rafaells Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 Witam wszystkich użytkowników wyżej wspomnianego sprzętu. Dzisiaj po rozkręceni wyczyszczeniu amortyzatora dostrzegłem rdzę. Rowerem jeździłem intensywnie przez 8 miesięcy, w deszcz, śnieg id. Starałem się zawsze czyścić z brudu golenie ale na sprawdzenie od środka zdecydowałem się dopiero dziś. Czy ktoś stosował jakieś preparaty na rdzę? Czytałem gdzieś, że wystarczy posmarować Finish lin'em czerwonym - że teflon zapobiegnie dalszemu rozwijaniu się rdzy. Doradźcie coś - prośba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 W przypadku pojawienia się rdzy można ją usunąć bardzo drobnym papierem ściernym, jednak to mocno chwilowy zabieg. Jak ten widelec raz zardzewiał, to nadaje się na złom, bo to będzie się powtarzało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BajkowiecxD Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 Weź papier wodny, najpierw ok 500, pozniej 800 i 2000. Na golenie polecam brunox deo, raz w tygodniu wystarczy. Z tego co wiem, teflon jest bardziej odporny na korozję, ale nie powstrzyma jej, tymbardziej że ona już tam występuje. Co do finishline'a to tak, ponieważ jest on tłusty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafaells Napisano 28 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 no dzięki - papierem ściernym - fajnie. Coś mi się to nie widzi. Poza tym nie ma takiej tragedii. Działa, ale chcę zapobiec rozwijaniu się tej rdzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BajkowiecxD Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 Kolego, jak masz jakies wąty, to nikt nie kazał Ci to przychodzić i prosić nas o pomoc Jak chcesz powstrzymać rdzę, uprzednio jej nie usuwając? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafaells Napisano 28 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 aha. no zdaje sobie sprawę, że to będzie szrot za jakiś czas - z rok chciałbym jeszcze pojeździć na nim. Kolego, jak masz jakies wąty, to nikt nie kazał Ci to przychodzić i prosić nas o pomoc Jak chcesz powstrzymać rdzę, uprzednio jej nie usuwając? nie mam wątów - nie robiłem tego wcześniej a myślałem, że ktoś zna mniej inwazyjne sposoby. wyluzuj wiesz, bo chyba nie będzie dobrym pomysłem drapanie goleni papierem, może jest jakiś srdek który to obmyje i wystarczy szmatka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 W przypadku tego widelca papier typu 800 na pewno nie zaszkodzi. Ten widelec ma plastikowe ślizgi i luźne spasowanie, więc nie będzie różnicy. Proponuję zamiast Brunoxa i innych tego typu wynalazków po prostu zrobić mu serwis, nałożyć wazeliny i tyle. To jedyne co można w tej sytuacji zrobić. Jeżeli już rdza się raz pojawiła, to znaczy, że w wyniku zaniedbania widelec jest już trupem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafaells Napisano 28 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 rozumiem, tzn robiłem serwis dzisiaj - czyściłem to itd. No i troszkę natłuściłem uszczelki, planuję jutro nasmarować Finish Line'em czerwonym. ale chyba wcześniej pozbędę się tej rdzy. Wkurzony jestem bo roweru nie mam nawet roku. a wy osobiście mieliście ten sam problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Anton13 Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 Chyba będę musiał też zajrzeć do swojego xcm tak się przybieram ale roweru używam na co dzień i jak nie złoże na kolejny dzień to lipa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafaells Napisano 28 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 no tak, niech ten post będzie przestrogą dla wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Anton13 Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 szczególnie że użytkowałem rower podobnie jak ty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafaells Napisano 28 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 spróbuję tego papieru wodnego może... ile to kosztuje? @Anton a ile czasu już masz ten rower? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 Papier wodny to chyba wydatek z 2-3zł/arkusz. Jeżeli mówisz, że ten widelec zaczął rdzewieć, czyli dostał wody. To nie posmaruj trochę, tylko uszczelki solidnie napchaj smarem. Tak samo ślizgi. Czerwony FL to obecnie bardziej mleko niż smar. Do widelca żadne smary łańcuchowe się nie nadają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Anton13 Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 Co do ceny papieru to kilka złoty,a rower jest u mnie ponad pół roku kupiłem roczną używkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafaells Napisano 28 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 ok, tylko jaki smar będzie odpowiedni w takim razie? a co powiecie na olej typu shell - słyszałem, że na te tańsze amortyzatory może dobrze dzialać - tylko obawiam się, że zaleje. czyli, że smar tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GREEQ Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 1-3 złocisze. dobrze wytrzyj po szlifowaniu i nasmaruj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 Uszczelki kurzowe i ślizgi smaruje się smarem stałym (wazelina, ŁT43 itp). Możesz wlać po 20ml rzadkiego oleju do dolnych lag (przez otwory na śruby), ale prawdopodobnie trzeba będzie zastosować uszczelnienie z dętki, żeby olej nie wypłynął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafaells Napisano 28 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 ok, dzięki czyli wyczyszczę golenie papierem wodnym , nastpępnie nasmaruję wazeliną. Z oleju chyba jednak zrezygnuję, bo nie chciałbym zalać amortyzatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 O to chodzi żeby go zalać, film oleju ma szansę ochronić sperforowane miejsca przed atakiem rdzy. W tej chwili gorzej nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GREEQ Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 Tomek dobrze Ci radzi, i ja pisząc dobrze nasmaruj miałem na myśli że bebechy amorka musżą być tluste... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafaells Napisano 29 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 ok, a czy muszę w jakiś sposó zabezpieczać lagi na dole aby nie wyciekał ten olej? jest sens czy raczej niem a prawa? wcześniej nic się nie ulewało a wlałem roszkę FInish line'a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GREEQ Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 No jak cieknie to trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafaells Napisano 29 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 n cośtam wcinę- nie wiem jeszcze jak ale podłubię. A co ile polecacie taki serwis, wymianę oleju smarowanie, czyszczenie? raz na miesiąc dwa? - szczególnie w tym przypadku jak podchodzi rdzą a ja dosyć często jeżdżę w różnych terenach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 najsensowniej byloby otworzyc miesiąc po obecnym serwisie i zobaczyć co się dzieje w środku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinBB Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 Żeby z lag nie ciekło to pod śruby podłóż albo oring(takie małę gumowe kółeczko) albo wytnij uszczelke z dętki^^. Co do korodowania-taki jest urok tego uginacza,mój też rdzewieje,ale tylko w tych miejscach gdzie goleń jest porysowana,miejsce korozji przecierasz papierem 600-1000,wcierasz w nie olej,i montujesz z powrotem wideł,i pilnujesz żeby dalej nie gniło; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.