pawel9588 Napisano 23 Marca 2015 Napisano 23 Marca 2015 Witam, Zastanawiam się czy wybrać rower krossowy czy mtb. Mieszkam w terenie górzystym, gdzie są dość strome podjazdy, dużo leśnych dróg. Planuje jezdzić 80% jezdnia i 20% ścieżki. Normalnie wybrał bym krossowy, ale 90% dróg w okolicy jest bardzo dziurawych i nie wiem czy przy zjazdach około 50-60 km/h koła krossa dadzą radę. Na mtb opona jest grubsza i jest większa amortyzacja. Waże 80 kg.
krism4a1 Napisano 23 Marca 2015 Napisano 23 Marca 2015 Nie opona tylko grubość twojego portfela wydaje się mieć tu znaczenie. Przy tych prędkościach wyrwa w asfalcie może nie wybaczyć tak crossowi jak i MTB. Powiedz ile chcesz przeznaczyć na rower. Przy profilu 80/20 (i to jeszcze "ścieżki") najrozsądniej było by wziąć crossa. Ale trzeba brać pod uwagę przełożenie (cross będzie miał raczej twarde) Może coś z 29er?
pawel9588 Napisano 23 Marca 2015 Autor Napisano 23 Marca 2015 Szukam roweru do 2000 zł. Myślałem o 29er, ale za tą kwotę ciężko jakiegoś znaleźć na alivio przynajmniej.
krism4a1 Napisano 23 Marca 2015 Napisano 23 Marca 2015 No właśnie, dlatego pytałem o kasę. Cross z odpowiednimi oponami to jakieś tam rozwiązanie, ale też i duży kompromis. Sam tak miałem, Szczecin, to nie góry, ale tu naprawdę jest sporo podjazdów dość sztywnych (choć krótkich) to samo w naszej puszczy. Ja osobiście przy takim profilu jak ty zdecydowałem się na crossa. W tym budrzecie jeśli kupisz takiego jak mój (na rok 2015 ma sporo zmian) dostaniesz rower na Alivio na początek. Mój aktualnie przechodzi upgrade do poziomu SLX, Kupując Lazaro za 1,4 tys zł po zajeżdżeniu napędu resztę kasy włożysz w upgrade a do tego czasu zdecydujesz czy potrzebujesz bardziej miękkiej korby.
pawel9588 Napisano 23 Marca 2015 Autor Napisano 23 Marca 2015 właśnie wyślałem o tym lazaro integral. Kola w nim łatwo wykrzywić ?
krism4a1 Napisano 23 Marca 2015 Napisano 23 Marca 2015 Nie wiem jakie obręcze montują teraz, ale w moim z 2011 przeżyły moje 90 kg przez trzy lata (pełne, jeżdżę też zimą) po czym przełożyłem na nie opony z kolcami i jeżdżę dalej ale tylko w warunkach ekstremalnych. Zrobiłem tak żeby w razie potrzeby nie zmieniać opon tylko całe koła.
Shiryu Napisano 23 Marca 2015 Napisano 23 Marca 2015 Też się naciąłem na trochę zbyt twardym zestawieniu napędu Opcje masz dwie: wymiana korby (i - może - przedniej przerzutki) na górską 44-32-22 albo samej kasety na 12-36. W obu wypadkach masz całkiem twarde przełożenie na zjazdy i bardzo miękkie na podjazdy. Pierwsza opcja jest droższa, ale o tyle lepsza, że kasety 11-32 są łatwo dostępne. Druga tańsza, ale najlepiej sprawdza się z korbami starego typu (48-38-28), no i o kasetę 12-36 nie tak łatwo.
pawel9588 Napisano 24 Marca 2015 Autor Napisano 24 Marca 2015 Prawdopodobnie wybiorę lazardo integral v3. A co myślicie o Meridzie Matts tfs 500 http://www.madbike.pl/pl/p/Rower-26-MERIDA-MATTS-TFS-500-D-2013/4332 ? mam okazję kupić powystawowego, z pełną gwarancją 2 lata troszkę drożej niż lazardo. Jak się ma osprzęt deore xt/ deore z 2013 roku do alivio z 2015 ? kupując rower, który dwa lata stał w sklepie należy wszystko nasmarować ?
copone Napisano 24 Marca 2015 Napisano 24 Marca 2015 Napisz proszę, ile kosztuje taki powystawowy rower. Jestem bardzo ciekaw.
Shiryu Napisano 24 Marca 2015 Napisano 24 Marca 2015 A co myślicie o Meridzie Matts tfs 500 Rower 26" MERIDA MATTS TFS 500-D 2013 Madbike ? Za 1600 zł rzeczywiście warto. Swoją drogą pusty śmiech mnie ogarnia jak widzę takie "cudeńka" od Meridy. Tu mamy stalową sprężynę amora i napęd Deore w rowerze za (katalogowo) 4k zł, gdzie indziej cross za ponad 2000 zł na full Altus. I ludzie nie dość, że to kupują, to jeszcze traktują ich jak porządną firmę...
pawel9588 Napisano 24 Marca 2015 Autor Napisano 24 Marca 2015 Kupują , bo jest napis "merida" na ramie i sądzą, że jak jest taki napis to rower musi być porządny
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.