Skocz do zawartości

[demontaż sprężyny] Suntour NCX-D-LO


marco1973

Rekomendowane odpowiedzi

chcę wyciągnąć sprężynę w amorku Suntour NCX-D-LO i w związku z tym pytanie jak to zrobić?

 

1. jak zdjąć pokrętło naprężenia wstępnego  żeby wyciągnąć sprężynę?

 

z fotki wygląda, że to się chyba wykręca...

http://activia.sgl.pl/prod_foto/f140a.jpg

 

2. zakładając, że to wykręcę, to co dalej zrobić żeby sprężynę wyciągnąć? ona chyba musi wyjść do góry...

Edytowane przez marco1973
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz wyciagnąć sprężyne to najpierw odkręć korek a póżniej mocno amorek naciśnij w pozycji tak jak byś sprawdzał twardość. Jak przyciśniesz to sprężyna ci wyjdzie. Tylko musisz najpierw tym kluczem odkręcić korek naprężenia wstępnego

http://activia.sgl.pl/cena/narzedzia-specjalistyczne/klucze/_klucz-do-regulatora-i-korka-amortyzatorow-suntour/279

 

 

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, tak myślałem ze bez specjalnego klucza to będzie trudne zadanie. rozumiem że wersja klucza do amorka 28 cali to trekking, bo są 2 różne (mtb i trekking).

przy okazji zapytam - może by wymienić sprężynę, która ma przebieg jakieś 10tys. km. jak sprawdzić czy jest zużyta i czy powinna być wymieniona? a jeśli wymienić to która z tych na stronie będzie do mojego amorka?

czy można wymyć golenie dolne bardzo gorącą wodą z płynem, aby wypłukać stary smar i syf?

 

(PS. tak na marginesie to mogę powiedzieć, że jestem zaskoczony porządnym wykonaniem mojego amorka, 6 lat bez rozbierania, smaru grubo tylko trochę już brudu. no i wody sporo wyciekło jak odkręciłem dolne śruby i trochę widać rdzę na tej szpilce która sprężynę od dołu trzyma)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amorek przeserwisowany ;-)

wszystko dokładnie wyczyściłem wczoraj benzyną ekstrakcyjną a dziś doszedł smar, więc z ochotą zabrałem się do roboty.

polecany tak bardzo na forum smar silikonowy CX-80 jest bardzo specyficzny. nie miałem nigdy do czynienia z nim wcześniej i jego konsystencja mnie nawet zdziwiła.

jest gęsty, lepki, bardzo dobrze trzyma się przesmarowanych powierzchni i ma strukturę jakby silikonu sanitarnego z tubki.

przesmarowałem dokładnie dość grubo wszystkie elementy, a więc sprężynę, tłumik olejowy, golenie górne w środku i na zewnątrz oraz golenie dolne w środku. poskładałem to wszystko fachowo i amorek bardzo ładnie i płynnie chodzi. mam wrażenie, że trochę ciężko a to właśnie chyba za sprawą gęstości i lepkości smaru.

ogólnie jestem zadowolony i mogę już sprężynowe amorki fachowo serwisować ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...