marnon Napisano 24 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2006 jako czynny maratończyk rowerowy i kibic xc zauważyłem że niektórzy kolarze naklejają na nos taki dziwny plaster? używacie? kiedyś się spotkałem właśnie z nazwą "plastry kondycyjne" czy faktycznie to coś daje? a przy okazji może ktoś mi wytłumaczy dlaczego niektórzy zawodnicy przed startem mają dziurki z nosa zatkane watą... dla mnie to nie ma wyjaśnienia poza jakimś nie wiem szpanowaniem że się jest profi... ja tam jestem zwykły amator i pytam z czystej ciekawości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joorek Napisano 24 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2006 plastry ułatwiają oddychanie tu masz linka do strony http://www.plastrynanos.pl/?section=info&action=sport a co do waty poszukałem troche w necie i podobno wata jest nasączona jakimiś kropelkami które przy wdychaniu udrażniają górne drogi oddechowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marnon Napisano 24 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2006 dzięka joorek ta nasączona wata może faktycznie ma sens ale ciekawe jakie procentowo daje to lepsze "osiągi" co do plastrów, hmm... trzeba to przetestować dostane takie w aptece?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joorek Napisano 24 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2006 Powiem szczerze ,że sam niestosuje ani plastrów ani waty .Jestem astamatykiem i alergikiem więc i tak nawet normalnie mam problem oddychac przez nos Podono te plastry sa trudno dostepne w aptekach, ale możesz je kupić z tej strony lub poszukać jakichś innych. Może to kozacko wygląda ale czy daje duże efekty to ja wątpie. Przecież i tak jak chcesz to mozesz zwiekszyć i przyśpieszyć oddech, a tak na marginesie może to doprowadzić do hiperwentylacji co powodóje omdlenia więc trzeba sie zastanowić czy warto to stosować :glare: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...