Perzon Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 Witam, od nowości mój rower przemieszcza się na oponach marki Rubena - model Ocelot, 29" i balon 2.1. Po kilku niegroznych w skutkach glebach na mokrym postanowiłem je wymienić. Roweru używam to jazdy zarówno w terenie jak i sporo (moze nawet przewaga) po asfalcie, płytach itp. Budżet na komplet opon okresłiłem 150 zł do lekkiej zmiany, po głowie chodzi mi kilka propozycji i nie wiem ktora bedzie najlepsza. A moze ktos zapoda jeszcze inna Pierwszy typ to Schwable Rapid Rob, na forum odczucia są mieszane - jedni chwalą, inni piszą ze szybko sie sciera na sfalcie i ma slabe wlasciwosci. Drugi typ to Continental Race King, przeglądałem rozne testy i podobnie jak wyzej.. wiem ze to modele z nizszej polki cenowej i pytanie zasadnicze brzmi czy odczuje roznice miedzy nimi a obecbyni ? Jakie inne gumy polecacie w tym budzecie ? Bede wdzieczny za kazda odpowiedz, wybaczcie brak PL znakow, pisze z tel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Anton13 Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 Mam michelin country race'r 29x2.10 i sprawują się dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Perzon Napisano 3 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 Jak spisują się te Micheliny na twardej nawierzcni ? Pojawiła się mała "okazja" i mam możliwość nabycia nowych Maxxis'ów Ikon, wersja drutowa 2.20 - będzie to dobry wybór ? z tego co widzę mają dobrą wagę i zbierają ładne noty w internetach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jogi109 Napisano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 Dziś odebrałem Ikon, jeszcze nie jeździłem, ale wizualnie to będą o wiele przyczepniejsze niż RaceKingi (któych nie polecam- strach w oczach nawet na ostrych łukach na asfalcie- wersja 2.2, a do tego przecięte na byle kamieniu).Ikony mają grubą ściankę, i sporo grubszy środek. Aż dziwne jak w wadze około 620g upakowali tyle gumy. Lekki, tanie, podobno przyczepne. Wizualnie bardzooo zachęcają. Jak pojeżdżę napiszę coś w porównaniu do RK i RoRo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Perzon Napisano 3 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 @@jogi109, będę mega wdzięczny jeśli podasz jakie masz wymiary obręczy i jaki opona ma balon po nadmuchaniu no i wiadomo, wrażenia z jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jogi109 Napisano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 Obrecz 20,5, cisnienie ponad 4 bary (czyli duzo) waga 67 kg, pesel.... nie no żartuje Nie mam suwmiarki,, wiec nie pomierze, ale jest minimalnie węższa od RK 2.2. Pierwsze wrazenie bylo jakby byla wygodniejsza, ale wiadomo to moze byc bardzo względne odczucie. Ułożyła sie dopiero po kilku km, na poczatku biła (wersja drutowa)Mokre liscie, mokry szuter, lekkie błoto, ogólnie ściółka leśna: trzyma duzo lepiej od RK. Na podjezdzie nie slizga, RK owszem (mowa o tej samej trasie). Fajnie hamuje, na asfalcie jednak wolniejsza od RK, odczuwalnie ale bez przesad,. Na przodzie mam RoRo, Ikon sprawia wrażenie bardziej przyczepnej, no ale weź tu porównaj opone założoną na przodzie i na tyle... na razie więcej nie wiem. Maxxis to raczej dobra firma, cena nie jest mała, choć ze świecą szukać podobnej opony. Podobno szybko się ściera- zobaczymy. Zobacz jeszcze Ardent Race i Ardent, choć to drugie to juz mocno ęduro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Perzon Napisano 3 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 Właśnie tego ścierania się boję bo jednak sporo jeżdzę też po asfalcie (można darować sobie komenty o szosówkach czy crossach, jestem duży miś )Generalnie pod uwagę biorę już tylko wspomniane ikony od Maxxis'a albo Race Kingi, bardzo proszę o informację użytkowników tych opon jak się spisują jeśli chodzi własnie o żywotność na asfalcie, myślę że na chwilę obecną wszystko będzie : szybsze, lżejsze, trwalsze od aktualnie posiadanych Ruben Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 Mi tylny Ikon wytrzymał 2k km, z czego pewnie połowa po asfalcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyfilip Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 Ja jestem ciekawy przesiadki. Mam Schwalbe Racing Ralph 26x2,25 i w środę mam odebrać Ikon'y. Jeżdżę również w większości po asfalcie. Ładuję wyższe ciśnienia, ok 3,0-3,5 atm. Schwalbe starczyły na długo, bieżnik się konczy po 4k. Zaliczyłem na nich rózwnież 3 maratony - bez kapcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2015 taka uwaga - jezeli ktos w opone 2,25" przy wadze 67kg laduje wiecej, niz 1,5 bara w teren to powinien sie powaznie zastanowic ....3-4?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2015 O ile to teren w ogóle widzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2015 Ja jestem ciekawy przesiadki. Mam Schwalbe Racing Ralph 26x2,25 i w środę mam odebrać Ikon'y. Jeżdżę również w większości po asfalcie. Ładuję wyższe ciśnienia, ok 3,0-3,5 atm. Schwalbe starczyły na długo, bieżnik się konczy po 4k. Zaliczyłem na nich rózwnież 3 maratony - bez kapcia. To Ikon tyle nie wytrzyma, mój starczył prawie na cały sezon czyli ok. 2000 km, czego połowa to teren i wypady w Beskidy. Tylko, że ja śmigam na ciśnieniu poniżej 2 bar. taka uwaga - jezeli ktos w opone 2,25" przy wadze 67kg laduje wiecej, niz 1,5 bara w teren to powinien sie powaznie zastanowic ....3-4?! Oj wielu jest takich, a potem narzekają, że rower niewygodny, że amor nie wybiera itp. Ja odkąd mam teraz mleko to ładuję właśnie ok. 1,5 bar, a wydaje mi się że mogę śmiało jeszcze upuścić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal777 Napisano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 taka uwaga - jezeli ktos w opone 2,25" przy wadze 67kg laduje wiecej, niz 1,5 bara w teren to powinien sie powaznie zastanowic ....3-4?! 1.5 bara to chyba nieco przesadzasz, troche wieksza predkosc korzen, kamien, dobicie i skrzywiona obrecz 2 bary bezpieczniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 W zeszłym roku jechałem na jakiś 1,2... jak sie korzysta z roweru zgodnie z zastosowaniem to czuć różnicę znaczną pomiędzy skrajnie niskim ciśnieniem a nawet 2 atm nie mówiąc o 3 czy 4 których chyba nigdy nie miałem w MTB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 1.5 bara to chyba nieco przesadzasz, troche wieksza predkosc korzen, kamien, dobicie i skrzywiona obrecz 2 bary bezpieczniej 2 barów nie dawalem nawet na gorskie maratony przy 90kg, gdzie ryzyko dobicia bylo najwieksze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teodoryk Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 (edytowane) Mam Schwalbe Racing Ralph 26x2,25 . Ładuję wyższe ciśnienia, ok 3,0-3,5 atm. Też mam RR i nie wyobrażam sobie jazdy w terenie powyżej 2 atm przy moich 90-95kg daje 1,6 przód i 1,8 tył, na asfalt szaleję i daję po 2atm. I to naprawdę BARDZO solidnie czuć jak nie obniżę przy zjeżdzie z asfaltu w teren. Przejazd przez korzenie, przejazd przed kamienie, przejazd przez kamienisty strumień na błotnisto trawiasty wysoki brzeg powyżej 1.8atm ? ZAPOMNIJ. 3 atm to w mojej opinii gwałt na rowerze i Twoich stawach. No chyba że uprawiasz tylko mazurskie gładkie szuterki poprzecinane asfaltem. Edytowane 10 Kwietnia 2015 przez Teodoryk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal777 Napisano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2015 2 barów nie dawalem nawet na gorskie maratony przy 90kg, gdzie ryzyko dobicia bylo najwieksze Nie mam powodu by Ci nie wierzyc, ja przy moich 80kg wymienialem juz pogieta obrecz po dobiciu na kamieniach. Kwestia mojego zupelnego braku techniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi