Skocz do zawartości

[opony] znaczenie szerokości opony


mloxey

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Mam wątpliwość. Otóż, czy szerokośc opony 1.8 (Schwalne Nobby Nic) będzie zbyt mała do jazdy w terenie? Wiem, że szerokośc opony ma znaczenie w przyczepności, ale skoro producent oferuje oponę do XC o szerokości od 1.8 to chyba nadaje się to jazdy w terenie. Pytam o to, ponieważ zalezy mi na wadze opony, a dość dużo jeżdżę też po mieście (dojeżdżam na rowerze do pracy). Czy taka oponka będzie niedobra do jazdy w lasku?

 

Dajcie znać co o tym sądzicie. Dzięki, Marek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dużo jeździsz po mieśce to takie oponki będą dość dobre. W teren też spokojnie można jechać. Szerokie opony są naprawdę świetne jeśli chodzi o jazdę w lasach. Mają znacznie lepszą przyczepność i nie zakopują się tak łatwo jak wąskie oponki. jednak szerokie opony od 2,1 w zwyż są bardzo uciążliwe jeśli chodzi o jazdę w mieście czy po alejkach. Mają naprawdę zdecydowanie większe opory toczenia. Przez co bardzo sie nameczysz żeby jechać szybko..a po 2 są najczęściej bardzo głośne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm.. mam oponki 2.5 i nie nazekam na opory...i przydaja sie tez takie na asfalcie.. bardzo dobrze trzymia sie drogi szczegolnie na zakretach gdy sie bardziej pochylisz..( prawie na kolanie czasami jade ). wczesniej jezdzilem na w/w oponie i to nie było to samo co teraz.. w tej chwili na zakretkach czuje pewniej. Jedynym mankamentem szerokich opon jest ich głosnosc na asfalcie ale to sie da wytrzymac. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GZA20 po czesci masz racje ,ze sa glosnie ,ale ja na Continental Explorer Pro 2.1 jezdze sporo rowniez asfaltem i nie moge powiedziec ,ze sie ciezko tocza. Ponad 30km/h moge jechac spokojnie bez zmeczenia caly czas. Tez w duzym stopniu zalezy od opony ,ale na moje nie moge narzekac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

 

Mam wątpliwość. Otóż, czy szerokośc opony 1.8 (Schwalne Nobby Nic) będzie zbyt mała do jazdy w terenie? Wiem, że szerokośc opony ma znaczenie w przyczepności, ale skoro producent oferuje oponę do XC o szerokości od 1.8 to chyba nadaje się to jazdy w terenie. Pytam o to, ponieważ zalezy mi na wadze opony, a dość dużo jeżdżę też po mieście (dojeżdżam na rowerze do pracy). Czy taka oponka będzie niedobra do jazdy w lasku?

 

Dajcie znać co o tym sądzicie. Dzięki, Marek.

 

Ja bym się tym nie martwił. Opony na pewno będą dobrze spisywał się przy Twojej jeździe po lesie.

Schodzy zaczynają się gdy teren robi się naprawdę nieprzyjemny.. błoto itp..

 

Ja nie raz zakładam Semi slicki 1.65 i czasami nie ściągam gdy wjeżdżam do lasu. Można swobodnie jechać ale trzeba na pewno zachować większą uwagę. Różnego rodzaju nierówności terenu przy sypkiej nawierzchni mogą stanowić niebezpieczenstwo. W zakrętach też bez rewelacji. Ale to są semi slicki i do Twoich nie ma co porównywać.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam BlackJack drutowa 1,9 i mimo ze ma bardziej szosowy bierznik to i tak halasuja. Ale nie tak czesto a poza tym ja ten halas... lubie ;) Podoba mi sie ten dzwiek przecinania powietrza przez opone :D Ale tak mam tylko na bardzo rownych powierzchniach.

 

Poza tym, omen, mowisz ze opory toczenia 2,5 nie sa zbyt duze. A przejedziesz po asfalcie 25km ze srednia predkoscia 27? Albo czy rozpedzisz sie na niej na plaskim terenie do 50km/h? Albo utrzymasz na nich predkosc 43km/h przez kilka chwil (powiedzmy przez 500-800m)? Jesli tak to czy na oponach 1,9 wysylek wlozony w to nie bylby znaczaco mniejszy?

Wiadomo ze przy malych predkosciach to jest nie odczowalne, roznice najlepiej iwdac przy predkosciach znacznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja na 2.5 licho to widze :P Ja na moich oponkach jak jest rowne podloze moge smialo smigac ponad 30km/h caly czas i komforcik jest. A jechalem na kupla rowerze z jednym blatem i oponkami 2.3 o grubosci jak 2.5 i 44 km/h to byl max ,ale nogi pozniej bolaly strasznie i jechac z jakas wieksza srednia tez sobie nie wyobrazam :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Poza tym, omen, mowisz ze opory toczenia 2,5 nie sa zbyt duze. A przejedziesz po asfalcie 25km ze srednia predkoscia 27? Albo czy rozpedzisz sie na niej na plaskim terenie do 50km/h? Albo utrzymasz na nich predkosc 43km/h przez kilka chwil (powiedzmy przez 500-800m)? Jesli tak to czy na oponach 1,9 wysylek wlozony w to nie bylby znaczaco mniejszy?

Wiadomo ze przy malych predkosciach to jest nie odczowalne, roznice najlepiej iwdac przy predkosciach znacznych.

 

 

 

moje srednie na tych oponach, gddy jezdze na asfalcie sa mniejwiecej okolo 23-25 km/h, na płaskim terenie mialem nie raz ponad 50 km/h. Czy utrzymam nie wiem, dzis postaram sie sprawdzic.. wiec napisze wieczorem jak bylo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heheh...faktycznie rekordy bije :P . Czemu w takim razie w tour de france nie wystąpi :blush: . Gdyby jechał na oponkach jakie oni mają to bys chyba z 80 km/h robił :P .

A jeśli chodzi o opory toczenia. Wszystko zależy również od kształtu bieżnika. Ja w swoich Tiogach mam bardzo agresywny bierznik i naprawdę musze się nieźle napocić żeby jechać aspafltm ze stałą prędkością 30 km/h. A jechałem również na rowerku kumpla gdzie ma założone 1,85 i rozwinięcie prędkości 30 km/h na asfalcie i utrzymanie jej było o wiele łatwiejsze niż na moim. Ja jeżdżę bardzo dużo w terenie i nigdy nie pompuje opon na max. Wręcz na minimum. Stąd wiem co mówie jeśli mówię o sporych oporach toczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzilem to wczoraj na asfalcie, 1km prostej drogi asfaltowej.. przez polowe dawalem rade a potem to juz..stopniowo spadalem i na koniec mialem 30 km/h. Aktualnie jezdze na Michelin Hot 26x2.5.. pozdrawiam..

Proponuje lepiej wyregulować licznik.Zmierz dokładnie obwód koła.

 

Pytanie:

Aby szybciej jeździć po asfalcie to lepiej wybrać lżejszą oponę, czy o mniej agresywnym bieżniku?

Który parametr ma większy wpływ na prędkość jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej agresywny bieżnik i dobrze je napompować.

 

Co do Tiog to nie wiem jakie masz GZA20 ale moje Factory XC łatwo sie rozpędzają do 30km/h, nawet 40km/h jest w zasięgu przy wykorzystaniu 85% mocy nóg. Później jest walka o każdy km/h. W życiu nie uwierzę w 50km/h na 2.5" oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja mam tiogi extreme xc. Da rade nawet się rozpędzić na płaskim do tych 40 km/h ale nie przez dłuzszy czas. Tym bardziej ze nie lubie miec opon na twardo bo w terenie zdecydowanie mi lepiej się jeździ kiedy nie są dopompowane. I ja też nie uwierze w te bezproblemowe 50 km/h i więcej na oponkach 2,5....nawet gdyby były napompoane na więcej niż max :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze te 50km/h to bylo podczas zlych warunkow atmosferycznych i kolega prze zlosliwosc przyrody zle odczytal predkosc z licznika? :o

Jesli ma opcje zapamietania maksymalnej predkosci to moze juz baterie w liczniku sa slabe i zle pokazuje ;)

 

A mozliwe tez ,ze mamy nastepce Amstronga :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...