Skocz do zawartości

[amortyzator] wymiana na wiekszy skok i lepsza jakosc pracy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam i o amorka pytam. Obecnie posiadam sr guwnotour xcm hlo na papierze 100mm skoku :D (chyba nie musze tlumaczyc skad ten usmiech) rower to scott aspect 640 z 2013 roku. Nie ma sie cos rozwodzic nad tym widelcem bo wiekszosc z was wie czego mozna sie po nim spodziewac, zrobilem nie dawno mu porzadne czyszczenie + smarowanie + skrocenie elastometru o 12mm. Efekt? W sumie zaden, tyle tylko ze o te 12mm glebiej wpadaja gorne lagi w dolne o jakims odbiciu nie ma raczej mowy. Podczas jazdy wyglada to tak ze przykladowo pierwsza nierownosc jest jakos amortyzowana a na kolejna juz sie wjezdza bez amortyzacji bo widelec po prostu nie odbija. Zero pracy to samo sie tyczy wybierania drobnych nierownosci tak ze zero pracy, albo nie drgnie nic albo sie ugnie i tyle. Generalnie jestem juz dosyc zniesmaczony taka tandeta. Chcialbym zalozyc cos co nie bedzie sprawiac problemow jakie opisalem powyzej, zalezy mi bym mial dobre wybieranie drobnych nierownosci jak i dobra prace i amortyzacje na calej dlugosci nierownosci. Przeznaczenie XC + AM myslalem o czyms w granicach 120-130mm skoku tylko jak bedzie wygladala sprawa z gemetria? Nie bedzie to wplywalo negatywnie na wytrzymalosc ramy? Czy moze lepiej kupic nowy rower w ktorym amortyzator to bedzie amortyzator a nie atrapa? Jaki amortyzator proponujecie do powiedzmy 2k z lekkim marginesem lub rower do ok 4.5k ktory bedzie juz bardziej pod AM?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiększanie skoku to zawsze ryzyko, ale geometria Aspecta powinna sobie poradzić ze 120 mm (wytrzymałość tym bardziej). Szukałbym jak najnowszego RS-a Revelation, ew. jakiejś Reby. Pamiętaj, że przy okazji będziesz musiał zmienić piastę na oś 15 mm (tzn. nie będziesz musiał, ale powinieneś, żeby miało to sens).

 

Jeśli chodzi o nowy rower AM za 4,5k to trochę słabo. Primal Red Devil i NS Eccentric Alu to pierwsze, co przychodzi do głowy, ale przy tej cenie korciłoby mnie, żeby już wskoczyć na fulla, jak np. Kona Percept (test) czy nawet dołożyć jeszcze 3 tysie i kupić pełnoprawnego enduraka (Snabb, Moon, Tool, Swag, Author Patriot...). Na swoim blogu trochę szerzej opisałem dylemat między fullem a hardtailem przy ograniczonym budżecie.

 

No i zawsze możesz kupić używanego fulla - za 3,5k znajdziesz coś całkiem sensownego a pozostały tysiąc dołożysz na pierwszy serwis i modyfikacje. Tu z kolei polecam serię tekstów o kupowaniu roweru używanego do enduro ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu kupiłbym rebę lub epicona/ qr15 o skoku 100mm. W sprawie epicona szukaj na activia.sgl.pl.

 

Rozejrzyj sie też za b.dobrym amortyzatorem Manitou Tower / Marvel / Minute.

 

Nie ma sensu pchać do aspecta 130-140 - kąt główki sie zmniejszy przez co rower bęfzie gorzej podjeżdzał i suport pójdzie w góre przez co rower będzie gorzej skręcał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sie zastanawiam czy te 120mm skoku to nie bedzie ciut malo, kusi mnie zeby wrzucic cos na 140, a gdyby tylko bylo to mozliwie i z sensem to 160 :D niedaleko mam kilka miejscowek gdzie sa dosyc fajne trasy z hopami i fajnie by bylo miec na czym tam pozjezdzac, aa zapomnialem, zmierzylem dlugosc tego sr ktory mam zalozony i od korony do mocowania oski ma 495mm

 

Na twoim miejscu kupiłbym rebę lub epicona/ qr15 o skoku 100mm. W sprawie epicona szukaj na activia.sgl.pl.

Rozejrzyj sie też za b.dobrym amortyzatorem Manitou Tower / Marvel / Minute.

Nie ma sensu pchać do aspecta 130-140 - kąt główki sie zmniejszy przez co rower bęfzie gorzej podjeżdzał i suport pójdzie w góre przez co rower będzie gorzej skręcał.

 

edit:

 

czyli chyba stanie na tym ze zaczne sie rozgladac za nowym rowerkiem, tak jak myslalem ze cudowanie z tym to bedzie slaba opcja malo oplacalna i ze slabymi skutkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

tak sie zastanawiam czy te 120mm skoku to nie bedzie ciut malo, kusi mnie zeby wrzucic cos na 140, a gdyby tylko bylo to mozliwie i z sensem to 160
 

W takim razie zdecydowanie zmień ramę/rower. Pakowanie czegokolwiek większego od 130 mm to tego Scotta da Ci dokładnie odwrotny efekt do zamierzonego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zwiekszajac budzet na rower do powiedzmy 6-7k do enduro i no czasem lekkich zjazdow hopki itd. ale zeby dawal rade na podjazdach (wiem bardzo szeroki zakres zastosowania :D) co byloby godne polecenia do drobych modyfikacji ktore moznaby zrobic z czasem a nie bylyby one wymagane od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdyby tylko bylo to mozliwie i z sensem to 160 :D niedaleko mam kilka miejscowek gdzie sa dosyc fajne trasy z hopami i fajnie by bylo miec na czym tam pozjezdzac,

Nie, bez sensu, zepsujesz tylko totalnie rower i wydasz niepotrzebnie pieniądze.

Popatrz też na ramy dartmora model hornet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...