s00pher Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Cześć w tym tyg jak znajdzie się chwila czasu chcę rozebrać amortyzator, wiadomo czyszczenie, smarowanie, jednak ten amortyzator mam niedługo i nigdy go nie rozbierałem. Jest w nim olej czy to amortyzator powietrzny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 To zwykły sprężynowiec z olejowym tłumieniem. Jest olej, ale zamknięty szczelnie i żyj tak jakby go tam nie było. A do powietrznego to mu daleko niezmiernie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 31 Marca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Olej jest w tłumiku a powietrze zastępuje sprężynę stalową. XCr ma raczej sprężynę stalową i olej w tłumiku. A do powietrznego to mu daleko niezmiernie... XC-ery są również air. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Założyłem, że nie muszę być Sherlockiem lub wróżbitą Maciejem żeby zaryzykować tezę iż autor powietrzności swojego amortyzatora nie przeoczyłby. A zwykłemu do powietrznej wersji daleko... No chyba, ze dostaje nieświadomie prezenty za kilka tys zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s00pher Napisano 31 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 XC-ery są również air. Okej, czyli ja mam wersję zwykłą, najzwyklejszą. Wersja air nie ma sprężyny jak dobrze rozumiem, tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 31 Marca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 No chyba, ze dostaje nieświadomie prezenty za kilka tys zł Xc-er w wersji air to wydatek 500-600,-zł więc skąd te kilka tysiaków. Nie ma mowy w jakim rowerze montowany więc dlaczego nie air? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 (edytowane) Raczej nie kupiłby niechcący powietrznego, a chodziło mi o koszt całego roweru z XCR Air... Zresztą już wiadomo, że sprężynowy, więc dalsza dyskusja nie na temat nie ma sensu. Kajam się i proszę o wybaczenie W wersji Air to powietrze jest sprężyną, ale Ty takiej nie masz. Masz zamknięty olejowy tłumik po prawej i stalową sprężynę po lewej stronie. Amortyzator smaruje się wewnątrz smarem silikonowym lub ostatecznie nawet łt43, a na zewnątrz może byc silikonowy w sprayu i chyba tyle w temacie - prosta konstrukcja to prosty serwis. Edytowane 31 Marca 2015 przez seraph Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s00pher Napisano 31 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Dzięki, chyba czas kupić coś lepszego, jakiś Rock Shock w przedziale do powiedzmy 500 za używkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Rock Shox XC TK32 Solo Air tyle kosztuje używany gdzieś, albo Suntour Raidon. Jeśli natomiast nie zależy Ci na masie to możesz kupić nowego wspomnianego wyżej XCR Air, bo to zupełnie inna konstrukcja niż to co masz teraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.