yarad Napisano 24 Marca 2015 Napisano 24 Marca 2015 Witam. Mam taniego single speeda (piasta flip-flop) do miejskiej komunikacji i ostatnio postanowiłem wymienić w nim łańcuch. Dotychczasowy KMC Z510HX, z przebiegiem ok. 4500 km, po zbadaniu przymiarem wykazał nadmierne rozciągnięcie. Po taniości kupiłem SRAM PC-1 - wymiarowy odpowiednik. Skróciłem, założyłem, trochę przesunąłem tylne koło (rama torowa). Przy kręceniu korbą coś tam chrobotało, przeskakiwało, więc łańcuch dodatkowo posmarowałem. Niestety gdy wreszcie wyruszyłem, okazało się, że przy większym obciążeniu (przyspieszenie, jazda pod górę) łańcuch (?) niemiłosiernie skrzypi - jakbym jechał jakimś totalnym rupieciem bez kropli smaru przez dwadzieścia lat... Wstyd. No i nie mam pomysłu co może być przyczyną. Łańcuch jest za szeroki, za słabo napięty (jest delikatne ugięcie), niedotarty? Może ktoś podpowie? Dzięki...
Mod Team michuuu Napisano 24 Marca 2015 Mod Team Napisano 24 Marca 2015 okazało się, że przy większym obciążeniu (przyspieszenie, jazda pod górę) łańcuch (?) niemiłosiernie skrzypi Dopasowuje się do zużytych zębatek?
Mod Team IvanMTB Napisano 24 Marca 2015 Mod Team Napisano 24 Marca 2015 Zdecydowanie. Nowy łańcuch + stare, zuzyte zębatki daja najprzeróżniejsze spektrum dźwiękowe. Od terkotania po skrzypienie Można liczyc na to, że, o ile zębatki nie są za mocno zużyte łańcuch sie do nich dopasuje, ale lepiej, jeśli nie możesz/chcesz wymienic zębatek, jest odwrócic je na druga strone, tak aby łańcuch chodził po mniej wytłuczonych zębach. U mnie działało to całkiem dobrze w singlu. Odwróciłem tak na korbie jak i na pieście... Szacunek... I.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.