Skocz do zawartości

[Kaseta] Dziwny dźwięk dochodzący z piasty.

mrwolfpl

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć :)

Po wyczyszczeniu piasty i kasety (tylko przetarciu szmatką, nie używałem żadnych środków czyszczących) zaczęła ona tykać i jak pedałuję pod górę to słychać jakieś dziwne dźwięki z okolicy piasty np. trzaski, albo dźwięk upadania cienkiej metalowej blaszki lub coś w tym stylu (sprawdzałem co chwile czy coś upadło, ale na ziemi nic nie leżało ;/). Jak temu zapobiec tym dźwiękom, i co może być ich przyczyną ? Nie chcę rozbierać piasty ponieważ nie znam się na tym.

Z góry dziękuję za pomoc.

Napisano

Odpowiedz czy to jest na każdym biegu czy na niektórych, napisz czy masz wolnobieg czy kasetę. Nie rozregulowałeś sobie czasem przerzutki podczas czyszczenia? czy do czyszczenia coś rozkręcałeś czy czyściłeś na rowerze bez demontażu części. 

Napisano

Słychać to na każdym biegu, mam kasetę, przerzutka działa jak należy, nic nie rozkręcałem i rower czyściłem bez demontażu części. Rower dałem tylko na stojak i czyściłem. Nie lałem wodą ani nic, tylko lekko wilgotna szmatka.

Napisano

o ile w piaście wszystko chodzi płynnie i bez zacięć to jedyne co mi przychodzi do głowy to nie dokręcona kaseta. Nie musiałeś nic rozbierać. Kaseta ma tendencję do samoistnego odkręcania jeśli się jej mocno nie dokręci.

Dobrze by było jak byś nagrał te dźwięki bo inaczej to trudno do czegoś dojść.

Napisano

Spróbuję nagrać je jutro. Może być to trudne bo słyszę je jak jadę pod górę. Jeśli dokręcę kasetę i dźwięki nie ustaną to je nagram. 

Jednak mam wolnobieg. Sorry za pomyłkę 

Napisano

Wolnobieg również może wydawać dziwne dźwięki, z tym że zazwyczaj na większych trybach.

Napisano

wolnobiegu nie dokręcisz bo on się sam dokręca deptając w pedały. 

Napisano

Wklej te dźwięki bo inaczej ciężko będzie.

Napisano