Skocz do zawartości

[kola] do roweru crossowego 28" 700c


ekiero92

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ostatnio zastanawialem sie nad zmiana mojego wolnobiegu 7rz, na kasete powiedzmy 8-9 rzedowa. Posiadam niestety wolnobieg shimano tz-21, kupujac rower niezbyt zwracalem uwage na podzespoly zwyczajnie z braku wiedzy (teraz staram sie ja poszerzac aby nie napalac sie na 'ladny' rower)

 

Jak wyczytalem, musialbym albo zmienic piaste i zaplesc kolo lub po prostu calosc wymienic. Sam na pewno nie podejme sie tego pierwszego. Oplaca sie w takim razie kupowac nowe kola, kasete zalozmy 8rz bez (chwilowo) wymiany manetki? Rower posiada hamulce tarczowe i opony 700x42c.

 

Pytanie jakie w miare tanie i sensowne kola moglbym kupic, waze ok 70kg, planuje max 75, rower sluzy mi do jazdy po asfalscie, utwardzonych sciezkach czyli bez wstrzasow.

 

Rower generalnie jest slabo wyposazony, ale jest to moj pierwszy zakup 2 kolek i nie chce go sprzedawac.

Napisano

Witam

Nie opłaca sie zmieniać wolnobiegu na kasete,bo wiąze sie to z wymianą kół ,(w praktyce)ale i pewnie manetek przerzutki .Wolnobieg ma swoje wady ale i zalety.Jest tani ,względnie wytrzymały i łatwy i tani w serwisie.

Jak masz kase i ci nie żal do tego dużo jeździsz to sprzedaj ten rower i kup najbardziej dla ciebie odpowiedni.

Ja tak zrobiłem ,tzn kupiłem nowy a stary za 300-400zł szkoda mi było sprzedawac zostawiłem jako taki zapasowy.

Lepszy rower fajniej ,głownie stabilniej jeździ ,ale coś za coś droższe czesci i nie licz na to że ci coś więcej wytrzyma :thumbsup:

Napisano

Tak, tylko ze niestety nie jest to stary rower, kupilem go calkiem niedawno z wyraznym brakiem wiedzy. Rower ma slaby osprzet, lecz zorientowalem sie za pozno. Dalem za niego 250 funtow, teraz kosztuje wiecej sam nie wiem dlaczego az tyle skoro klasa nie jest nawet srednia.

 

Tutaj link do niego:

http://www.halfords.com/cycling/bikes/hybrid-bikes-and-classic-bikes/carrera-crossfire-2-mens-hybrid-bike-2015

 

Ile kosztowalaby mniej wiecej wymiana tylko tylnego kola oraz kupno kasety powiedzmy 8 rzedowej?

Napisano

a moze latwiej jest kupic kola z bębenkiem 8 rzędowym, ale poki co kupic kasete 7 rzędową i dać kilka podkladek tak zeby zamontowac jak na bebenku 8 rzedowym?

bo rozumiem ze chcesz wyeliminowac problem lamiacych sie osi tylnego kola?

Napisano

Koła z niskiej półki pod kasetę to wydatek rzędu 150-200 zł, do tego kaseta to ok 40-50 zł. Czyli pewnie ze 40-50 funtów minimum taka przyjemność by wyniosła.

Moglbys mi podac mniej wiecej link do takiego przykladowego zestawu?

 

@dawid

 

Dokladnie ten problem mam na mysli. Kola z bebenkiem 8 rzedowym tzn? Jestem dosyc zielony w tych tematach.

I czym sie rozni (cenowo) kolo z bebenkiem 8 rzedowym z nakladkami od kola ktore mialoby standardowo pasowac pod kasete 7rz? Rozumiem ze w takim kole kaseta 8rz wchodzi bez podkladek?

Napisano

Te koła się nie różnią

Jeśli masz kasetę 7 rzędową to żeby zainstalować ją na kole z bębenkiem do 8 rzędów musisz najpierw założyć dystanse, ponieważ 7mka jest węższa od 8mki. 

Padła taka sugestia gdyż:

1. Piasty do kaset 7 rzędowych są mniej popularne niż do 8 rzędowych. 7 rzędów obecnie to niska "półka" osprzętu rowerowego więc i piasty tego typu nie są zbyt dobre jakościowo.

2. Piasta pod 8mkę jest bardziej przyszłościowa jeśli zdecydujesz za kolejną zmianą wybrać napęd 8sp.

Napisano

Bylbym raczej za zmiana wlasnie na kasete 8rz z tego wlasnie wzgledu, ze swiat idzie do przodu, 7 biegow to na chwile obecna troche malo, manetke/manetki wymienilbym ewentualnie za jakis tam czas.

Moglbys mi wyslac jakies przyklady takich kol pod konkretnie moj rower?

Napisano

Prawie o to mi chodzilo z tym ze w swoim rowerze posiadam hamulce tarczowe a nie v-brake.

 

Czy jest jakas roznica miedzy 32 a 36-szprychowymi? Te ktore mi wyslales maja 36, moje obecne natomiast maja 32 przez co chyba sa mniej wytrzymale?

 

Ok kaseta jest, teraz kwestia jakie kola pod rower z tarczami?

Napisano

 

 

Prawie o to mi chodzilo z tym ze w swoim rowerze posiadam hamulce tarczowe a nie v-brake
Dlatego napisałem, że są przykładowe ;)

 

 

 

moje obecne natomiast maja 32 przez co chyba sa mniej wytrzymale?
Teoretycznie im mniej szprych, tym koło jest mniej wytrzymałe i lżejsze. Wiadomo, że zależy to też od użytych materiałów.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...