dawid Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 (edytowane) Ponieważ wiele osób ma problemy z określeniem jaki rodzaj mocowania piasty do ramy mają u siebie, jak również nie są w stanie określić na jakie koła mogą sobie pozwolić. Zamieszczam krótki opis rodzai mocowania piasty do ramy. Jak ktoś znajdzie błąd to proszę sprostować, jak coś pominąłem to proszę o informację Jak by któryś z adminów mógł ten temat przypiąć, bo myślę ze wielu osobom się przyda 130mm/9mm Standardowe mocowanie piasty do ramy w rowerze szosowym Rama opiera się na końcówkach piasty Rozszerzanie ramy i montowanie na siłę piasty 135mm/9mm zazwyczaj prowadzi do pęknięcia tylnych widełek ramy 135mm/9mm Standardowe mocowanie piasty do ramy. Rama opiera się na końcówkach piast Zdjęcie piasty 135mm/10mm Thrubolt Sztywniejsze mocowanie piasty do ramy rowerowej ze standardowymi hakami. W pełni kompatybilne z każdą ramą do której pasuje piasta 135mm/9mm Wymaga stosowania specjalnego zacisku o średnicy 10mm, ponieważ rama opiera się na osi zacisku. Zdjęcie piasty: Zdjęcie zacisku 10mm Thrubolt 135mm/12mm Mocowanie niekompatybilne ze standardowymi hakami ramy. Tego typu mocowanie piasty wymaga specjalnej ramy która ma otwory o średnicy 12mm i szerokość tylnych widełek wynosi 135mm Mocowanie 142mm/12mm i 142+ Mocowanie to wymaga ramy przeznaczonej do tego rodzaju piast Rozstaw widełek wynosi 142mm, oś zacisku ma średnicę 12mm Zdjęcie piasty: 150mm/12mm Mocowanie używane w rowerach DH Wymaga specjalnej ramy przeznaczonej do tego rodzaju mocowania Rozstaw widełek wynosi 150mm Średnica zacisku wynosi 12mm Edytowane 1 Kwietnia 2015 przez dawid 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qaroll Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 Chyba byłem jedną z osób, która się przyczyniła do powstania tego posta. Na pewno się przyda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 Może to do końca nie to forum, ale jest jeszcze 157x12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ishi Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 (edytowane) 170mm/10mm QR, 190mm/10mm QR , 177mm/12mm Thru, 197mm/12mm Thru, Mocowanie używane w rowerach FATBIKE Edytowane 1 Kwietnia 2015 przez ishi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukmar Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 Dawid, piękna sprawa :-), jeszcze jakbys pokazał zdjęcia jak wyglądaja zaciski do ww. standardow byłoby super !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 1 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 Faty to troche inaczej ishi 170x10, 190x10 177x12, 197x12 No i nie żebym sie czepiał ale standardowy, tylny QR to 10mm a nie 9... Do tego jeszcze nowość czyli Boost 148x12. A na lżejszym końcu mamy: 120x10 - torowe 126x10 - stare szosowe 110x10 - baardzo stare szosowe. Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ishi Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 No i nie żebym sie czepiał ale standardowy, tylny QR to 10mm a nie 9... Macie racje towarzyszu. Pomyłka poprawiona! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 1 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 (edytowane) Poza tym, można byłoby dorzucić jeszcze tandemowe 140mm i 145mm, ale po co robić niepotrzebne zamieszenie? Jak ktoś zainteresowany zawsze może zerknąć w ściągawkę od Sheldona. Edytowane 1 Kwietnia 2015 przez adamos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 8 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 Jest szansa przypiąć ten temat przez adminów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wapid Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Do fatów są tylne piasty 12x190 i 12x197. Czy są one zamienne i kompatybilne, czy to dwa standardy tylnych wideł i mocowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Warto wspomnieć, że 135x12 można wsadzić w standardowe haki za pomocą osi redukcyjnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 (edytowane) OK, ale ja czegoś nie rozumiem. Dawid pisze: Mocowanie 142mm/12mm i 142+ Mocowanie to wymaga ramy przeznaczonej do tego rodzaju piast Rozstaw widełek wynosi 142mm, oś zacisku ma średnicę 12mm Jak to ma się do tego? http://www.bikerumor.com/2014/12/19/2016-axle-standards-part-1-rear-148mm-thru-axle-coming-fast-its-about-more-than-just-better-wheels/ Z tego wynika, że rozstaw widełek jest identyczny, a jedynie sposób mocowania jest inny. Edytowane 11 Marca 2016 przez Arni220 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 (edytowane) Jak to rozstaw widełek identyczny, w piaście 142 mm widełki mają 142 mm, a w piaście 135 mają 135 mm, co do średnicy ośki to są 12 mm w obu wypadkach (takie właśnie piasty są na tym zdjęciu), piasta 142+ to wymysł Speca, teraz dodatkowo wchodzą piasty 148 mm - wymysł Treka ... Edytowane 11 Marca 2016 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 11 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 148x12mm miałem uzupełnić. Z tego co widzę to 148x12 wymaga też dedykowanej ramy i nie uda się zamontować 148x12 do ramy 142x12mm Czytając szybko po łebkach chyba mówili o tym że linia łańcucha przy 135 i 142mm jest taka sama, a dopiero 148mm przesuwa linię łańcucha i wpływa to na cały sposób dobierania osprzętu. Rozstaw widełek jest inny dla 135 i 142mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Dokładnie to chciałem uściślić. Niby 142 jest szersze od 135, ale dla konfiguracji osprzętu jeden grzyb. Nie spieram się, ale wg tamtego rysunku 142 nie ma szerszych widełek, ta piasta wchodzi jakby do ich wnętrza, a istotne miejsce pomiarowe od którego zależy linia łańcucha, nadal wynosi 135mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CentrumRowerowe Napisano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2016 Geometria widełek dla klasycznego 135 mm i 142x12 jest taka sama. Różnica jest taka, że w standardzie 142 widełki roweru mają po obu stronach 3.5 mm "wgłębienia" w które wchodzą szersze końcówki piasty. Dobrze to widać na poniższym filmiku z Pinkbike. Piasty 142x12 i klasyczne 135 poza końcówkami się nie różnią. Dlatego większość producentów oferuje wymienne "end cups" w komplecie z wyższymi modelami piast. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Żbik Napisano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 To ja zapytam o cos Obecnie mam w rowerze z przodu Deore M615 ze standardowym samozamykaczem 9mm. Bede zmieniał piasty na DT Swiss 350 i moge wybrać przednia piastę z osią 15mm. Z moim widelcem można ja sparować poprzez adapter DT Swiss z 9 na 15mm. Opłaca sie bawić w taki zabieg w rowerze do XC? Czy lepiej wybrać DT 350 5mm ze zwykłym samozamykaczem i nie bawić sie w adaptery? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 Mały update co do stosowania co niektórych piast 142 w ramach z 148 . Tak samo piasty 15x100 w widłach 15x110 http://www.lindarets.com/boostinator/ M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel2208 Napisano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 Myślę, że jak kupisz piastę 15mm i adapter z 15 na 9 to nie będziesz miał problemu z wymianą amortyzatora w przyszłości jeżeli zachce Ci się sztywnej osi Wyciągasz wtedy adapter i ładujesz sztywną oś zamiast zmieniać piastę i na nowo zaplatać koło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Żbik Napisano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 Widelec mam juz docelowy - Fox Zastanawia mnie, czy sztywna oś 15mm jest aż tak odczuwalna i przydatna w XC? Mam pewne obawy przed wszystkim co nazywa sie "adapter" czy "przejściówka". Wole dedykowane rzeczy. Stad zastanawiam sie czy ten adapter bedzie dobrze pasował. I druga sprawa, czy jego zastosowanie odzwierciedli wszystkie właściwości sztywnej osi (inaczej mówiąc, czy piasta DT350 5mm + adapter na 15mm da identyczne właściwości co piasta z osią 15mm?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 Piasta DT 350 pod oś QR9 nie da się przerobić za pomocą adapterów na 15mm (taką możliwość ma Novatec 771) , w twoim przypadku musiałbyś kupić 350 pod 15mm i dokupić adaptery na QR9 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Żbik Napisano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 Pokręciłem, oczywiscie masz racje. Chodziło mi o zakup piasty DT 350 pod os 15mm i zastosowanie adaptera do osi 9mm, bo takie mocowanie ma mój Fox Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 Ja bym brał 15 mm . Na przyszłość jakby co A adapterów nie masz się co bać, po prostu zdejmujesz jedne końcówki piasty a zakładasz drugie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 29 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 Jeżeli chodzi o sztywność, to pomiędzy qr, a 15mm + adapter na qr to nie poczujesz różnicy. Proponuje brać 15mm + adapter na 9mm, lepiej mieć w przyszłości możliwość wyboru widelca na 15mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 1 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2016 No nie wiem czy taka przeróbka 15 na 9mm za pomocą adaptera to to samo co oryginalna oś 9mm. W przypadku bynajmniej Novateca, w otwór dużej osi wkłada się tylko takie małe bździki, całość jest ściskana za pomocą szybkozamykacza i to wszystko. To nie ma prawa być tak samo sztywne jak jednolita oś, nawet drążona w środku. Wiadomo, że takie koło się nie rozpada w czasie jazdy, ale porównania sztywności na przyrządach na pewno wykazały by różnicę. Mimo wszystko, dziś wybrał bym tak jak chłopaki piszą, 15 + adaptery, nigdy nie wiadomo co wykombinujesz za rok, 2 czy 5 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.