tommifon Napisano 26 Marca 2015 Napisano 26 Marca 2015 Cześć, Od kilku lat jeździłem na rowerze Kellys Salamander. Systematycznie wymieniałem w nim osprzęt i starałem się używać jak najlepszych części, ponieważ byłem z nim szczególnie związany. Niestety ktoś go ukradł i jestem zmuszony zainwestować w nowy pojazd. Średnio jeżdżę po nawierzchni asfalt/grunt - 65/35. Często to drogi leśne i piaski. Sporadyczna jazda w mieście też wchodzi w grę. Kilka razy w roku robimy sobie wypady cross-country, nasze ulubione tereny to Podlasie i Lubelszczyzna. Zrobiłem krótki przegląd rowerów i skłaniam się do zakupu roweru Romet Rambler R-line 5.0 rama 19" koła 29". Mam 182 cm wzrostu i ważę 83 kg. Liczyłem na coś lżejszego, ale cena takich modeli przy porównywalnym osprzęcie mnie odstrasza. Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym modelem? Wytrzymałość ramy, jak z serwisem amortyzatorów? Kwota jaką mam do dyspozycji to max 3500 zł. Byłbym wdzięczny za wszelkie wskazówki i porady. Mimo wszystko jestem amatorem i każda uwaga będzie dla mnie cenna. Z góry dzięki!
Aglarond Napisano 21 Kwietnia 2015 Napisano 21 Kwietnia 2015 Hej od niespełna miesiąca posiadam Ramblera 29 R-Line 5.0. Kupiłem go w tej specyfikacji na sporej wyprzedaży - 3660 zł. Trudno mi porównywać ten rower z jakimkolwiek innym modelem, nie mam na tyle doświadczenia ani wiedzy. Przez dwadzieścia ponad lat bujałem się od czasu do czasu na leciwym 26 calowym Giant-cie. Przesiadka na Ramblera była dla mnie jak "ten pierwszy raz" ;-) Wielkie koła, naprawdę żwawe przyspieszenie (nogę mam wyrobioną...), gładka praca napędu i jak na razie świetnie działający widelec. Mam 179 cm wzrostu i ważę 76 kg, więc idealna dla mnie okazała się być rama 17 cali. Na razie po okolicach Krakowa prześmigałem ok. 500 km i jestem bardzo zadowolony. Pozdrawiam - Krzysiek
KamilG Napisano 6 Sierpnia 2015 Napisano 6 Sierpnia 2015 Hej,Osobiscie bardzo odradzam rowery Romet. Zakupilem Ramblera 5.0 i po niespelna 2 miesiacach mam:- skrzwiona korbe- Starte siodelko - Niedzialajace hamulceZastanawiam sie wiec co bedzie za kolejne dwa miesiace...Rower pojechal do serwisu gdzie jest juz ponad 2 tygodnie. Zeby naprawic rower, Romet musi go sciagac do centrali w Debicy tak jakby nie mozna bylo wyslac nowych czesci do serwisu w Krakowie (gdzie oddalem rower).Obawiajac sie o bardzo slaba jakosc materialow, zaproponowalem Rometowi zwrot kasy i gotowosc z mojej strony do wylozenia dwa razy tyle za rower Romet z wyzszej polki. NIestety dzial marketingu mnie olal i nie poczuwa sie do jakiegokolwiek gestu w moja strone...Generalnie nie polecam!Pozdrawiam Kamil
beskid Napisano 6 Sierpnia 2015 Napisano 6 Sierpnia 2015 Chłopie temat zdechł już dawano to raz a dwa to co Ty tutaj wyskakujesz z padaczką za 1,5 K gdzie temat dotyczy sprzętu za ponad 4K. Myślenie nie boli a jak się nie znamy to się nie wypowiadamy.
globoos Napisano 8 Stycznia 2016 Napisano 8 Stycznia 2016 Witam, jak wyżej w temacie może ktoś ma może znający się na osprzęcie podpowiedzą. Z powodu wypadku, wiosną miałem wypadek połamałem łokieć, wstawiono mi endoprotezę... , mam ograniczone możliwości związane z tą kończyną. Dotychczas jeździłem na rowerze 26cali rama 48cm. Pomijam osprzęt jaki tam był bo to w tej chwili nie jest istotne. Pomyślałem że na kołach 29 i nieco większej rami ( mój wzrost 184, 78kg wagi) będę miał łatwiej. Większe koła łatwiej pokonują nierówności. Nie jestem pewny ale pomyślałem też że przy ramie 20 cali będę troszkę mniej oparty o kierownicę. Jeśli się mylę proszę mówić. Lubię jeździć po lesie, ubite dukty, trochę luźnego piachu, czasami trochę błota, lekkie podjazdy i zjazdy .... jazda na asfalcie raczej sporadyczna. Z powodu kontuzji i części zamiennej w łokciu na nic więcej nie będę mógł sobie pozwolić. Chcę jednak aby rower działał i się nie psuł. Znalazłem coś takiego: (proszę o opinie na temat amorka, obręcze kół, hamulce ) Interesuje mnie kwestia obsługi serwisowania i żywotności. Ta specyfikacja w cenie 3500... czy wato? ROMET RAMBLER R-LINE 5.0 KOŁO 29 CALA RAMA 20 CALI Rama Alu 6061 T6, Tapered 1 1/8" - 1,5" headtube, Widelec Rock Shox Recon Silver RL 29 Solo AIR Remote Lock Out 100mm Travel, Tapered Alloy Steerer Piasty Shimano Deore FH-M615 Centre Lock / Deore HB-M618 Centre Lock, 15 mm Axel Przerzutki Back: Shimano XT RD M786 SGS Shadow Plus / Front: Deore FD-M610 Top Swing Manetki Shimano Deore M610 3x10 Speed Trigger Shifter I-Spec Kaseta Shimano CS-HG62-10 11-36 T Mechanizm Korbowy Shimano SLX FC-M672 40-30-22T HOLLOWTECH II suport Shimano SM-BB70 HOLLOWTECH II Hamulce Shimano DEORE BR-M615 Hydraulic Disc, Rotor F: 180 R: 160 mm, Metal Pads Obręcze Rodi Excalibur XC 29” Disc Opony Schwalbe Rocket Ron Perf. 29x2,25 Pedała VP-467 Mostek ITM Alcor 80 Kierownica ITM Alcor 80 MTB 680mm Stery VP, tapered, Semi-Cartridge bearings 1-1/8" - 1,5" Siodełko San Marco Era Dynamic Protek, Sztyca ITM Alcor 80 Łańcuch KMC X Waga 12,8 KG
g0sc Napisano 10 Stycznia 2016 Napisano 10 Stycznia 2016 Jestem mega zadowolony z R-LINE 5.0tu masz podobny temat w którym opisałem więcej http://www.forumrowerowe.org/topic/193847-wybor-roweru3000-3500-corratec-superbow-fun-vs-gt-zaskar-sport-vs-bianchi-jab-293-vs-gc-al-39/?do=findComment&comment=1765479
grande1970 Napisano 10 Stycznia 2016 Napisano 10 Stycznia 2016 Pozycja na mtb jest taka sama niezaleznie czy 29er czy mniejszy. W crossach masz bardziej wyprostowaną pozycje i raczej idź w tą strone
g0sc Napisano 11 Stycznia 2016 Napisano 11 Stycznia 2016 Napisano wczoraj, 20:45 Pozycja na mtb jest taka sama niezaleznie czy 29er czy mniejszy. W crossach masz bardziej wyprostowaną pozycje i raczej idź w tą strone Dziwne bo na 26 byłem wyciągnięty jak struna rama L rozmiarówka Scott Scale i był to rozmiar dla mnie. Na 29 przy ramie M siedzę wyprostowany i radość z jazdy jest inna.
Shiryu Napisano 11 Stycznia 2016 Napisano 11 Stycznia 2016 Bo to zależy od geometrii a nie od rozmiaru koła. I tu i tu zdarzają się ramy dłuższe i krótsze.
g0sc Napisano 11 Stycznia 2016 Napisano 11 Stycznia 2016 Bo to zależy od geometrii a nie od rozmiaru koła. I tu i tu zdarzają się ramy dłuższe i krótsze. I dlatego jestem zdania że do każdego nowego roweru należy się przymierzyć, samo zapytanie na forum nie wystarczy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.