Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam B|

Tworzę ten temat aby pokazać wam projekt mojego roweru.

Temat jest umieszczony tutaj ponieważ ma być lekko. Chciałbym żeby to było poniżej 11 kg

Może też być to drogowskaz, jakich części użyć, aby było lekko, ładnie, porządnie, lecz niestety nie koniecznie tanio. Czyli jak u mamy xd

Mile widziane podpowiedzi, co dalej z tym uczynić jakie kolory dać, być może jakie odjąć, jak widzicie ten projekt itd :)

Poniżej macie jak to wygląda na chwilę obecną

35f6bc64f4fc.png

Oraz kilka zdjęc:

10887606_1536763386600916_2662440217645810861030_1514011288876126_48269638551905

O postępach w projekcie będę pisał tutaj na bieżąco

Przy okazji zapraszam do lajkowania moje fp związanego z tym projektem na Facebooku

https://www.facebook.com/pages/Ellsworth-29er-by-Olgi/1484764935134095?ref=aymt_homepage_panel

 

W najbliższym czasie planuję zakup kierownicy 

http://rowerowy.com/sklep/czesci/kierownice-redukcje/extreme/prod/ns-bikes-monogram-lite

oraz manetki

http://rowerowy.com/sklep/czesci/manetki-gripy/manetki/prod/shimano-slm780

 

Pozdrawiam serdecznie

Edytowane przez BajkowiecxD
Napisano (edytowane)

Do czego to rower? Nieudane połączenie lekkich, ściganckich kół i topornych, ciężkich pedałów do katowania i przykrótkiego mostka do cieżkich zastosowań, z pewnością nieadekwatnie ciężkich, biorąc pod uwagę obręcze. Do tego napęd 1x10 z dłgim wózkiem. Niezwykle przemyślane połączenie.

Widelec ma 1.5" po całości?

Edytowane przez derwisz
Napisano (edytowane)

Rura sterowa ma po całosci 1.1/8. Rower składam "taki jak ja sobie marzyłem". Rama jest dość długa, a ja dość "krótki". Jeździłem na tej ramie przy dłuzszym mostku, przełozyłem flaki z innego rower i miałem trochę za daleko do kokpitu. Wózek długi ponieważ będzie napęd 1x11, tzn 10 rzędowa kaseta przerobiona na 11. Pedały kiedyś być może zamienie na spd, ale jeszcze nie w tej chwili :P

Edytowane przez BajkowiecxD
Napisano

Jak chcesz przerobić 10 na 11? I co to ma do rzeczy, skoro nawet kombinacje 11-42 spokojnie ogarnia GS. Przy czym u mnie zębatka 42 nie dogadała się z przerzutką. Też xt

Napisano

Czyli 1x10 a nie 1x11 ;) Jest cały temat na forum o takiej przeróbce 10-rzędowych kaset i wywaleniu przedniej przrzutki jako alternatywy do mega drogich napędów w rodzaju SRAM XX1, kosztem mniejszej płynności stopniowania.

Naprawdę nie wiem co chcesz udowodnić, nadal będzie 10 koronek.

Napisano

No tak, nadal będzie to 10 rzędów, ale będę miał większy zakres kasety.

Rozumiem o co Ci chodzi. Może w tamtym poście nie wypowiedziałem się jasno i dobrze, przez co powstało całe zamieszanie

Napisano

Pojemność GS to teoretycznie 34z. Spokojnie starcza do każdego napędu 1x10. Oczywiście można wybrać wózek dłuższy, ale zasada jest taka, ze wybiera się najkrótszy jaki pozwoli na jazde w pełnym zakresie przełożeń użytkowych. Ty wybrałeś zły.

  • Mod Team
Napisano

Do Autora- jeśli tworzysz temat o lekkim rowerze i podajesz rozpiskę części, to oprócz wagi podaj również ,jakich części używasz.

Tym bardziej,ze o tym piszesz.

 

 

Może też być to drogowskaz, jakich części użyć, aby było lekko

W Twoim wypadku nie wiadomo, jakie opony i hamulce ( brak w rozpisce), a nie każdy chce/lubi wchodzić na Twarzoksiażkę. 

 

Napisano

NS Bikes i Nukeproof w ogóle nie podchodzą do kategorii lightbike. Twój rower będzie ważyć zapewne jakieś 12kg,a to jak na fulla S-kę dużo. Rower może być dokładnie taki jak chcesz,ale znajduje się w złym dziale. 

Napisano

NS Bikes i Nukeproof w ogóle nie podchodzą do kategorii lightbike. Twój rower będzie ważyć zapewne jakieś 12kg,a to jak na fulla S-kę dużo. Rower może być dokładnie taki jak chcesz,ale znajduje się w złym dziale. 

Ns bikes nie podchodzi?

Czyli 205 gram za kierownice 765mm to dużo?

Co do pedałów, tak jak pisalem wyżej prawdopodobnie zostaną zmienione na spd, być może nawet odrazu po złożeniu do kupy, albo wymienie na lżejsze

Napisano (edytowane)
Czyli 205 gram za kierownice 765mm to dużo?

 

Pokaż mi która kierownica w ofercie NS Bikes ma 205g przy 765mm , przeglądając stronę ns'a takowej nie znalazłem . 

 

@Edit 

 

Znalazłem , zapewne chodzi o model monogram light .... Wszystko fajnie tyle że w tej cenie da się lżej niż ten monogram :)

Edytowane przez jasinski21444
Napisano (edytowane)

Zwracam honor. Nie słyszałem o monogramie,ale mimo wszystko nie sądziłem,że chcesz wydać ~400zł na kierownicę przy tak ciężkich pozostałych komponentach. Koła,opony,rama i amor do xc,kiera i mostek enduro...

gdzie zamierzasz używać tego roweru? 

 

@Edit

 

Baikal-w tej cenie kierownica jeszcze lepiej pasuje do tego roweru :D

Edytowane przez Michauuu
Napisano

O tej właśnie mówiliśmy wyżej

 

Zwracam honor. Nie słyszałem o monogramie,ale mimo wszystko nie sądziłem,że chcesz wydać ~400zł na kierownicę przy tak ciężkich pozostałych komponentach. Koła,opony,rama i amor do xc,kiera i mostek enduro...

gdzie zamierzasz używać tego roweru? 

 

@Edit

 

Baikal-w tej cenie kierownica jeszcze lepiej pasuje do tego roweru :D

Mostek wybralem jeden z lżejszych z tych "enduro"

Potrzebuje szerokiej kierownicy, więc jestem w stanie wydać dużo zielonych, tylko żeby było lekko.

Rower składam w zasadzie bez większych ograniczeń budżetowych. Jednak fajnie by było jak bym się zamknął w 15 tyś :)

A gdzie będe jeździł? Wszędzie gdzie się tylko da ! :D Na zawody się nie wybieram, więc nie muszę spełniać wszystkich "wymagań" rowerków do xc.

Napisano

Mam wrazenie, ze za 15 tys kupie gotowca spelniajacego wszystkie moje normy i wymagania, a do tego lzejszego..., no moze nie lzzejszego bo na pokladzie mialby Reverba.

Napisano

Shotgun, zaczynając projekt rozważałem taką opcję, ale jest kilka ale...

Po 1- mam 17 lat, nie pracuję, a więc nie mam stałego dochodu

Po 2- Bawie się tym projektem, skladanie sprawaia mi kupe frajdy, o wiele więcej niż kupno gotowego

Po 3- Własnie chciałem mieć możliwość wybrania wszystkich częsci samemu

Po 4- Powiększyć wiedzę na temat rowerów

Po 5- Nie mam 15k naraz żeby wydać, raty też odpadają bo jak juz pisałem wyżej nie mam stałego dochodu :)

Napisano

Jesteś pewien że Cresty to będzie najlepsze rozwiązanie w tym rowerze? One ledwo co do normalnego trenowania się nadają, a w zasadzie lepiej je traktować jako obręcze race day only - nie mówiąc już o skakaniu i innych wygibasach które szybko mogą skończyć się centrą.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...