Skocz do zawartości

[rower]Raleigh XVR 2.0 - czy będzie odpowiedni do XC jako pierwszy


JanuszGorczyca

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Przymierzam się do zakupu nowego roweru.

Przez ostatnie 12lat jeździłem rowerem Grand Adventure, był dobry ale w lesie

przeszkadzał mi brak amortyzatora i koła które szybko się krzywiły :(

 

Od dłuższego czasu samodzielnie szukałem ciekawej opcji, rozpatrywałem głównie rowery

z kołami 27,5" (kolega mi pożyczył taki rower i jest super).

 

Będę jeździł codziennie przez drogi średniej jakości i około 3km leśny odcinek.

W weekendy lub polatać po okolicznych lasach lub wybrać się z rodzinką na dłuższą wyprawę (tak do 50km).

 

Znalazłem takie modele:

- http://allegro.pl/rower-gorski-27-5-raleigh-xvr-2-0-deore-hydraulic-i5176384315.html

- http://allegro.pl/hit-rower-mtb-raleigh-xvr-1-0-27-5-hydraulic-hit-i5176384293.html

 

Skłaniam się ku temu droższemu (w ich sklepie kosztuje 1999)
Moja pytania to:

- czy amortyzator jest mocny? Wiem że ma regulacje, na których mi zależało

- czy przerzutki będą dobrze zmieniać biegi
- czy opony są mocne i nie będą się ślizgały na korzeniach czy też trawie

 

Zależy mi na fabrycznie nowym rowerze, więc używane odpadają.

 

Za wszystkie odpowiedzi będę wdzięczny.

 

 

Napisano

 

 

Moja pytania to: - czy amortyzator jest mocny? Wiem że ma regulacje, na których mi zależało - czy przerzutki będą dobrze zmieniać biegi - czy opony są mocne i nie będą się ślizgały na korzeniach czy też trawie
XVR 2.0 w tej cenie jest prawie że okazją. Wideł jest mocny górne lagi ma 32 mm. Przerzutki w tej klasie roweru są dobre, kultura pracy jest ich satysfakcjonująca, w dużej mierze jakość ich pracy zależy od klasy manetek oraz jakości linek i pancerzy (oczywiście przede wszystkim umiejętnej regulacji). Opony dadzą sobie radę z korzeniami czy trawą, oczywiście to wszystko zależy też od Twoich umiejętności.
Napisano

Dziękuję za odpowiedź!

 

Doczytałem w opisie że piasty mają łożyska maszynowe.

To takie same łożyska jak w suporcie? Miałem w grandzie problem z suportem (wianki) i po wymianie

na suport Neco na takich łożyskach maszynowych, ani razu nie pojawił mi się luz a korba obracała się bardzo lekko.

 

Rozumiem że 32mm to nie standardowy wymiar widelca? Czy o co chodzi, bo nie bardzo rozumiem.

 

I jedna rzecz nie daje mi spokoju. Napisane jest że "poszerzana główka ramy-tapered"  ale to dziwne, bo takie rozwiązanie

widziałem dopiero w rowerach, których cena znacznie przekraczała 2500,-PLN. Czy to traktować jako plus, czy zbędny bajer?

 

 


Na tym zdjęciu: http://www.rowerzysta.pl/allegro/img/15/Raleigh_XVR_2_2014_002.jpg

widać że pancerze to Jegwire, to znaczy że biegi będą lekko się zmieniać?

Napisano

 

 

To takie same łożyska jak w suporcie?
Nie wiem jaki mają wkład suportu, ale do tej korby sugerowany jest taki więc powinien mieć też maszynowe.

 

Rozumiem że 32mm to nie standardowy wymiar widelca?
chodzi o grubość górnych lag (golenie), niektóre amortyzatory maja 28 mm i 30 mm, te będą miały lepsza sztywność.

 

Czy to traktować jako plus, czy zbędny bajer?
Jako plus, w przyszłości przy zmianie amortyzatora będziesz miał większy wybór (jak nie jedyny). Teraz juz nie produkuja lepszej klasy amortyzatorów pod prosta główkę ramy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...