kosok Napisano 29 Marca 2015 Napisano 29 Marca 2015 (edytowane) Witam. Bardzo proszę o opinie dotyczące tego modelu hamulców hydraulicznych. Czy warto je kupić? Jak będą się sprawowały w rowerze crosowym? Edytowane 29 Marca 2015 przez kosok Cytuj
tobo Napisano 29 Marca 2015 Napisano 29 Marca 2015 Jeśli: kupujesz hamulce za zbierane długo oszczędności (czyli nie jest to kaprys mało bolesny dla kieszeni ), jeśli planujesz używać roweru cały rok, jeśli waźysz sporo (powyźej 80 kilo na golasa) to sugerowałbym zmienić obiekt zainteresowania w przypadku Shimano na minimum model deore 615 lub lepiej slx. Uzasadnienie jest proste: bardzo niska jakość uszczelek w zaciskach, brak części zamiennych, możliwość dorobienia zamienników, których ocena też jest różna. Klamki tych hamulców w wielu egzemplarzach puchną w niższych temperaturach, niekiedy już przy plus 10. Wiele z nich zapowietrza się. Uszczelki potrafią się trwale zdeformować od niskich temperatur praktycznie uniemożliwiając normalny ruch klamki. Drobne nieszczelności potrafią zabrudzić klocki i je zniszczyć, nawet jeśli hamulce nadal pracują. Te same przypadłości dotyczą pozostałych modeli z 3ką na początku w nazwie oraz wszystkich serii 4. Cytuj
kosok Napisano 29 Marca 2015 Autor Napisano 29 Marca 2015 To nie jest tak ze chce kupić osobno hamulce, tylko rower który chce kupić jest wyposażony w takie hamulce i bije się z myślami czy warto. Drugą opcja jest rower z V-brakami ale chciałbym mieć hydrauliczne, wiec może lepiej kupić rower z tymi M396 a później ewentualnie wymienić na lepsze skoro nie da się kupić od razu z lepszą hydraulika? Chyba ze jest możliwość zmiany hamulców z v-braków na hydrauliczne? Czy to zależy też od modelu roweru? Cytuj
tobo Napisano 29 Marca 2015 Napisano 29 Marca 2015 Moim zdaniem warto mieć tarczówki, natomiast te są awaryjne. Z pewnością na forum jest sporo użytkowników i są zadowoleni, nie wątpię, ja jednak stykam się z tymi i innymi hamulcami w serwisie i wiele wymaga napraw lub wymiany przy eksploatacji opisanej jak wyżej. Możesz przy zakupie negocjować wymianę na inne za dopłatą, ja tak bym zrobił mając ekstra środki na inwestycję. Jeśli nie - weź wersję z v-brake. Cytuj
kosok Napisano 29 Marca 2015 Autor Napisano 29 Marca 2015 Rozumie. A jest możliwość zamiany hamulców z V-brake na hydrauliczne? Czy to zależy od modelu roweru? Cytuj
MokryxD Napisano 29 Marca 2015 Napisano 29 Marca 2015 Muszą być piasty przystosowane do montażu tarcz. Jeżeli nie są, to wymiana kół. Cytuj
tobo Napisano 29 Marca 2015 Napisano 29 Marca 2015 Zamontowanie tarczówek wymaga mocowania do zacisku w ramie i widelcu. Parę lat temu ramy i widelce miały obie opcje, obecnie często nie. Cytuj
kosok Napisano 29 Marca 2015 Autor Napisano 29 Marca 2015 Ok dziękuję za pomoc. Muszę się zorientować jak to wygląda w tym moim modelu Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.