Skocz do zawartości

[Lazaro Senatore V1] Jaki amortyzator dobrać do niego


mowglie1976

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem Lazaro Senatore V1. I tu zaczyna sie problem, wybrałem wersję V1 ze sztywnym widelcem ze wzgledu na dojazdy do pracy po asfalcie i kostce brukowej. Ale apetyt rośnie w miarę jedzenia i po ostatniej sobocie w lesie stwierdziłem, że dobry amor nie jest zły.

Czy w zwiazku z tym  możecie polecić coś sensownego do powiedzmy 250PLN?

 

Pozdrawiam

Napisano

Jest problem taki niestety, że jak rama jest pod sztywny widelec to nie bardzo jest jak włożyć amortyzator, bo amortyzatory są wyższe i to uniesie przód roweru :whistling:

Musiałbyś zmierzyć swój obecny widelec od osi koła do dolnej bieżni sterów i dobrać coś zbliżonego wysokością...

 

A czego Ci brakuje w sztywniaku? Może szersza opona z przodu i zredukowanie ciśnienia załatwiłoby sprawę? Opona zaczęła by się uginać i ulżyła dłoniom. Z przodu opór toczenia i tak bardzo nie wzrośnie, bo jest mniejszy nacisk niż na tył - szczególnie w crossie.

Napisano

Czego brakuje? Trochę brakuje w terenie "miękkości", trochę człowiek techniką jazdy nadrobi, ale jednak trochę później czuć nadgarstki.

Grubej opny na niskim ciśnieniu nie chciałem zakładać, bo las i piach to w weekend, a 5 dni w tygodni asfalt do pracy

Napisano

Na jakim ciśnieniu jeździsz? Do lasu zawsze upuszcza się powietrza do minimum.

Nie chodzi mi o typowo terenową oponę, ale trochę szerszą po prostu...

 

http://allegro.pl/sr-suntour-ncx-d-63mm-cross-trekking-mod-10-i5017248540.html

 

Ale tak jak mówię. Zastanów się na wysokością, bo jak się kokpit uniesie to nie wystarczy opuścić kierownicy. Kąty mogą się zmienić tak, że naprawdę będzie się jeździć gorzej...

Napisano

4 bary wbite w opone. Jesli chodzi o rame to faktycznie masz racje, rower przy wyzszym widelcu moze uniesc leb.

Moze propozycja z opna nie jest taka zla, musze to dobrze sobie rozwazyc

Ps bez polskich bo z tabletu tym razem.

Napisano

No widzisz. 4 bary na przód to ja nawet na asfalt nie aplikuję.... Nic dziwnego, że wszystko na ręce niesie, bo to się jak na kamieniu jeździ.

Zalecane minimalne ciśnienie masz pewnie 3,5 bara, ale z przodu to myślę możesz zejść do 3 i zobaczysz różnicę. Im szersza opona tym niższe ma zalecane ciśnienia.

 

Na asfalt jeśli droga równa to może zostać maks. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...