yendrek84 Napisano 30 Marca 2015 Napisano 30 Marca 2015 Witam, dużo szukałem, lecz nic konkretnego nie znalazłem. do rzeczy. chcę zmienić amortyzator w swoim rowerze rama kross level A10, chcę zamontować amortyzator ze skokiem 125-120 co sadzicie o takim pomyśle, nie za dużo na ramę karbonową, dużo zmienni to geometrie roweru. Amortyzator z geometrią G2 i mocowaniem Qr 15. Generalnie jestem wysoki 185 wzrostu i mam ramę L . proszę o pomoc i opinie
tobo Napisano 30 Marca 2015 Napisano 30 Marca 2015 Jeśli będziesz miał ten sam widelec o skoku 120 co obecnie w ramie to kąt główki wypłaszczy się o 1 stopień. Rower będzie stabilniejszy w jeździe na wprost, zmniejszy się jego zwrotność. Kokpit podniesie o 20 mm. Suport również.
yendrek84 Napisano 30 Marca 2015 Autor Napisano 30 Marca 2015 Tylko na chwilę obecna posiadam amortyzator o skoku 80, oryginalnie dedykowany jest 100, i zastanawiam się jak to będzie przy większym czy nie będzie się źle jeździć i czy nie wpłynie to na ramę carbonową (przeciążenia itp, za bardzo sie nie znam dlatego pytam) Nie będzie za duży do jazdy XC
tobo Napisano 30 Marca 2015 Napisano 30 Marca 2015 To obecnie też jeździsz na "nielegalnym". Jeśli będzie używany zgodnie z przeznaczeniem roweru to nie zaszkodzi. 4 cm różnicy to dużo co do pozycji.
yendrek84 Napisano 30 Marca 2015 Autor Napisano 30 Marca 2015 a czy te 4 cm polepszy czy pogorszy pozycję,
tobo Napisano 30 Marca 2015 Napisano 30 Marca 2015 Odpowiedż poznasz tylko Ty, bo polepszenie lub pogorszenie zależy od sposobu użytkowania roweru i użytkownika. Przód się podniesie, pogorszą soę właściwości podjazdowe, poprawią zjazdowe.
yendrek84 Napisano 30 Marca 2015 Autor Napisano 30 Marca 2015 OK, dzięki za info, zobaczymy jak to będzie
Rulez Napisano 30 Marca 2015 Napisano 30 Marca 2015 Oprócz wypłaszczenia kąta sterówki zmieni się również pozycja siodełka względem korb, oraz zwiększy się nacisk na tył roweru - taka pozycja powoduje bardziej siłowe pedałowanie, ponieważ rower nie został do takiego skoku zaprojektowany dociążenie kierownicy będzie zmniejszone, co może skutkować uciekaniem przodu roweru na dynamicznych zakrętach, oraz na pewno będzie powodowało łatwiejsze odrywanie przedniego koła na bardziej stromych podjazdach.
yendrek84 Napisano 30 Marca 2015 Autor Napisano 30 Marca 2015 Czyli lepiej nie, a jeżeli miałem amortyzator o skoku 80, to tez miało wpływ na jazdę, Teraz juz nie wiem czy zmieniać czy nie ???
tobo Napisano 30 Marca 2015 Napisano 30 Marca 2015 Powtórzę - zależy od potrzeb użytkownika i jego stylu jazdy. Tego nikt nie oceni.
Rulez Napisano 30 Marca 2015 Napisano 30 Marca 2015 Czy to jest model z roku 2012 ? jeśli tak to ten model w rozmiarze L ma główkę 150 mm (bardzo wysoka na na rower XC) więc nawet z widelcem 80 mm nie byłeś zbytnio pochylony nad kierownicą, Przy widelcu 120 mm i główce 150 mm przód będzie podniesiony niczym w rowerze AM, będzie bardzo wysoko ... Moim zdaniem widelec 120 mm nie jest dobrym pomysłem w przypadku takiej ramy.
yendrek84 Napisano 30 Marca 2015 Autor Napisano 30 Marca 2015 Dokładnie nie wiem bo to ramą z edycji Team kross ale chyba początek 2012
Rulez Napisano 30 Marca 2015 Napisano 30 Marca 2015 Jeśli 2012 to będzie jak napisałem, moim zdanie nie warto ...
Rulez Napisano 30 Marca 2015 Napisano 30 Marca 2015 Przecież napisałem, że rower m główkę 150 mm, czyli nie naciskasz mocno na przód mimo niższego widelca i jest ok, gdyby ta główka miała 120 mm wtedy z widelcem 80 mm był byś mocniej pochylony na przód i nie było by ok, natomiast wtedy z widelcem 120 mm było by nie najgorzej. Poza tym L to wysoka rama jak dla kogoś o wzroście 186 cm, z widelcem 120 mm przekrok będzie bardzo wysoko ...
yendrek84 Napisano 30 Marca 2015 Autor Napisano 30 Marca 2015 Teraz to zrozumiałem, o co chodzi. Troche dziwny ta moja rama byłem jeszcze raz zerknąć na ramie pisze 26 generalnie rozmiaru nie ma ale wydaje mo sie ze to L, Mierzyłem główkę intak metrówki wychodzi 135, a nie pasuje do opisy ze strony,
Rulez Napisano 30 Marca 2015 Napisano 30 Marca 2015 135 mm to trochę lepiej niż 150, jednak moim zdaniem jeśli z widelcem 80 mm czułeś się dobrze, a widelec który chcesz kupić nie ma możliwości zmniejszenia skoku do 100 mm, to nie jest dobry pomysł. Przesiadka z 80 na 120 mm to duża różnica w pozycji na rowerze i odczuciach z jazdy.
yendrek84 Napisano 30 Marca 2015 Autor Napisano 30 Marca 2015 Jeżeli chodzi o widelce to jestem zielony, jak mozna sprawdzić czy da sie zmienić jego skok ??
yendrek84 Napisano 30 Marca 2015 Autor Napisano 30 Marca 2015 Jeżeli chodzi o widelce to jestem zielony, jak mozna sprawdzić czy da sie zmienić jego skok ?? Sory za podwójny wpis. Amortyzator to Fox Evolution series RL 125mm oś Qr15mm rura sterowa tapered.
yendrek84 Napisano 30 Marca 2015 Autor Napisano 30 Marca 2015 A to mnie zaskoczyłeś, tapered to znaczy, albo jak to sprawdzić Jeżeli chodzi o to czy główka na dole jest większa, to tak, nie znam sie dokładnie na tych rozmiarach,
Rulez Napisano 30 Marca 2015 Napisano 30 Marca 2015 Dolne łożysko musi być szersze niż górne, lub inaczej - jeśli obecny widelec jest ze "zwykłą" sterówką, to prawie na pewno główka w Krossie nie jest tapered.
yendrek84 Napisano 30 Marca 2015 Autor Napisano 30 Marca 2015 Jak kupowałem kiedyś stery to dolne sa większe nawet bieżnia sterów jest większa, na chłopski rozum to góra jest mniejsza a rozszerza sie do dołu
Rulez Napisano 30 Marca 2015 Napisano 30 Marca 2015 W opisie na stronie Krossa jest napisane, że taperowana. Co do widelca to prawie na pewno można zmniejszyć skok, jednak dobrze gdyby się wypoweiedział ktoś kto zna ten model.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.