st_x Napisano 24 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2006 Witam >> Kaseta LX na piaście Deore (400 km przebiegu) << Na dzisiejszej przejażdżce, oczywiście na nawrocie w kierunku domu- czyli najdalej jak można było , z okolic tylnej piasty zaczął dobiegać niepokojący klekot :eek: . Po krótkiej obdukcji stwierdzono poluzowanie się nakrętki kasety i „latanie” wszystkiego, połączone z efektami dźwiękowymi. Problem został doraźnie rozwiązany „tymi ręcami” i podręcznym zestawem kluczy – ale 40 Nm to raczej tam nie było :030: . Tak więc: 1. „Przesmarowanie” łańcucha i przede wszystkim, zasyfienie okolic najmniejszych trybów kasety, może skończyć się dostaniem smaru na gwint i zabezpieczenie zakrętki kasety – a to połączone z „kocimi łbami” i trelinką prawdopodobnie „wyluzowało” mój napęd. 2. Czy komuś znany jest patent na takie zdarzenie – ja, oszczędzając najmniejsze , luźne (tzn. niezwiązane) z kasetą zębatki dowiozłem się jakoś do domu (blisko - 13 km) poskręcawszy uprzednio wszystko na tyle na ile się dało. 3. Kasetę po oczyszczeniu skręciłem bez cieniutkiej podkładki pomiędzy najmniejszą zębatką i zakrętką (w kasecie LX jest takie cudo zwane "LOCK RING SPACER" – liczę ze karbowanie tych elementów lepiej się „zakleszczy”. Czy znane są negatywne efekty takiej operacji? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 24 Lipca 2006 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lipca 2006 1. „Przesmarowanie” łańcucha i przede wszystkim, zasyfienie okolic najmniejszych trybów kasety, może skończyć się dostaniem smaru na gwint i zabezpieczenie zakrętki kasety – a to połączone z „kocimi łbami” i trelinką prawdopodobnie „wyluzowało” mój napęd. Nie widzę związku. Jak będzie mocno dokręcone to smar tam nie wlezie. Dodam że na takim samym zestwie zrobiłem ponad 12,5 kkm i nie było problemów. 3. Kasetę po oczyszczeniu skręciłem bez cieniutkiej podkładki pomiędzy najmniejszą zębatką i zakrętką (w kasecie LX jest takie cudo zwane "LOCK RING SPACER" – liczę ze karbowanie tych elementów lepiej się „zakleszczy”. Czy znane są negatywne efekty takiej operacji? Nie powinno być negatywnych skutków. Niedawno zmieniłem kasetę na HG-50 12-25 i tam fabrycznie nie ma tej blaszki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.