Piotrek383 Napisano 26 Marca 2015 Napisano 26 Marca 2015 Cześć. Mam w swojej Meridzie amortyzator Suntour XCR LO od października 2013 roku. Ogólnie jestem z niego zadowolony, za tą cenę (255 zł) jest moim zdaniem bardzo dobry. Zastanawiam się tylko, czy po takim czasie potrzebny jest mu serwis? Jeśli tak, to jak mam się do tego zabrać, co będę potrzebował itd? Nie jeździłem przez ten czas dużo, praktycznie co drugi dzień, ale krótkie dystanse (5-10 km). Proszę o opinie, pozdrawiam
seraph Napisano 26 Marca 2015 Napisano 26 Marca 2015 Odkręć śruby od spodu i rozdziel dolną i górną część - pewnie będziesz musiał stuknąć młotkiem w lekko wykręcone śruby, żeby wyskoczyło. Wytrzyj cały syf ze środka, nałóż nowy smar najlepiej silikonowy (od biedy łt43 może być), skręć i już. Ten widelec jest tak prosty, że prościej się już nie da zrobić amortyzatora. Warto też dokładnie obejrzeć go w środku i przyjrzeć się powierzchni górnych lag - czy się nie zaczął zacierać lub coś takiego. Sprężyna i tłumik zamknięte są szczelnie w górnej części. Do dostania się tam potrzebny jest specjalny klucz. Możesz sobie darować zaglądanie tam, bo pewnie jest czysto i tak. Jakbyś jednak zamarzył sobie kompleksowy serwis to mogę odstąpić klucz do górnych korków za przysłowiowe piwo, bo leży u mnie, a zmieniłem Suntoura na Rock Shox'a ostatnio i mi nie potrzebny
Mod Team michuuu Napisano 26 Marca 2015 Mod Team Napisano 26 Marca 2015 nałóż nowy smar najlepiej silikonowy Do dolnych lag warto dać trochę oleju. Śruby dolne wkręcić na silikon olejoodporny.
seraph Napisano 26 Marca 2015 Napisano 26 Marca 2015 Olej nie zaszkodzi, ale brak gąbek pod uszczelkami kurzowymi doskwiera i olej w niedługim czasie zalega na dnie po prostu. Producent oleju nie przewidział i oryginalnie go tam nie ma.
cervandes Napisano 26 Marca 2015 Napisano 26 Marca 2015 Ale zalanie sprężynowego suntoura bardzo poprawia jego kulturę. Zakręciłem śruby na silikon, zalałem po setce czy 150 w korki i działa bardzo, bardzo płynnie, bez porównania do tego, co było przed zalaniem. Pierwsze użycie amora po zimie trochę toporniejsze jest, bo olej spłynął na dno, ale jak już się rozchlapie to pracuje zdecydowanie lepiej. Ja jestem zwolennikiem zalania.
tobo Napisano 26 Marca 2015 Napisano 26 Marca 2015 Nie jeździłem przez ten czas dużo, praktycznie co drugi dzień, ale krótkie dystanse (5-10 km). Jeśli od października 2013 roku jeździłeś co drugi dzień to w sumie pi razy drzwi 200 przejazdów. Nawet jeśli to tylko takie dystanse to w przypadku SR bardzo dużo
Nastar Napisano 26 Marca 2015 Napisano 26 Marca 2015 mogę odstąpić klucz do górnych korków za przysłowiowe piwo, bo leży u mnie, a zmieniłem Suntoura na Rock Shox'a ostatnio i mi nie potrzebny Jeśli kolega się nie zdecydował to ja bardzo chętnie przygarnę to "urządzenie" :-)
bukakewarior Napisano 26 Marca 2015 Napisano 26 Marca 2015 Jeśli kolega się nie zdecydował to ja bardzo chętnie przygarnę to "urządzenie" :-) W razie czego, Bitul też robi te klucze w rozsądnej cenie.
seraph Napisano 27 Marca 2015 Napisano 27 Marca 2015 Ja mam właśnie do odstąpienia klucz Bitula Jak ktoś ma chęć to priv...
Piotrek383 Napisano 25 Czerwca 2015 Autor Napisano 25 Czerwca 2015 Panowie, mam jeszcze kilka pytań: 1) W moim amortyzatorze (XCR LO) jakbym odkręcił korki od góry to z jednej strony mam sprężynę z elastomerem itd, a z drugiej kartridż olejowy, tak? 2) Jak dostać się do kartridżu olejowego? Od góry znajduję się tylko blokada. 3) Co jest w tym kartridżu i jak to działa? Jest tam olej który wymaga zmiany co jakiś czas? 4) Czym różni się on od XCM? Z tego co wiem XCM nie posiada kartridżu olejowego, jeśli tak to co jest w jego miejscu? 5) Czy warto dostać się do górnych lag żeby wyciągnąć elastomer? Pomoże to odczuwalnie? Do dolnych lag warto dać trochę oleju. Śruby dolne wkręcić na silikon olejoodporny. Tak po prostu nalać oleju żeby spływał on na dół? Rozumiem że w czasie pracy będzie on "latał" z góry na dół i zmniejszy opory itp.? Jak odwrócę rower do góry nogami spłynie mi on do uszczelniaczy (tych widocznych z zewnątrz)? Sorki że zadaje takie pytania Pozdrawiam.
seraph Napisano 25 Czerwca 2015 Napisano 25 Czerwca 2015 1) tak 2) podważasz wajchę blokady i pod nią jest korek wykręcany tak samo jak na drugiej goleni - tłumik jest zintegrowany z blokadą 3)kartridż jest nierozbieralny i nieserwisowalny 4)XCM nie ma kartridża, więc nie ma blokady i tłumienia, a w jego miejscu jest druga sprężyna 5)amortyzator wyraźnie zmięknie - oby nie zbytnio, bo się będzie po prostu zapadał Zalewanie olejem może i coś daje - lepsze amortyzatory mają stosowane takie smarowanie fabrycznie, więc pewnie coś w tym jest.
Piotrek383 Napisano 25 Czerwca 2015 Autor Napisano 25 Czerwca 2015 Super, wszystko już wiem co i jak Dziękuje bardzo.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.