Purple Napisano 25 Marca 2015 Napisano 25 Marca 2015 Cześć, chciałbym was poprosić o dobór roweru dla mnie: 185 cm wzrostu noga 85-90cm (nie mam miarki akurat przy sobie). Już od dawna nie posiadam własnego roweru i właściwie jedyna styczność polega na pożyczaniu od kogoś. Na większości tych rowerów jeździ mi się źle lub.. bardzo źle. Nabrałem przekonania, że warto kupić swój po wypróbowaniu veturilo i tym jak się umęczyłem jadąc na nim. Jazda na rowerze to coś bardzo przyjemnego i chciałbym to kontynuować więc: mtb z tego co wyczytałem jest tylko dla ludzi lubiących wyzwania górskie a mi jest potrzebny rower uniwersalny (głównie miasto ale czasem też ścieżki leśne, w różnym stanie). Stąd padło na Crossa. Jeśli sie myle proszę o wyprowadzenie mnie z błędu. Nie mam pojecia jak zabrać się za wybór roweru. Mój budżet waha się pomiędzy 1000 a 2000zł w zależności jaki skok jakościowy można osiągnąć przy przekraczaniu kolejnych barier cenowych. Bardzo proszę o pomoc laikowi który chce komfortowo dowieźć cztery litery z miejsca na miejsce z maksymalną możliwą przyjemnością Pozdrawiam
maxilopez Napisano 25 Marca 2015 Napisano 25 Marca 2015 http://allegro.pl/juz-jest-king-of-the-road-lazaro-integral-v3-2015-i5176977791.html http://allegro.pl/dlugo-oczekiwany-pogromca-szosy-kands-maestro-2015-i5208039065.html
Purple Napisano 25 Marca 2015 Autor Napisano 25 Marca 2015 Hmm a który z tych dwóch jest lepszy ? W sensie lżejszy i na którym "lżej" się jeździ ? Jak z jakością i wytrzymałością komponentów ?Co myślisz o tym:http://rowerykands.pl/rowery/111-kands-avangarde-2xdisc-nowosc-2015.html ?
maxilopez Napisano 25 Marca 2015 Napisano 25 Marca 2015 http://www.forumrowerowe.org/topic/179075-rower-kands-maestro-2015-czy-kands-avangarde-2015-problem-z-wyborem/ Maestro i Lazaro praktycznie niczym się nie różnią, wiec pozostaje kwestia który bardziej się podoba..
Purple Napisano 25 Marca 2015 Autor Napisano 25 Marca 2015 Tyle, że avangarde ma hamulce hydrauliczne ? Czym różnią się one od V-brake ?
hoszin Napisano 26 Marca 2015 Napisano 26 Marca 2015 Ma hydrauliczne, ale są to najtańsze (czytałem na forum ze mogą sprawiać kłopoty) a do tego jest to zeszłoroczny model Maestro, a do rekreacyjnej jazdy wystarczą zwykle hamulce.
Purple Napisano 26 Marca 2015 Autor Napisano 26 Marca 2015 Czy w takim razie nie lepiej kupić zeszłoroczny model Maestro niż pchac się w nowy ?
Pablo59 Napisano 26 Marca 2015 Napisano 26 Marca 2015 Jeśli rama 21" jest dla ciebie ( a tylko takie zostały jeszcze z zapasów ubiegłorocznych) - to nie jest to zły pomysł
Purple Napisano 26 Marca 2015 Autor Napisano 26 Marca 2015 W takim razie pozostało mi się pomierzyć i dopasować czy macie jeszcze jakieś propozycje w tej półce cenowej ? jak na razie to są właściwie 2 rowery. Co myślicie o Kross lub Mongoose ?
rodszyld69 Napisano 26 Marca 2015 Napisano 26 Marca 2015 nie lepiej kupić zeszłoroczny model Maestro niż pchac się w nowy lepszą specyfikacje ma Maestro z tegorocznego wypustu, albo wcześniej proponowany Lazaro Integral V3 z 2015 różni się ramą, ma lepszą trochę korbę ale niższej klasy piasty i jest o ok. 100 tańszy
hoszin Napisano 26 Marca 2015 Napisano 26 Marca 2015 A co myślicie o takim rowerku?http://allegro.pl/lekki-rower-crossowy-miles-x-comp-deore-xt-kola-28-i5197725442.htmlw sumie nie wiele droższy do Lazaro.
rodszyld69 Napisano 26 Marca 2015 Napisano 26 Marca 2015 A co myślicie o takim rowerku? amortyzator ma o trzy klasy niżej niż NVX w Maestro i Lazaro.
hoszin Napisano 26 Marca 2015 Napisano 26 Marca 2015 Czyli jednak bardziej się opłaca Lazaro? Chociaż jeszcze Spartakus Cross 4 się za bardzo od niego nie rożni.http://allegro.pl/rower-spartacus-cross-4-0-shimano-2015-alivio-3x9-i5195037340.html
niedzwiedz1981 Napisano 26 Marca 2015 Napisano 26 Marca 2015 dla mnie bardzo ciekawy rowerek, ciekawe tylko dlaczego cieszy się popularnością mniejsza niz lazaro/kands przy niewiele wiekszej cenie oferując duzo wiecej
rodszyld69 Napisano 26 Marca 2015 Napisano 26 Marca 2015 Chociaż jeszcze Spartakus Cross 4 się za bardzo od niego nie rożni. Od Lazaro różni się praktycznie nazwa na ramie i piastami
niedzwiedz1981 Napisano 26 Marca 2015 Napisano 26 Marca 2015 kolego rodszyld69 gdzie upatrujesz haczyk w rowerach miles? bo cenowo wygladają super, az za..
rodszyld69 Napisano 26 Marca 2015 Napisano 26 Marca 2015 gdzie upatrujesz haczyk w rowerach miles? Dla mnie amortyzator jest słaby, według suntour-a ma 50 mm skoku a nie 75 mm następnie sztyca mam osobisty uraz do tych tzw. amortyzowanych ( w przeciągu roku dwie złamane). Co do reszty osprzętu fakt jest dobry jak na tą cenę roweru.
Purple Napisano 30 Marca 2015 Autor Napisano 30 Marca 2015 Jeszcze jedna kwestia mi przyszła do głowy po rozmowie z kolegą który miał podobny problem. Choci o szerokość opony która może wejść przy modelu roweru cross. Np: jeśli chciałbym trochę pośmigać na grubych oponach i lekko przerobić mojego crossa na mtb to czy jest taka możliwość ? Na przykładzie np: Kands Maestro ? Z góry dzięki za info
Pablo59 Napisano 30 Marca 2015 Napisano 30 Marca 2015 Popatrz sobie na efekt.... http://allegro.pl/nowy-rower-kands-maestro-2015-kola-29-24gw-i5185919248.html
Purple Napisano 31 Marca 2015 Autor Napisano 31 Marca 2015 Pablo nie badzo kumam aluzję Jestem totalną zielonką odnośnie rowerów... co miałem tu zobaczyć ? A ogólnie jest sens np: kupić jakiś niezgorszy MTB do 2000zł i zainwestować mu w koła od Crossa na wymiane jeśli przeznaczenie by się mieniało ? Czy lepiej na odwrót ?
Pablo59 Napisano 31 Marca 2015 Napisano 31 Marca 2015 kumanie nie jest konieczne - ale szerokie otwarcie oczu jak najbardziej :)
Shiryu Napisano 31 Marca 2015 Napisano 31 Marca 2015 A ogólnie jest sens np: kupić jakiś niezgorszy MTB do 2000zł i zainwestować mu w koła od Crossa na wymiane jeśli przeznaczenie by się mieniało ? Czy lepiej na odwrót ? Jak już, to w tą stronę, a nie odwrotnie ALE zależy od terenu w jakim będziesz jeździł i rzeczywistych proporcji szosa/teren. Jeśli będziesz jeździł głównie po szutrach i bezdrożach, ale od czasu do czasu będziesz chciał przelecieć się asfaltem, to możesz pomyśleć o MTB (byle z kołami 29" i korbą 44-32-22) i wymianie opon. Wtedy za ok 2000 zł masz któregoś (nie pamiętam modelu) Silverbacka z powietrznym amortyzatorem, tarczami i niezłym osprzętem. Jeśli zdecydowanie więcej będzie asfaltu i szutrów, a bezdroża tylko okazjonalnie, lepiej sprawdzi się cross, ewentualnie tylko ze zmienionymi oponami. Co do opon w crossach to wszystko zależy od roweru. Np. do popularnych Lazaro Integral v3 z 2013 r. ktoś zmieścił nawet oponę 29x2,1, kiedy w innym max to 28x1,75.
Purple Napisano 31 Marca 2015 Autor Napisano 31 Marca 2015 Czyli tak szczerze to dla mnie najlepszym wyjściem będzie cross. Proporcje które napisałeś są jak najabrdziej prawdziwe dla tego rodzaju roweru w moim przypadku. Interesuje mnie jeszcze tylko jakie opony wejdą w widełki maestro od kandsa ? Jeszcze jedno interesujące pytanie: na całym forum nie widziałem by ktoś doradzał rowery giant ? Jest jakiś powód ?
rodszyld69 Napisano 31 Marca 2015 Napisano 31 Marca 2015 na całym forum nie widziałem by ktoś doradzał rowery giant ? Jest jakiś powód ? Jeden bardzo prozaiczny po prostu ta firma się ceni, więc stosunek cena - osprzęt jest mniej korzystny dla kupującego
Purple Napisano 31 Marca 2015 Autor Napisano 31 Marca 2015 Kumam. Pytanie wpadło mi po wejściu do go-sportu. Dobra to właściwie pewnie byłoby na tyle. Kupię pewnie Kands Maestro + oponki szersze na fazę jazdy po lesie. Znacie może miejsce gdzie można by się na nim przejechać w sklepie ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.