Dokumosa Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 Skok gwintu 1,75 jest charakterystyczny dla standardów Maxle. W Twoim przypadku (skok gwintu 1,5) wskazuje na standards E-Thru (shimano). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qb41 Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 Dzięki za pomoc. Co lepsze Dt swiss czy może coś innego polecisz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 IMHO nie ma żadnego znaczenia. Sam miałem nie raz chińczyka za 50zł i nie było różnicy w stosunku do markowych. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpac Napisano 25 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2018 (edytowane) Mam już trochę mętlik w głowie związany z mocowaniem piast i może rozjaśnicie mi go trochę. Szukam kół pod frameset stalowy Genesis Croix de Fer z klasycznymi widłami 100/135mm/700c pod QR9. Głownie na miasto i lekki teren. Pod hamulce tarczowe na 6 śrub ( mam juz kupioną całą grupę Tiagra wraz z hamulcami mechanicznymi Spyre-C i tarczami). Chciałbym żeby koła były uniwersalne i umożliwiały przełożenie do innej ramy na sztywne osie. Poza tym wszystko to, co zdążyłem już wyczytać w necie: większa sztywność + mniejsze problemy z regulacją hamulców. Zastanawiam się nad patentem DT Thrubolt i nad alternatywnymi systemami. Rozumiem że jedną z opcji jest złożenie kół na piastach DT: * piasta przednia DT 350 Center Lock - specjalna wersja piasty ? + dedykowany zacisk Thru bolt+ adapter z CL na IS? * piasta tylna DT 350 Center Lock (specjalna wersja?) + endcapy + jakiś specjalny zacisk Thru bolt? + adapter z CL na IS? Druga opcja, wydaje się być najbardziej przyszłościowa : * piasta przednia DT 350 15mm + adapter na 9mm + specjalny zacisk? + adapter z CL na IS? * piasta tylna tak samo jak przednia? A może 12 mm w obu piastach? Nie wiem co będzie bardziej uniwersalne na przyszłość...Wydaje się, że 15mm do 12mm zawsze można zredukować, odwrotnie pewnie nie Inna opcja to : * przednia piasta Novatec D791 + adapter 9x100 * tylna piasta Novatec D792 + zmiana osi i adapter 10x135 Skłaniam się ku DT ale może niesłusznie Czy w powyższych systemach istnieje możliwość zamocowania kół na jakąś nakrętkę lub inny patent który utrudni zdjęcie/kradzież koła? Nie będę zdejmował kół zbyt często, tylko w czasie awarii, mają być zamontowane na stałe i się turlać. Czy są jakieś inne systemy alternatywne dla powyższych warte rozpatrzenia? Dzięki za pomoc Edytowane 25 Listopada 2018 przez mpac opcje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 25 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2018 (edytowane) Piasty DT Swiss 370 (nowa wersja tzw. 3 pawl), 350 lub 240. Przód kupuj pod oś 15x100 i od razu end-capy do 9x100 QR. Tył możesz kupić już w standardzie 10x135 QR (bo da się skonwertować później do 12x142). Czy centerlock czy IS (6 śrub) zależy od posiadanych tarcz hamulcowych (piasty występują i CL i IS). Thrubolty IMHO to wyrzucenie pieniędzy w błoto. Lepiej pozostać na QR i dołożyć do nowej ramy pod sztywne osie (through axle). Jeśli kaseta szosowa 11s to piasta musi mieć odpowiedni bębenek. DT 350 czy 240 to piasty o lepszej konstrukcji w stosunku do wszelakich novateków. Edytowane 25 Listopada 2018 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpac Napisano 25 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2018 Dzięki Dokumosa za bardzo konkretną wypowiedź :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2018 17 godzin temu, Dokumosa napisał: Czy centerlock czy IS (6 śrub) zależy od posiadanych tarcz hamulcowych (piasty występują i CL i IS). Na moje to jesli ma byc universalnie, to PIasty pod CL i adapter na 6 srub ;-) Wtedy wszystko pasuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpac Napisano 26 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2018 I tak właśnie będzie, odwrotnie się nie da :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 26 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2018 Ale jak się ma już tarcze IS to adapter jest tylko dodatkowym kosztem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2018 Teraz, Dokumosa napisał: Ale jak się ma już tarcze IS to adapter jest tylko dodatkowym kosztem. Mimo wszystko wolałbym kupić Paiste CL i Adapter niż piastę IS, bo: do o CLa zamontujesz tarcze IS i przykrecisz je szybciej niż te 6 srub, do piasty CL zamontujesz wwzystkie tarsze IS i CL a do IS tylko IS. I nawet niech to bedzie te dodatkowe 30pln per piasta A tak przy okazji czy DT nie daje przypadkiem w komplecie do piasty CL adaptera IS ? dałbym se reke uciać iz ostatnio znalazlem taki adapter w 350s Road DB CL, ale tyle tego ostatno kupiowałem, że moze juz mi sie myli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 26 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2018 (edytowane) Nie dają adaptera. No i faktycznie w szosie może mieć sens co piszesz bo tam są niektóre tarcze CL only. W MTB tarcze IS sa kilka zł tańsze od swoich odpowiedników CL. Edytowane 26 Listopada 2018 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpac Napisano 26 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2018 Póki co problem z głowy, kupiłem grupę zdjętą ze Specialized Diverge, koła Axis Disc prawdopodobnie, a tam jest CL, adaptery mogą być niepotrzebne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michulo Napisano 6 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 Jest szansa na przerobienie piast Novatec D041SB i D042SB pod sztywne osie przód 100x15 i tył 142x12 ? Ewentualnie jakis sposób na montaż tych piast do roweru ze sztywnymi osiami ? Jakieś adaptery , przejsciówki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roberrt Napisano 21 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2019 Witam wszystkich Robert z tej strony lat 43. Mam pytanie posiadam piasty deore 135mm (kaseta 8 rzędowa) na nowych obręczach. Zakupiłem też ramę scrapper ar1 (wiem napiszecie nic specjalnego) i nie zwróciłem uwagi na rozstaw tylnych widełek wewnetrzny rozmiar 148mm. Jest możliwość jakaś żeby te koła wsadzić wtą ramę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 21 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2019 Tak, po wymianie piasty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mibajk Napisano 14 Maja 2020 Udostępnij Napisano 14 Maja 2020 Witam. Mam zacisk na imbus, zniszczone trochę te( no właśnie jak to nazwać) zaznaczone na zdjęciu? Idzie kupić osobno czy całą ośkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 15 Maja 2020 Udostępnij Napisano 15 Maja 2020 Cały zacisk kosztuje 12-16zł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mibajk Napisano 15 Maja 2020 Udostępnij Napisano 15 Maja 2020 @Dokumosa polecisz jakieś firmy? Mierzę piastę przód, tył nie stare ośki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 15 Maja 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Maja 2020 To standardowy zacisk do piast z osią 9 mm. Długość osi przód 100 mm, tył 135 mm. Zaciski są nieco dłuższe. Czego nie kupisz będzie spełniało zadanie, byle nie było plastikowe. Mogą być wersje z szybkozamykaczem lub na imbus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 15 Maja 2020 Udostępnij Napisano 15 Maja 2020 Te są przyzwoite: https://biostern.abstore.pl/piasty-szprychy-obrecze-zacisk-piasty-accent-bolt-tyl-niebieski,c73,p1630,pl.html na przód też mają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DuxSaru Napisano 3 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2021 (edytowane) Witam, czytam, czytam i chyba wolę zapytać bo mi się trochę namieszało już w głowie. Obecnie mam piasty Shimano Deore HB-M615 i FH-M615, które chciałem wymienić na coś lepszego np. DT Swiss 350. Tylko teraz nie wiem czy będą pasować. Z tego co wyczytałem potrzebne były by jakieś adaptery. Rower w którym chciałbym je wymienić: CUBE LTD Edytowane 3 Kwietnia 2021 przez DuxSaru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 3 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2021 Kupujesz DT350 na centerlock i tyle. Zadzwoń do DT4You albo daveo. A dlaczego chcesz zmienić piasty ? Jak piasty to i szprychy wiec lepiej od raz kupic całe koła i mieć zapas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DuxSaru Napisano 3 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2021 (edytowane) Tak, chce zmienić całe koła. Ale nie wiem jaki rozmiar piasty, teraz mam tył według strony Shimano 146/10 a przód to 108/10 a takich DT350 nie ma. Edytowane 3 Kwietnia 2021 przez DuxSaru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 3 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2021 Coś czuje, ze to inne wymiary Shimano podaje. To wygląda na standardowe 135mm tył. A tak nawiasem - warto zapytać Cube czy wymieniając haki z tył nie podejdzie 142x12mm sztywna os. Zreszta zadzwoń/napisz do Daveo to Ci wszystko powie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nctrns Napisano 3 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2021 @DuxSaru w specyfikacji Shimano interesuje cię parametr O.L.D https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/deore-m610/FH-M615.html https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/deore-m610/HB-M615.html https://www.halowheels.com/frame-spacing-hub-o-l-d-information/ Ze specyfikacji wynika że potrzebujesz standardowe 100/9qr i 135/9qr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.