Skocz do zawartości

[rower] Modyfikacja crossa do bardziej wytrzymałego sprzętu


Zaangettsu69

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Jakieś 6-8 miesięcy temu kupiłem poniższy rower

http://archiwum.allegro.pl/oferta/lazaro-integral-v1-aluminiowy-szybki-cross-altus-m-i4236297214.html

co prawda za dobrze się nie znałem jeszcze, ale myślałem że będzie on troche wytrzymalszy.

Chciałbym go trochę zmodyfikować, by był sprawniejszy i odporniejszy.

Myślę,że trzeba  amortyzator dokupić, wydaje mi się żę coś około 50-100mm będzie ok.

Druga sprawa, opony?

Chcę by był odporniejszy na upadki, jazdy po krawężnikach itp. w takim razie chyba będzie trzeba zainwestować w opony jeżeli się nie mylę?

prosiłbym o pomoc kogoś doświadczonego, dziękuje z góry :)

Napisano

@

PaVlo7485

Czemu odradzasz amortyzator? Moim zdaniem to świetna sprawa, bo teraz z tym widelcem to poczymkolwiek przejade to już odrazu czuć, i to niekomfortowo więc myśle że amortyzator byłby ok.

Napisano

Ofszem ale taki co coś zmieni to jego wartośc przewyższa sam rower, a po drugie podniesie znacznie przód w góre i zmieni geometrię.

Napisano
PaVlo7485

bez przesady, amorty przykłądowo za 200 zł zmieniły by naprawde dużo w porównaniu z takim sztywnym widelcem :)

hmm, wymieniając z 1,4 na 1,75 oraz amorty rower będzie zdatny do stuntu? czy szprychy nie wytrzymają?

Napisano

Tak, zmienił by dużo, przede wszystkim dużo podniósł by wagę roweru, do tego podniósł by przód roweru, pisząc baaardzo delikatnie - to nierozsądny pomysł  ...

Napisano

Zbieraj na nowy rower i tyle. A w międzyczasie dorżnij tego.

Sensowny widelec i koła to najdroższe elementy roweru. Dwa - to nie jest sprzęt, do którego sukcesywnie możesz dokupować i wymieniać części, bo bardzo szybko przyniesie to lawinę problemów i konieczność wymiany praktycznie wszystkiego. Trzy - trochę techniki jazdy by się pewnie przydało. Całe pokolenia jeździły na sztywnych rowerach, a nagle to wielki problem. Poćwicz ręce, nie trzymaj kurczowo kierownicy, podnieś dupsko z siodełka na nierównościach, itp. itd. Poza tym podstawowym celem amortyzacji jest polepszenie trakcji, ewentualna wygoda to tylko pochodna tego. A ludzie z jednej strony chcą mieć te "amortyzatory", a z drugiej kupują często najtańsze nie działające uginacze a i tak są zadowoleni... Wniosek jest chyba jasny ;)

Napisano

Akurat można nie lubieć jeździć na sztywnym widelcu i tyle, żadne ćwiczenia tego nie zmienią, No chyba, że zacznie ćwiczyć wolę ...

  • Mod Team
Napisano

 

 

hmm, wymieniając z 1,4 na 1,75 oraz amorty rower będzie zdatny do stuntu?

 

Cross do stuntu?

 

Żartowniś z Kolegi, nie ma co...

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

PaVlo7485

bez przesady, amorty przykłądowo za 200 zł zmieniły by naprawde dużo w porównaniu z takim sztywnym widelcem :)

hmm, wymieniając z 1,4 na 1,75 oraz amorty rower będzie zdatny do stuntu? czy szprychy nie wytrzymają?

Tego atutu to nie doczytałem wiec....

.... W stuncie to amor jest chyba niekonieczńie potrzebny. Uprawianie tego sportu na takim rowerze jest.... co najmniej.... dziwnym pomysłem.

Czy przed zakupem zasięgałes jakichkolwiek informacji na temat sprzętu do tego celu oraz czy sprawdziłeś do czego jest ten rower?

Napisano

hmm przed zakupem chciałem jedynie szybki rower i tyle ;) aczkolwiek uprawianie czegoś więcej,stuntu itp spodobało mi się i trochę spróbowałem na tym rowerze... aczkolwiek marnie to wygląda, dlatego chciałem go troche zmodyfikować.... no ale skoro mówicie,że już lepiej jest kupić nowy rower to tak by wypadało zrobić ;p

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...