12719780 Napisano 28 Marca 2015 Napisano 28 Marca 2015 Witam, zakupiłem używany rower (Felt Q620) z owym amortyzatorem Judy J3 i mam wątpliwości co do jego stanu technicznego. Amortyzator posiada ogniska rdzy na górnych goleniach oraz kilka pęcherzy pod którymi na pewno znajduje się rdza. Czy będzie to istotnie wpływać na charakterystykę pracy? Zapewne powstały przez uderzenia kamyczkami podczas jazdy. Może na obu goleniach jest około 25 ognisk rdzy z dobrym przypatrzeniem się. Prawa uszczelka jest rozszczelniona i lekko "poci" się goleń, czy jest to niebezpieczne? Jak serwisować? Czy przeprowadzenie serwisu tego amortyzatora ma sens? Głupie pytanie, bo w najbliższym czasie nie będzie mnie stać na wymianę na nic innego. Więc poprawnie: Jak doprowadzić to ustrojstwo do stanu użyteczności (nie oznacza to idealnego). Amortyzator posiada regulacje tłumienia powrotu oraz blokadę skoku( chyba mechaniczną, ale nie udało mi się jej załączyć). Danych technicznych odnośnie tego modelu nie znalazłem. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Cytuj
Ychu Napisano 28 Marca 2015 Napisano 28 Marca 2015 Z rdzą raczej nic nie zrobisz. Co do uszczelek , to można je wymienić , o ile takowe dostaniesz. Poradnik serwisowy: cz.1 cz.2 Chyba że nie czujesz się na siłach , lub masz małe doświadczenie i wolisz tego nie ruszać oddaj do jakiegoś serwisu. Cytuj
12719780 Napisano 28 Marca 2015 Autor Napisano 28 Marca 2015 pewnie, ze samodzielnie. Innego wyjscia nie widze przy amortyzatorze za niecale 100zl(nawet nie ludze sie, ze jest wiecej wart). A serwis to okolo 50. Na goleniach sa uszczelki, ktore sciskaja golen sprezynkami. moze je docisnac? zastanawiam sie gdzie lac olej. jak czasowo wyglada przeprowadzenie serwisu poraz pierwszy raz? Cytuj
tobo Napisano 28 Marca 2015 Napisano 28 Marca 2015 Usunięcie rdzy oznacza konieczność jej stałego usuwania. Być może rdza jest też w środku. Pocenie się uszczelek oznacza konieczność wymiany, brud jest zaciągany do środka. Jakość pracy tego widelca porównywalna jest do najtańszych Suntourów, czyli jest bardzo niska. Widelec posiada hydrauliczną blokadę, przez przekręcenie pokrętła w prawo o około 120 stopni. Wkład jest w większości części plastikowy, mógł się zatrzeć na trzpieniu blokady. Pierwszy raz zależy od: doświadczenia serwisującego, stopnia zapieczenia śrub i gwintów, stanu technicznego widelca. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.