Skocz do zawartości

[hamulce] hydraulczne xt BR-M785 pierwsze tarczówki, kilka pytań


sqim

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Mam klika pytań odnośnie zakupu pierwszych hamulców tarczowych.

Zdecydowałem się jak widaćw temacie na xt br-m785 więc od razu standardowe pytanie czy w podobnej cenie mogę wybrać coś lepszego?

Jeżeli jest to optymalny wybór, mam pytanie odnośnie tarcz hamulcowych bo wybór jest ogromny nawet w takiej samej serii ( np. xt)

http://www.bikestacja.pl/pl/czesci-rowerowe/hamulce-i-akcesoria-klamki/tarcze-hamulcowe/tarcza-hamulcowa-disc-shimano-deore-xt-sm-rt76-6otw-24090.html XT 6 otworów

http://www.bikestacja.pl/pl/czesci-rowerowe/hamulce-i-akcesoria-klamki/tarcze-hamulcowe/tarcza-hamulcowa-shimano-slx-sm-rt67-180mm-cl-2012-5324.html SLX CL

http://www.bikestacja.pl/pl/czesci-rowerowe/hamulce-i-akcesoria-klamki/tarcze-hamulcowe/tarcza-xt-sm-rt79-centerlock-180mm-83.html Najdroższe XT CL

czy warto dopłacać do nowszych modeli i z center lockiem? może macie jakieś propozycje jakie tarcze wziąć do takiego zestawu.

Nie mam jeszcze złożonych kół więc mocowanie może być dowolne w zasadzie.

Ostatnie pytanie związane z center lockiem, czy mocowanie to jest dołączone do pisaty? czy musze oddzielnie coś dokupować?

 

Edytowane przez sqim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje sie to dosc optymalne choc mozesz pomyslec o slx jezeli nie zalezy Ci na napisie xt. Oprocz tego roznica to jedna dodatkowa regulacja klamki. Akurat przy hamulcach roznica slx a xt jest niewielka. Jak bedziesz jezdzil w teren to wez sobie z klockami metalicznymi. Co do tarcz to najpierw wybierz piasty. W zasadzie tarcze shimano mozna dostac na cl i 6 srub w dwoch wersjach. Sama piasta na 6 sr bedzie ciezsza od wersji cl ale w sumie biorac pod uwage nakretke do montazu na cl wyjdzie podobnie razem z tarcza wagowo dla obu opcji. Przy cl wszystko do montazu powinno byc w komplecie z piasta i tarcza w szczegolnosci powinna byc nakretka. Mozesz potrzebowac klucza do nakrecenia, pasuje np klucz do kaset shimano. Z tarcz calkiem sensowne sa slx. Ja na takich jezdze wlasnie razem z hamulcami xt 785. Jesli cos wyzej to juz pewnie tarcze w ice tech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze do jakiego roweru i zastosowania. Po drugie pod centerlock nie ma za wiele piast poza Shimano.

Sam patent dla mnie jest idealny więc jak już to szukaj piast DT Swiss pod ten system

Po trzecie najdroższe modele tarcz na pająku różnią się materiałem wykonania. Są z dodatkiem aluminium.

Po czwarte mocowanie centerlock jest już w piaście. Nakładasz tarcze i zakręcasz dokładnie tak samo jak kasetę tym samym kluczem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rama, którą mam obecnie to Accent El Nino. Zastosowanie to lekkie xc po lesie, dużo również jeżdzę po mieście. Jazda amatorska bez wielkich obciązeń. Czyli pewnie do takich zastosowań nie opłaca się dopłacać do tych wysokich modeli tarcz, slx powinno wystarczyć. Przemyślę jeszcze czy nie wziąc calego zestawu slx ale z drugiej strony wielkiej różnicy w cenie nie ma.

Edytowane przez sqim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze poszukasz to rzeczywiscie roznica w cenie jest niewielka co do hamulcow. Dobrze wiedziec ze to bardzo podobny sprzet i podjac decyzje swiadomie. Ja ostatnio bralem xt bo chcialem miec jednolita grupe osprzetu choc obserwuje kolege ktory korzysta z slx i bardzo dobrze te hamulce mu chodza. Mi osobiscie bardziej podoba sie wizualnie klamka xt. Jezeli patrzylbym tylko na efektywnosc to bralbym slx.

 

Z drugiej strony jezeli jezdzisz po miescie w porze suchej ;) i teren lekki to tak naprawde i dobry hamulec mechaniczny da rade a nawet v brake. Ale rozumiem ze interesuje Ciebie budowa roweru o potencjalnie jak najszerszych zastosowaniach. Plus ten szczegol ze jak skonczysz projekt to mozesz spojrzec na rower i powiedziec sobie ze masz fajny sprzet dobrej klasy. Jezeli akurat masz fundusze to dlaczego nie sprawic sobie drobnej przyjemnosci posiadania hamulcow xt ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do

 

Do takiego stylu jazdy to hamulce Deore dadzą spokojnie radę. Zaoszczędzone pieniądze można inaczej spożytkować (oczywiście też na rower ;-)

 

Dokładnie, nie ma co wywalać kasy w błoto, hamulce XT sprawdzą się w maratonach, lub gdy jeździł byś bardzo agresywnie. Do twojej jazdy w zupełności wystarczą deore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Lepiej weź sobie mocowanie 6 śrubowe większy wybór tarcz różnych producentów nie będziesz ograniczony tylko do shimano. Oczywiście dostępne są adaptery ale po co wydawać daremnie kasę.

Ostatnio był temat o zerwanych wszystkich gwintach w tarczy na 6 śrub i wtedy piasta do wymiany. CL tak nie ma albo najwyżej zerwiesz w adapterze gwinty. To już w sumie jak kto woli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...