Skocz do zawartości

[piasty] Standardy mocowania piast do ramy


dawid

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Mam już trochę mętlik w głowie związany z mocowaniem piast i może rozjaśnicie mi go trochę. Szukam kół pod frameset stalowy Genesis Croix de Fer z klasycznymi widłami 100/135mm/700c pod QR9. Głownie na miasto i lekki teren. Pod hamulce tarczowe na 6 śrub ( mam juz kupioną całą grupę Tiagra wraz z hamulcami mechanicznymi Spyre-C i tarczami). Chciałbym żeby koła były uniwersalne i umożliwiały przełożenie do innej ramy na sztywne osie.  Poza tym wszystko to, co zdążyłem już wyczytać w necie: większa sztywność + mniejsze problemy z regulacją hamulców.

Zastanawiam się nad patentem DT Thrubolt i nad alternatywnymi systemami. 

Rozumiem że jedną z opcji jest złożenie kół na piastach DT:

* piasta przednia DT 350 Center Lock - specjalna wersja piasty ?  + dedykowany zacisk Thru bolt+ adapter z CL na IS?

* piasta tylna DT 350 Center Lock (specjalna wersja?) + endcapy  + jakiś specjalny zacisk Thru bolt? + adapter z CL na IS?

Druga opcja, wydaje się być najbardziej przyszłościowa :

* piasta przednia  DT 350 15mm + adapter na 9mm + specjalny zacisk? + adapter z CL na IS?

* piasta tylna tak samo jak przednia? A może 12 mm w obu piastach? Nie wiem co będzie bardziej uniwersalne na przyszłość...Wydaje się, że 15mm do 12mm zawsze można zredukować, odwrotnie pewnie nie ;)

Inna opcja to :

* przednia piasta Novatec D791  + adapter 9x100

* tylna piasta Novatec D792 + zmiana osi i adapter 10x135

Skłaniam się ku DT ale może niesłusznie :)

Czy w powyższych systemach istnieje możliwość zamocowania kół na jakąś nakrętkę lub inny patent który utrudni zdjęcie/kradzież koła? Nie będę zdejmował kół zbyt często, tylko w czasie awarii, mają być zamontowane na stałe i się turlać.

Czy są jakieś inne systemy alternatywne dla powyższych warte rozpatrzenia?

Dzięki za pomoc

 

 

Edytowane przez mpac
opcje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasty DT Swiss 370 (nowa wersja  tzw. 3 pawl), 350 lub 240. Przód kupuj pod oś 15x100 i od razu end-capy do 9x100 QR. Tył możesz kupić już w standardzie 10x135 QR (bo da się skonwertować później do 12x142). Czy centerlock czy IS (6 śrub) zależy od posiadanych tarcz hamulcowych (piasty występują i CL i IS). Thrubolty IMHO to wyrzucenie pieniędzy w błoto. Lepiej pozostać na QR i dołożyć do nowej ramy pod sztywne osie (through axle). Jeśli kaseta szosowa 11s to piasta musi mieć odpowiedni bębenek.

DT 350 czy 240 to piasty o lepszej konstrukcji w stosunku do wszelakich novateków.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Dokumosa napisał:

Czy centerlock czy IS (6 śrub) zależy od posiadanych tarcz hamulcowych (piasty występują i CL i IS).

Na moje to jesli ma byc universalnie, to PIasty pod CL i adapter na 6 srub ;-) Wtedy wszystko pasuje :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dokumosa napisał:

Ale jak się ma już tarcze IS to adapter jest tylko dodatkowym kosztem.

Mimo wszystko wolałbym kupić Paiste CL i Adapter niż piastę IS, bo:  do o CLa zamontujesz tarcze IS i przykrecisz je szybciej niż te 6 srub, do piasty CL zamontujesz wwzystkie tarsze IS i CL a do IS tylko IS. I nawet niech to bedzie te dodatkowe 30pln per piasta :P

A tak przy okazji czy DT nie daje przypadkiem w komplecie do piasty CL adaptera IS ? dałbym se reke uciać iz ostatnio znalazlem taki adapter w 350s Road DB CL, ale tyle tego ostatno kupiowałem, że moze juz mi sie myli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...

Witam wszystkich Robert z tej strony lat 43. Mam pytanie posiadam piasty deore 135mm (kaseta 8 rzędowa) na nowych obręczach. Zakupiłem też ramę scrapper ar1 (wiem napiszecie nic specjalnego) i nie zwróciłem uwagi na rozstaw tylnych widełek wewnetrzny rozmiar 148mm. Jest możliwość jakaś żeby te koła wsadzić wtą ramę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 10 miesięcy temu...

Witam, czytam, czytam i chyba wolę zapytać bo mi się trochę namieszało już w głowie. Obecnie mam piasty Shimano Deore HB-M615 i FH-M615, które chciałem wymienić na coś lepszego np. DT Swiss 350. Tylko teraz nie wiem czy będą pasować. Z tego co wyczytałem potrzebne były by jakieś adaptery. Rower w którym chciałbym je wymienić: CUBE LTD 

Edytowane przez DuxSaru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...