marco1973 Napisano 24 Marca 2015 Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 (edytowane) chcę wyciągnąć sprężynę w amorku Suntour NCX-D-LO i w związku z tym pytanie jak to zrobić? 1. jak zdjąć pokrętło naprężenia wstępnego żeby wyciągnąć sprężynę? z fotki wygląda, że to się chyba wykręca... http://activia.sgl.pl/prod_foto/f140a.jpg 2. zakładając, że to wykręcę, to co dalej zrobić żeby sprężynę wyciągnąć? ona chyba musi wyjść do góry... Edytowane 24 Marca 2015 przez marco1973 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 25 Marca 2015 Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 (edytowane) Jeśli chcesz wyciagnąć sprężyne to najpierw odkręć korek a póżniej mocno amorek naciśnij w pozycji tak jak byś sprawdzał twardość. Jak przyciśniesz to sprężyna ci wyjdzie. Tylko musisz najpierw tym kluczem odkręcić korek naprężenia wstępnego http://activia.sgl.pl/cena/narzedzia-specjalistyczne/klucze/_klucz-do-regulatora-i-korka-amortyzatorow-suntour/279 Edytowane 25 Marca 2015 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marco1973 Napisano 25 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 dzięki, tak myślałem ze bez specjalnego klucza to będzie trudne zadanie. rozumiem że wersja klucza do amorka 28 cali to trekking, bo są 2 różne (mtb i trekking). przy okazji zapytam - może by wymienić sprężynę, która ma przebieg jakieś 10tys. km. jak sprawdzić czy jest zużyta i czy powinna być wymieniona? a jeśli wymienić to która z tych na stronie będzie do mojego amorka? czy można wymyć golenie dolne bardzo gorącą wodą z płynem, aby wypłukać stary smar i syf? (PS. tak na marginesie to mogę powiedzieć, że jestem zaskoczony porządnym wykonaniem mojego amorka, 6 lat bez rozbierania, smaru grubo tylko trochę już brudu. no i wody sporo wyciekło jak odkręciłem dolne śruby i trochę widać rdzę na tej szpilce która sprężynę od dołu trzyma) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marco1973 Napisano 27 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 klucz doszedł, jutro robię serwis ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marco1973 Napisano 2 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 amorek przeserwisowany ;-) wszystko dokładnie wyczyściłem wczoraj benzyną ekstrakcyjną a dziś doszedł smar, więc z ochotą zabrałem się do roboty. polecany tak bardzo na forum smar silikonowy CX-80 jest bardzo specyficzny. nie miałem nigdy do czynienia z nim wcześniej i jego konsystencja mnie nawet zdziwiła. jest gęsty, lepki, bardzo dobrze trzyma się przesmarowanych powierzchni i ma strukturę jakby silikonu sanitarnego z tubki. przesmarowałem dokładnie dość grubo wszystkie elementy, a więc sprężynę, tłumik olejowy, golenie górne w środku i na zewnątrz oraz golenie dolne w środku. poskładałem to wszystko fachowo i amorek bardzo ładnie i płynnie chodzi. mam wrażenie, że trochę ciężko a to właśnie chyba za sprawą gęstości i lepkości smaru. ogólnie jestem zadowolony i mogę już sprężynowe amorki fachowo serwisować ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.