Gość Napisano 1 Kwietnia 2015 Napisano 1 Kwietnia 2015 Możecie mi polecić jakąś uniwersalną oponę, do roweru AM taką żeby dobrze spisywała sie w terenie (kamienie szuter) i żeby nie miała dużych oporów toczenia (dojazdy 10-30km) Dotychczas uzywałem Continental Race-King 2.1 i często kończyło sie tak że zamiast jechać do domu musiałem prowadzić rower a raz niezle się wywaliłem Myślałem o: Continental X-King 2.4 drut ( 2.4 będzie bardziej odporna na dobicia niż np 2.2?) Geax Saguaro 2.2 (czytałem o tej oponie różne sprzeczne opinie) Maxis Crossmark (jezdziłem kiedyś na takiej ale to bylo już dawno temu pamiętam tylko że na dobrze spisywała się na dojazdach) Jakie inne opony możecie jeszcze polecić? Obecnie w rowerze mam założone Shwalbe Hans Dampf 2,35 ale ze względu na duże opory toczenia nie nadają się na długie dojazdy Budżet ~100zł/szt
Andrewwojownik Napisano 1 Kwietnia 2015 Napisano 1 Kwietnia 2015 Ja na saguaro 2.0 jeżdżę, dosyć wytrzymała i nie traci na asfalcie bieżnika. Dojeżdżana do pracy po 32km dziennie mieszanie asfalt (90%), teren (10%), do tego jakieś wypady mieszane, ale w terenie przewidywalna i dosyć fajnie się na niej jeździ. W sumie pewnie moja waga poniżej 60kg też trochę daje na niedobijaniu opon...
gnomon69 Napisano 2 Kwietnia 2015 Napisano 2 Kwietnia 2015 Nie ma uniwersalnych opon. Kazdą jest lepsza i inaczej wychodzi w testach w różnych warunkach. Njabardziej uniwersalną jaka spotkałem to Nobby nic. Witam poszukaj schwalbe po promocji z masówki typu Rocket Ron po promocji do 100 kupisz. Albo o niebo lepsze Nobby Nic ale cięzko w tej cenie. Tylko to 2,1 albo 2,25 ale toczenie ma przyzwoite ja na 2,25 smigam po asfalcie i jest git. Pozdrawiam.
jasinski21444 Napisano 2 Kwietnia 2015 Napisano 2 Kwietnia 2015 Nie ma czegoś takiego jak guma dobra na kamieniste podłoże a do tego z małymi oporami toczenia. Z tych podanych przez autora to Saguaro , ew Nobby Nic ale z Pace Star.
Tofi Napisano 2 Kwietnia 2015 Napisano 2 Kwietnia 2015 Mały opór toczenia w terenie jest przeciwieństwem małego oporu toczenia na asfalcie a pomiędzy tymi dwoma skrajnościami jest tylko uniwersalny duży opór toczenia. Szeroka niedopompowana opona daje mniejsze opory toczenia na przeszkodach terenowych a nabita na maksa wąska opona lekko turla się po asfalcie. Na szutrach dobrze sobie radzą opony o cyclocrossowym bieżniku (gładkie z klockami po bokach). Spróbuj WTB Nano.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.