Skocz do zawartości

[kaseta ZONK] Rozkręcenie kasety "daleko od szosy" :)


st_x

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

>> Kaseta LX na piaście Deore (400 km przebiegu) <<

 

Na dzisiejszej przejażdżce, oczywiście na nawrocie w kierunku domu- czyli najdalej jak można było :D , z okolic tylnej piasty zaczął dobiegać niepokojący klekot :eek: .

Po krótkiej obdukcji stwierdzono poluzowanie się nakrętki kasety i „latanie” wszystkiego, połączone z efektami dźwiękowymi.

Problem został doraźnie rozwiązany „tymi ręcami” i podręcznym zestawem kluczy – ale 40 Nm to raczej tam nie było :030: .

 

Tak więc:

1. „Przesmarowanie” łańcucha i przede wszystkim, zasyfienie okolic najmniejszych trybów kasety, może skończyć się dostaniem smaru na gwint i zabezpieczenie zakrętki kasety – a to połączone z „kocimi łbami” i trelinką prawdopodobnie „wyluzowało” mój napęd.

2. Czy komuś znany jest patent na takie zdarzenie – ja, oszczędzając najmniejsze , luźne (tzn. niezwiązane) z kasetą zębatki dowiozłem się jakoś do domu (blisko - 13 km) poskręcawszy uprzednio wszystko na tyle na ile się dało.

3. Kasetę po oczyszczeniu skręciłem bez cieniutkiej podkładki pomiędzy najmniejszą zębatką i zakrętką (w kasecie LX jest takie cudo zwane "LOCK RING SPACER" – liczę ze karbowanie tych elementów lepiej się „zakleszczy”. Czy znane są negatywne efekty takiej operacji?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
1. „Przesmarowanie” łańcucha i przede wszystkim, zasyfienie okolic najmniejszych trybów kasety, może skończyć się dostaniem smaru na gwint i zabezpieczenie zakrętki kasety – a to połączone z „kocimi łbami” i trelinką prawdopodobnie „wyluzowało” mój napęd.

Nie widzę związku. Jak będzie mocno dokręcone to smar tam nie wlezie. Dodam że na takim samym zestwie zrobiłem ponad 12,5 kkm i nie było problemów.

 

3. Kasetę po oczyszczeniu skręciłem bez cieniutkiej podkładki pomiędzy najmniejszą zębatką i zakrętką (w kasecie LX jest takie cudo zwane "LOCK RING SPACER" – liczę ze karbowanie tych elementów lepiej się „zakleszczy”. Czy znane są negatywne efekty takiej operacji?

Nie powinno być negatywnych skutków. Niedawno zmieniłem kasetę na HG-50 12-25 i tam fabrycznie nie ma tej blaszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...