowemu bo lubię w weekend udać się do lasu i mocniej przycisnąć :)

 

Nie bardzo rozumiem w czym jest problem. Jeśli nie pasuje ci pozycja to wymieniasz kierownicę i / lub mostek i masz inną pozycję.

Jeśli jest za ciężko to wymieniasz opony i ...rower toczy się lżej.

Kupowanie nowego roweru aby mocniej cisnąć nie bardzo wiele pomoże chyba, że to będzie szosówka.

Napisano

Przy dojazdach do pracy brak wyższych przełożeń na asfalt , przy wpadnięciu w błoto w lesie hamulce doprowadzają do szału, koła 28" jednak większa wygoda na naszych dziurawych krakowskich ulicach. Do tego zapomniałem dopisać że napęd już powoli trzeba zmienić na nowy ze względów zużycia.Gdy w lesie spędzałem większość czasu rower się sprawdzał niestety teraz większość czasu spędza na asfalcie, a bardziej ku crossowemu bo nie wiem czy trekkingiem w lesie bym sobie poradził :/Modernizacja tego roweru mija się z celem $$$, już bardziej byłbym skłonny składać rower 28" wykorzystując podzespoły z tego (siodełko, kierownice, mostek, pedały przerzutki, manetki.

Napisano

Tylko dlaczego 19" evado wydawał mi się być mały wręcz :/ w kroku był ok. Noga od wewnątrz 79 cm więc nie za długa. Wydaję mi się ze 18" cali byłby idealny na crossa.

Napisano

Wychodzi na to że z kandsa, lazaro itp. 17" a z evado 19". Jeszcze w tym tygodniu postaram się podejść do kolegi co ma meride crossway 20 MD 17" i przejechać na niej. Na forum jest do sprzedania rama accent shannon 18" ale ciężko znaleźć miejsce gdzie można by się na takiej ramie przejechać. Może poskładanie roweru na accencie pozwoliło by spersonalizować rower pod własne potrzeby a do tego odzyskać podzespoły z MTB.

Napisano

 

Nie bardzo rozumiem w czym jest problem. Jeśli nie pasuje ci pozycja to wymieniasz kierownicę i / lub mostek i masz inną pozycję.

Jeśli jest za ciężko to wymieniasz opony i ...rower toczy się lżej.

Kupowanie nowego roweru aby mocniej cisnąć nie bardzo wiele pomoże chyba, że to będzie szosówka.

I niech sobie jeszcze Brooksa dokupi, nie? ;)

160mm z przodu, napęd 1x9 i Nevegale - ktoś chyba próbował pseudozjazdówkę wyrzeźbić na tej ramie.

IMHO cross powinien się sprawdzić zamiast tego potworka, jak to ma być asfalt + lekki teren + wożenie dziecka.

Napisano

Jak kupowałem to się mało co znałem na rowerach :/ brak wiedzy niestety, przeczytałem co najwyżej hierarchie grup osprzętu posprawdzałem podzespoły z tego roweru i wydawał mi się ok za cenę 600 zł. Szkoda tylko że geometria została zmieniona i teraz wymiana amora + reszty podzespołów nie opłaca się ekonomicznie aby go dostosować do moich potrzeb.

 

Panowie a może polecicie jakąś dobrą ramę + amor nie koniecznie nowe, trochę zabiorę części z MTB a napęd i hamulce kupie nowe, grupa alivio na 9 rzędów jest już sensowna chyba.

 

Lub czego szukać używanego jest dużo rowerów na rynku tylko co kupić żeby się znów nie nadziać ?

Napisano

Rama musi być pod tarczówki a amortyzator fajnie by było jakby miał blokadę w manetce ale jak nie będzie miał nic się nie stanie, tak jak pisałem wyżej chciałbym się zmieścić w 1500 zł + części z MTB ale jeżeli lekko przekroczę budżet (2000 zł) przy składaniu nic się nie stanie bo rozłożę sobie to na raty nowy na pewno kupię napęd reszta może być używana.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

 

 

Może coś takiego ? wydaje mi się że osprzęt bdb za tą cenę,
Napęd jest dobry, cena mogłaby byc niższa o 2 stówy ale zawsze można sie potargować.

 

tylko hamulce nie mają zbyt pozytywnych opinii
Wszystkie hamulce wkładane do crossów w tym budżecie nie maja najlepszych opinii :P
Napisano

 

 

Wszystkie hamulce wkładane do crossów w tym budżecie nie maja najlepszych opinii
 

 

Aczkolwiek dopiero co wróciłem z przejażdżki Merida MD 20 i tam mechaniczne hayes mx5 nawet dawały rade, oczywiście w warunkach takich jak szuter, ubite polne drogi bez dużych zjazdów, modulacja mi się nie podobała. Amortyzator przedni to istna tragedia lepiej jakby go nie było :/ Ogólnie rower mi się spodobał a amortyzator najwyżej w przyszłości do wymiany :) Niestety kolega nie chce sprzedać i druga sprawa to rama deczko wydała mi się krótka ale to rozmiar 46 czyli S, 48 M-ka była by idealna.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Rower zakupiony

 

http://eries-rowery.pl/home/produkt/1/10/5/eveo_disc  - link do strony bo aukcje allegro się kończą

 

Rama 19" - rozmiar na mnie ok niby przekrok jest taki że nie zaszkodził by cm czy 2 luzu ale wszystkie mniejsze ramy jakie mierzyłem z meridy crossway, krossa evado, gianta roama były znów krótkie. 

Udało mi się na nim pojeździć przed zakupem dlatego decyzja padła na niego a nie na Kandsa Avangarde czy Lazaro Elitary do tego nowe alivio bardzo mi przypadło do gustu, jakość wykonania i całokształt - nie czuje w użytkowaniu różnicy w manetkach (wczesniej m590) i klamkach (Avid SD7) modulacja hamulca bardzo precyzyjna. 

 

Z wad które od razu mi się rzuciły po zakupie to: gripy mi nie leżały kształtem a guma z której są wykonane jest niemiła i się lepi do rąk/rękawiczek, siodełko białe... no cóż skręcałem rower w jeansach po pracy podniecony nowym cackiem wsiadłem ujechałem 30 metrów patrze a siodełko już błękitne :P więc wyleciało a założyłem swojego żelowego gianta.

 

Przerzutki zamiast wersji trekingowej przyszły wersje MTB, ładniejsze aczkolwiek ja liczyłem na wersje trekingową z nowego alivio. I amortyzator to nie jest skok 65 mm tylko 75 mm NVX HLO.

 

Lakier jak lakier w tej półce cenowej, starego gianta ciężko było zarysować mocniej a tu już po 30 km lakier zmatowiał na główce od pancerzy :) 

 

Jak pojeżdżę więcej i wszystko się już ułoży i dotrze to poreguluje wszystko i napisze coś więcej jeżeli będą chętni. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...