xtomashx Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 Wydaje mi że mam problem z zaciskiem. Przez całą zimę rower stał w piwnicy. Jest ogrzewana więc rower nie miał ciężko. Po pierwszej jeździe zauważyłem spadek mocy hamowania. Wcześniej normalnie potrafiłem zblokować tylne koło. Teraz było inaczej. Hamulec był zapowietrzony więc zakupiłem zestaw do odpowietrzania i wymieniłem olej. Hamowanie dalej było mizerne tzn nie można nawet tego nazwać hamowaniem lecz zwalnianiem. Oczyściłem klocki i tarcze lecz nie dało to rezultatu więc przyjrzałem się zaciskowi. Nie wiem jak powinna wyglądać normalna praca lecz wydaje mi się że oba tłoczki powinny tak samo pracować. Zdjąłem klocki i u mnie jest tak że lewy tłoczek porusza się może z 1mm, a prawy wraz z kolejnymi wciśnięciami wysuwa się coraz bardziej zamiast wysuwać i wracać na swoje miejsce. Przeczytałem gdzieś że można spróbować nasmarować tłoczek więc użyłem kropli Brunoxa na ten lewy tłoczek. Zauważyłem że podczas naciskania klamki pojawiają się bąbelki powietrza co pewnie oznacza jakąś nieszczelność. Zaryzykowałem i włożyłem klocki Baradine Sintered Metal Pad które polecono mi w moim rowerowym. Po przejechaniu pary długich w piwnicy (mam długi korytarz) koło normalnie się blokowało. I teraz moje pytanie. Czy taka praca jest normalna ? Rower jest jeszcze na gwarancji więc w razie czego mogę go oddać na serwis. Wolałbym tego uniknąć ponieważ może to oznaczać długi czas bez roweru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xtomashx Napisano 25 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 Nikt ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 25 Marca 2015 Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 Taka praca nie jest normalna. Oznacza brudne gniazdo tłoczka w zacisku, spuchnięte uszczelki, zatarcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kidot Napisano 25 Marca 2015 Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 Kolego miałem ten sam problem w swoim Scott scale .Hamulce na początku pracowały jak cię mogę a dokładniej hamulec tył . Pózniej to była tylko padaczka.Oddałem do reklamacji-po reklamacji hamulec pracował kapitalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xtomashx Napisano 25 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 Zauważyłem rdzawy nalot na tym lewym ledwo wystającym tłoczku. Dzwoniłem dzisiaj do sklepu gdzie kupowałem i poradzili na razie poczekać. Mają takie urwanie głowy przed świętami i komuniami że głowa mała. Jeszcze jak dojdzie odesłanie do producenta to w ogóle miesiąc bez roweru :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 25 Marca 2015 Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 Wydaje mi się że naprawa tego hamulca oznacza wymianę całego zacisku. Tu są części zamienne http://bikepack.mystore.no/ds_product_info.php/products_id/536 dostępne nie są uszczelki i tłoczki zacisku. Do producenta to odsyłać nie będą Wyprawa na Tajwan? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xtomashx Napisano 25 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 Do producenta roweru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.